پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 230007
شهيد سليماني هم شجاع و هم با تدبير بود/ حضور فسادانگيز آمريکا در منطقه بايد تمام شود
تاریخ انتشار : 1398/10/18 11:55:26
نمایش : 1216
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با بيان اينکه حضور فسادبرانگيز آمريکا در منطقه تمام بايد تمام شود، فرمودند: بحث مذاکره و پشت ميز نشستن‌ها مقدمه دخالت آمريکايي‌ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ سخنراني حضرت آيت‌الله العظمي خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب صبح امروز (چهارشنبه) به مناسبت سالروز قيام مردم قم در ۱۹ دي ۱۳۵۶ در جمع هزاران نفر از مردم اين شهر اظهار کردند: اين مراسم چهل است که هر سال با عظمت برگزار مي‌شود و مردم سراسر کشور در روز ۱۹ دي چشم شان به مردم قم است.

اهم فرمايشات رهبر انقلاب به شرح زير است:
 
-روز ۱۹ دي خاطراتش زنده است و بايد از آن درس بگيريم و گذشته بايد همواره چراغ راه آينده باشد. بخاطر دفاع از مرجعيت و رهبر بزرگ انقلاب که در آن زمان ايران نبودند، مردم قم براي دفاع از ايشان در مقابل نيروهاي مسلح و بي‌رحم رژيم طاغوت سينه سپر کردند. ايمان و غيرت ديني آنها را به ميدان کشاند.
 
-قيام کنندگان قمي هرگز فکر نمي‌کردند که حرکتشان منشاء تحول عظيمي نه در کشور بلکه در دنيا بشود. همين حرکتي که در آن روز فقط به خاطر ايمان و غيرت ديني از سوي مردم انجام گرفت، خدا به اين حرکت برکت داد، ادامه پيدا کرد و پشت سر هم اربعين‌ها مردم را به وسط ميدان کشاند و امام هم مساله را رهبري کردند و منتهي شد به ماه بهمن سال بعد يعني سال ۵۷.
 
-سرآغاز حرکت انقلابي، يک اقدام مردمي از روي ايمان و غيرت ديني بود و اين بايد هميشه يادمان باشد. ما بايد به برکت ايمان و غيرت ديني کارهاي بزرگي انجام دهيم. همچنان که در اين قضيه کار بزرگي انجام گرفت يعني انقلابي بوجود آمد که دنيا را تکان داد و مسير تاريخي کشور و منطقه و شايد جهان را تغيير داد.
 
-مردم قم در آن روز دستشان خالي بود اما ما امروز دستمان پر است و ملت ايران امروز در مقابل زورگويان عالم مجهز هستند. البته ابزار نظامي آن وقتي فايده مي‌بخشد که متکي به ايمان و غيرت ديني تکيه داشته باشد، در اين هنگام است ابزار نظامي اثر مي‌کند. اين را امروز در مقابل جبهه وسيع دشمن بايد هميشه به ياد داشته باشيم.
 
-آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به شخصيت شهيد حاج قاسم سليماني فرمودند: شهيد سليماني هم شجاع بود و هم با تدبير؛ برخي شجاعت دارند اما تدبير و ععقل لازم را ندارند برخي هم اهل تدبير هستند اما اهل اقدام و عمل نيستند. شهيد سليماني به دهان خطر مي رفت و دل و جگر داشت. در دوران دفاع مقدس هم همينطور بود.
 
-شهيد سليماني براي کارهايش منطق داشت. اين شجاعت و تدبير توامان فقط در ميدان نظامي نبود، درميدان سياست هم اينطور بود.
 
-در مورد اين «رفيق خوشبخت» حرف‌هاي زيادي زده شده است که درست هم گفتند.
 
-شهيد سليماني ابزار شجاعت و ابزار تدبير را براي خدا خرج مي‌کرد و اهل تظاهر و ريا نبود، اخلاص داشت.
 
