پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230008
اولين گام براي «انتقام سخت» به وقوع پيوست/ هلاکت ۸۰ تروريست در حمله موشکي به عين‌الاسد+فيلم
تاریخ انتشار : 1398/10/18 11:57:02
نمایش : 1164
برخي منابع خبري از شليک موشک‌هاي بالستيک ايراني به سمت پايگاه عين‌الاسد در عراق که محل استقرار نيروهاي آمريکايي است، مي‌دهند.
برخي منابع خبري از شليک موشک‌هاي بالستيک ايراني به سمت پايگاه عين‌الاسد در عراق که محل استقرار نيروهاي آمريکايي است، مي‌دهند.

پايگاه هوايي عين الاسد يک فرودگاه نيروي نظامي است که يک باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است. اين فرودگاه در کشور عراق قرار دارد ولي دراختيار آمريکااست و در ارتفاع ۱۸۸ متري از سطح دريا واقع شده‌است.

پايگاه هوايي عين الاسد بزرگترين پايگاه نظامي آمريکا در عراق است.

خبرنگار نظامي المانيتور به نقل از يک مقام نظامي آمريکايي ادعا کرد که نه فقط عين الأسد، بلکه تمام پايگاه‌هايمان در عراق هدف حمله گسترده قرار گرفته است.

در اين حملات از موشک‌هاي کروز و بالستيک کوتاه‌برد استفاده شده است

فيلم منسوب به حمله موشکي امشب را ببينيد.

 

 

 

 

هلاکت ۸۰ تروريست در حمله موشکي به عين‌الاسد/ ۱۰۴ موضع حساس آمريکا در صورت خطاي بعدي منهدم مي‌شود
 
يک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از حجم تلفات گسترده آمريکايي ها در حمله موشکي ايران خبر داد.
 
هلاکت ۸۰ تروريست در حمله موشکي به عين‌الاسد/ ۱۰۴ موضع حساس آمريکا در صورت خطاي بعدي منهدم مي‌شود
يک مقام آگاه در سازمان اطلاعات سپاه در گفتگو با خبرنگار فارس از حجم تلفات گسترده آمريکايي ها در حمله موشکي ايران خبر داد.
 
وي گفت: مطابق گزارشات دقيق منابع ما در منطقه تا اين لحظه دست کم ۸۰ نظامي آمريکايي کشته و حدود ۲۰۰ نفر زخمي شده اند که زخمي ها بلافاصله با بالگرد از اين پايگاه بيرون برده شده اند.
 
وي افزود: پايگاه عين الاسد يک مجموعه راهبردي براي آمريکا بوده که پشتيباني از هواپيماهاي بدون سرنشين دراين پايگاه انجام مي شده است.
 
اين مقام آگاه افزود: ۲۰ نقطه حساس اين پايگاه توسط ۱۵ موشکي که شليک شد مورد اصابت قرار گرفت و تعداد قابل توجهي پهپاد و بالگرد منهدم شد. 
 
وي گفت: به رغم آماده باش کامل آمريکايي ها پدافند آنها نتوانست هيچ عکس العملي نشان دهد.
 
اين منبع آگاه افزود: ۱۰۴ نقطه حساس از مواضع آمريکا در منطقه شناسايي شده که به محض اولين خطاي آمريکايي ها منهدم خواهد شد.
 
 
واکنش مقام روسي به تحولات منطقه بعد از شهادت سردار سليماني
 
رئيس کميته امور خارجي سناي روسيه به تحولات منطقه بعد از اقدام تروريستي آمريکا در به شهادت رساندن سردار سليماني واکنش نشان داد.
 
به گزارش الميادين، سناتور «کنستانتين کاساچف» رئيس کميته امور خارجي سناي روسيه به تحولات اخير منطقه واکنش نشان داد.
 
بر اساس اين گزارش، کاساچف تاکيد کرد که فرصتي براي آمريکا و ايران در خصوص پايان دادن به حلقه درگيري ها پديد آمده است.
 
لازم به ذکر است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بامداد امروز پايگاه‌هاي «عين الاسد» و «اربيل» عراق که ميزبان تروريست‌هاي آمريکايي هستند را در نخستين گام از انتقام سخت، هدف شليک دهها موشک بالستيک قرار داد.
 
اقدام تروريستي آمريکا در ترور سردار سليماني موجي از واکنش هاي منفي را به دنبال داشته است.
 
حمايت دولت از حمله موشکي سپاه
 
ربيعي از حمايت دولت در پاسخ کوبنده سپاه به تروريست ها آمريکا خبر داد.
 
علي ربيعي، سخنگوي دولت درباره حمله قدرتمندانه سپاه به پايگاه عين الاسد در توئيترش نوشت:
 
از عمليات موفق سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي تحقق وعده صادق تشکر و حمايت مي کنيم.
 
