پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230012
ظريف: پوزش مي طلبيم و به خانواده همه قربانيان تسليت مي گوييم
تاریخ انتشار : 1398/10/21 09:46:01
نمایش : 1283
وزير خارجه با اشاره به نتايج اوليه علت سقوط هواپيماي اوکرايني و اينکه خطاي انساني در زمان بحران حاصل از ماجراجويي آمريکا منجر به اين فاجعه شد، به مردم ايران، خانواده جانباختگان و ساير ملتهايي که تحت تاثير قرار گرفتند، تسليت گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران در پي اطلاعيه ستاد کل نيروهاي مسلح درباره علت سقوط هواپيماي خطوط هوايي اوکراين در صفحه توئيترش نوشت: « يک روز غم انگيز. نتايج مقدماتي تحقيقات داخلي توسط نيروهاي مسلح: خطاي انساني در زمان بحران حاصل از ماجراجويي آمريکا منجر به اين فاجعه شد.

ما عميقا متاسف هستيم، پوزش مي طلبيم و به مردممان، خانواده همه قربانيان و ملتهايي که تحت تاثير قرار گرفتند،  تسليت مي گوييم.»
 
ستادکل نيروهاي مسلح صبح امروز در اطلاعيه اي با انتشار تحقيقات انجام شده اعلام کرد: در ساعات پس از انجام عمليات موشکي، پروازهاي جنگي نيروهاي تروريست آمريکايي در پيرامون کشور افزايش يافته و برخي اخبار نيز از مشاهده ي اهداف هوايي به سمت مراکز راهبردي در کشور به واحدهاي دفاعي واصل و اهداف متعددي در برخي صفحات رادار مشاهده شد که موجب حساسيت بيشتر در مجموعه‌هاي پدافند هوايي گرديده است.
 
 در چنين شرايط حساس و بحراني، پرواز شماره ۷۵۲ خطوط هوايي اوکراين از فرودگاه امام خميني(ره) حرکت نموده و درهنگام چرخش، کاملاً در حالت نزديک شونده به يک مرکز حساس نظامي سپاه و در ارتفاع و شکل پروازي يک هدف متخاصم قرار مي‌گيرد که در اين شرايط بر اثر بروز خطاي انساني و به صورت غير عمد، هواپيماي مذکور مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسيدن جمعي از هموطنان عزيز و جان باختن تعدادي از اتباع خارجي ميگردد.
 
ستاد کل نيروهاي مسلح ضمن عرض تسليت و اظهار همدردي با خانواده‌هاي داغدار هم وطن و جان باختگان اتباع ساير کشورها و عذرخواهي به خاطر خطاي انساني پيش آمده، اطمينان کامل مي دهد با پيگيري انجام اصلاحات اساسي در فرآيندهاي عملياتي در سطح نيروهاي مسلح امکان تکرار اين گونه خطاها را غير ممکن ساخته و بلافاصله مقصر آن را به سازمان قضايي نيروهاي مسلح معرفي نمايد تا با خطا هاي صورت گرفته برخورد قانوني صورت گيرد
۵- همچنين ابلاغ گرديد تادر اسرع وقت مسئولين مربوطه در سپاه با حضور در رسانه ملي توضيحات مشروحي را به مردم شريف ارائه کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html