پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230013
با حجابم در ميدان مسابقه اسلام بدون محدوديت را نشان مي‌دهم
تاریخ انتشار : 1398/10/21 09:47:34
نمایش : 1629
عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران ضمن ابراز تأسف از اينکه ورزش بانوان استان کرمان از فقر امکانات و نبود حمايت رنج مي‌برد، گفت: متاسفانه شهرداري استان به اهميت ورزش همگاني بانوان چندان واقف نيست و اين موضوع به يک معضل تبديل شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از راه آرمان؛ مهلا نقيب زاده  26 ساله، دانشجوي کارشناسي ارشد مهندسي برق و دانشجوي کارشناسي حقوق؛ عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران است.

نقيب زاده در گفتگو با خبرنگار راه آرمان؛ در خصوص دليل علاقمندي به اين سبک ورزشي گفت: از 9 سالگي به صورت حرفه اي ورزش بستکبال را انجام مي دادم و در نوجواني با وجود سن کم در تيم هاي ليگ برتري مختلفي حضور داشتم.

وي ادامه داد: پس از اتمام دوره دبيرستان به ورزش هاي انفرادي توجهم جلب شد و علاقمند بودم در کنار مهارت ورزشي، مهارت دفاع شخصي را نيز ياد بگيرم؛ بر همين اساس به رشته رزمي علاقمند شدم و در ابتدا فعاليتم را با رشته کاراته آغاز کردم و پس از آن سراغ رشته کيک بوکسينگ رفتم.

عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه چندين مقام کشوري در رشته کاراته کسب کرده ام، عنوان کرد: اما با توجه به اينکه در اين سبک کاراته در قالب تيم ملي اعزام به خارج از کشور انجام نمي شد، نتوانستم بيش از اين پيشرفت کنم و تا به امروز فعاليت رزمي خود را در رشته کيک بوکسينگ واکو ادامه داده‌ام.

 

نقيب زاده با اشاره به اعزام به مسابقات آسيايي در سال 2018 و کسب مقام دوم آسيا تصريح کرد: ماه گذشته در سال 2019 به معتبر ترين مسابقات جهاني کيک بوکسينگ در کشور ترکيه اعزام شدم که متاسفانه به دليل سطح بالاي مسابقات هيچکدام از نمايندگان کشورمان موفق به کسب عناوين قهرماني نشديم و در بين بانوان اعزامي به مسابقات نتيجه بهتري را کسب کردم و حائز مقام پنجم جهان شدم.

وي در رابطه با آثار حجاب در پيشرفت فعاليت ورزشي اش ابراز کرد: به شخصه داشتن حجاب را محدوديت نمي دانم بلکه از آن به عنوان فرصت استفاده مي کنم؛ ما بانوان ايراني با حجاب کامل اسلامي در ميدان مسابقات ظاهر مي شويم و از اين بابت هيچ مشکلي برايمان ايجاد نمي شود.

عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران تأکيد کرد: زماني که با حجاب کامل در ميدان مسابقه وارد مي شويم دين اسلام بدون محدوديت را براي جهانيان به رخ مي کشيم.

نقيب زاده با تأکيد بر اينکه کيک بوکسينگ واکو يک ورزشي داراي هفت استايل مختلف است، اظهار کرد: با وجود آنکه عنوان مي شود در ورزش رزمي خشن و داراي آسيب زياد است؛ اما در اين رشته با توجه به روحيات هر فرد استايل مخصوصي وجود دارد که مي تواند در آن استايل فعاليت کند.

وي با بيان اينکه ورزش بانوان در سطح کشور داراي مشکلات بسياري است، گفت: اين امر با کمبود تأسيسـات، تجهيزات، وسايل و ميدان هاي ورزشي، باورهاي نادرست فرهنگي در جامعه، تبعـيض رسـانه هـا درخصوص پوشـش خبـري ورزش زنـان، عـدم تمايـل حاميـان مـالي از ورزش زنـان و از همـه مهمتر نگرش افراد جامعه به ورزش زنان است.

عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: برخـي زنـان بـا وجـود دسترسـي بـه امکانات و ابزار ورزشي به دليل فرهنگ و نگاه سنتي ابزاري بـه زن نمـي تواننـد از ايـن موهبـت بهره مند شوند.

نقيب زاده با اشاره به اينکه چنين مشکلاتي در استان کرمان نيز وجود دارد، افزود: همين امر موجب شده است که بانوان شهرمان کمتر به سمت ورزش بروند؛ چرا که يک دختر جوان مشهور شدن را دوست دارد و زماني که در استان و کشورش با وجود بهترين فعاليت هاي ورزشي آن طور که بايد ديده شود، ديده نمي شود درنتيجه رغبتي براي روي آوردن به ورزش ندارد و اين موضوعات باعث مي شود که وضعيت بانوان استانمان در ورزش ضعيف ديده شود.

وي ضمن ابراز تأسف از اينکه ورزش بانوان استان کرمان از فقر امکانات و نبود حمايت رنج مي برد، گفت: متاسفانه شهرداري استان به اهميت ورزش همگاني بانوان چندان واقف نيست و اين موضوع به يک معضل تبديل شده است و همچنين نگرش ها براي استفاده از ظرفيت هاي ورزشي براي مردان و زنان بايد بطور مساوي برقرار شود.

عضو تيم ملي کيک بوکسينگ واکو جمهوري اسلامي ايران بيان کرد: حمايت و حامي مالي به ضعف فعاليت بانوان ورزشکار نخبه منتهي شده است و  با اين وجود نبايد تلاش هاي خانم گرامي مسئول امور بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان، در راستاي حمايت هاي مادي و معنوي ايشان از بانوان قهرمان را ناديده بگيريم.

نقيب زاده با بيان اينکه شايد برخي معتقد باشند که نتيجه گرفتن يا نگرفتن يک ورزشکار ملي در استان به نمايندگان مجلس ارتباطي پيدا نمي کند، گفت: اما من از نمايندگان استان کرمان در مجلس شوراي اسلامي، فراکسيون ورزش و رئيس اداره کل ورزش و جوانان استان خواستارم تا نگاه بهتري به قهرمانان ملي داشته باشند.

وي در پايان با تأکيد بر اينکه امروز مهمترين موضوع براي قهرمانان نبود حمايت هاي مالي است، خاطر نشان کرد: کاش نگاه به رشته هاي ورزشي همانند نگاه به فوتبال کشورمان بود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html