به همان جايي که حمله از آن صورت گرفته بود پاسخ مشروع داده شد. ما به دنبال جنگ نبوده ايم اما هر تجاوز ديگري پاسخ سخت تر و کوبنده ترخواهد گرفت.
 
در پي اولين انتقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در موشک باران مواضع آمريکايي ها بيانيه اي به شرح زير توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامي منتشر شده است. پايگاه عين الاسد با 20 موشک مورد هدف قرار گرفت و با خاک يکسان شد.
 
پلوسي خطاب به ترامپ: تحريکات غيرضرور را پايان دهيد
 
رئيس مجلس نمايندگان آمريکا در واکنش به حملات موشکي ايران عليه مواضع کشورش در عراق گفت از ايران خواست تا به خشونت پايان دهد و به دولت ترامپ نيز تاکيد کرد تا تحريکات غيرضرور را متوقف کند.
 
به گزارش پايگاه خبري هيل، نانسي پلوسي، رئيس مجلس نمايندگان آمريکا در توئيتي نوشت، از نزديک اوضاع را رصد مي کند. ما بايد از امنيت اعضاي ارتش مطمئن شويم که شامل پايان تحريکات غيرضرور از جانب دولت دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريکا و درخواست براي پايان خشونت‌ها از سوي ايران است. آمريکا و جهان نمي‌تواند جنگ را تاب بياورد.
 
سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام کرد که بامداد امروز(چهارشنبه)  رزمندگان شجاع نيروي هوافضاي سپاه در عملياتي موفق به نام عمليات شهيد سليماني با رمز «يا زهرا (س)» با شليک ده‌ها فروند موشک زمين به زمين، پايگاه هوايي اشغالي ارتش تروريستي و متجاوز آمريکا موسوم به «عين الاسد» را در هم کوبيدند.
 
الميادين: رادار آمريکا در عين الاسد براي پاسخ به عمليات‌هاي تهاجمي مناسب نيست
 
شبکه الميادين به نقل از الياس فرحات يک کارشناس نظامي لبنان اعلام کرد، رادار آمريکا در پايگاه عين الاسد عراق که بامداد امروز هدف عمليات انتقام سخت ايران به ترور سردار شهيد سليماني قرار گرفت فقط امکان شناسايي دارد اما براي دفع عمليات تهاجمي مناسب نيست.
 
به گزارش الميادين تماس‌هاي متعددي از واشنگتن با بغداد برقرار مي‌شود اما طرف عراقي به آن پاسخ نمي‌دهد.
 
الميادين اعلام کرد که اخبار حاکي از مشارکت نيروهاي الحشد الشعبي در حملات موشکي به پايگاه هاي آمريکايي در عراق صحت ندارد.
 
بنا بر اين گزارش بالگردهايي آمريکايي از پايگاه عين الاسد برخاستند و احتمال مي رود آنها در حال انتقال زخمي‌ها باشند.
 
در حملات سنگين موشک‌هاي بالستيک نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سه ساعت گذشته پايگاه آمريکايي عين‌الاسد در عراق که محل استقرار نيروهاي آمريکايي است مورد اصابت قرار گرفت.
 
ارتش عراق: 22 موشک به عراق شليک شد و هيچ عراقي آسيب نديده است
 
 ارتش عراق خبر داد که در حمله موشکي ايران به مواضع آمريکا در خاک عراق، هيچ عراقي آسيب نديده است.
 
ساعتي پس از حمله تلافي‌جويانه ايران در پاسخ به ترور سردار قاسم سليماني، منابعي آمريکايي مدعي شدند که در اين حمله فقط چند عراقي حاضر در عين الاسد کشته شده‌اند. 
 
گروه اطلاع‌رساني امنيتي ارتش عراق همچنين اعلام کرد که در چارچوب عمليات ايران، بيست و دو موشک شليک شده و هفده فروند آن بر سر پايگاه عين الاسد فرود آمده است.
 
بامداد چهارشنبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در بيانيه‌اي از اجراي حمله موشکي نيروي هوافضاي سپاه به پايگاه آمريکايي عين الاسد در غرب عراق خبر داد و اعلام کرد که اين عمليات در انتقام از ترور سپهبد شهيد حاج قاسم سليماني و يارانش انجام شد. 
 
پايگاه هوايي عين الاسد يک فرودگاه نيروي نظامي در استان الانبار در غرب عراق است و در ۱۰۸ کيلومتري غرب «الرمادي» مرکز استان الانبار قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمريکايي اين پايگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقي ماندند. عين الاسد دومين پايگاه هوايي بزرگ عراق است. در پايان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار ديگر اين پايگاه تحت اختيار نظاميان آمريکايي حاضر در  ائتلاف بين‌المللي ضد داعش قرار گرفت.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html