-فرمانده جنگاور و مسلط بود و هم به شدت مقيد به حدود شرعي بود در ميدان جنگ گاهي برخي افراد حدود الهي را فراموش مي کنند اما مراقب بود و آنجايي که نبايد سلاح به کار رود سلاح به کار نمي‌برند و مراقب بود به کسي تعدي نشود
 
-او به دهان خطر مي‌رفت اما مراقب جان سربازان و همکارانش بود.
 
-شهيد سليماني در داخل کشور اهل حزب و جناح نبود و به شدت انقلابي بود. انقلاب و انقلابي‌گري خط قرمز قطعي او بود. برخي‌ها سعي نکنند اين واقعيت را کمرنگ کنند اين واقعيت است که ايشان انقلابي بود. او ذوب در انقلاب بود.
 
-او توانست نقشه‌هاي آمريکا در منطقه غرب آسيا را خنثي کند.
 
-نقشه آمريکا درباره فلسطين اين بود که آنان را در حالت ضعف قرار دهند اما اين مرد، دست فلسطيني‌ها را پر کرد و کاري کرد که بتوانند بايستند و مقاومت کنند و رهبران فلسطيني اين موضوع را بارها مطرح کرده اند.
 
-در جلسات رسمي هم حاج قاسم معمولا يک گوشه اي مي نشست و تظاهر نمي کرد.
 
-نقشه آمريکا در عراق، سوريه و لبنان به کمک اين شهيد بزرگوار خنثي شد چراکه آنان عراق را به صورت گاوشيرده مي خواستند و حاج قاسم به همه اين جبهه وسيع مدد رساند.
 
-در مورد لبنان آمريکا مايل است که آنان را از حزب الله محروم کنند اما حزب الله به حمدالله روز به روز قوي‌تر شده است. دست و چشم لبنان، حزب‌الله است که نقش سردار سليماني در اين باره هم ممتاز است.
 
-ملت ها بيدارند اما نقش شهيد عزيز و همرزمانش چون ابومهدي المهدس بسيار زياد بود. يک فصل ديگر درباره شهيد سليماني، برکات اين شهيد عزيز است. هر وقت که شهيد سليماني به ما گزارش مي داد، بنده قلبا و زبانا آن را تاييد مي کردم و در مقابل او تعظيم مي کنم به جهت قيامتي که به پا کرد.
 
-معنويت او شهادتش را اينطور برجسته کرد. بدرقه هاي ايراني و عراقي ديدم که مردم با اين پيکر شهيد «اربا اربا» چه کردند.
 
-از روح مطهر او از اعماق دل تشکر مي‌کنيم. شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه دنيا کشيد. عده اي مي خواستند وانمود کنند که انقلاب در ايران مرده است و برخي سعي مي‌کنند اين اتفاق بيفتاد. ولي شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است.
 
-البته من براي حادثه اي که براي شهروندان کرماني در مراسم تشييع اتفاق افتاد متاسفم و به خانواده هاي آنها تسليت عرض مي‌کنم.
 
-او با شهادتش چشم هاي غبار گرفته را باز کرد. دشمنان در مقابل عظمت ملت ايران احساس خضوع کردند اما به روي خود نمي‌آورند و چاره اي ندارند.
 
-دشمنان در مقابل عظمت ملت ايران احساس خضوع کردند. آن دشمني که سعي مي کند اين مجاهد و فرمانده مبارز با تروريسم را به عنوان تروريست معرفي کند؛ آمريکايي هاي هجوگو، دروغگو و بي انصاف که ملت ايران در دهان آنان زد.
 
-يک نکته مهم و قابل توجه ديگر وظيفه ما در مقابل اين حادثه است که بحث انتقام چيز ديگري است که ديشب سيلي محکمي به آنان زده شد.
 
-آنچه در مقام مقابله مهم است، کارهاي نظامي کفايت نمي‌کند و مهم است که حضور فسادبرانگيز آمريکا در منطقه تمام شود.
 
-آمريکايي‌ها در اين منطقه جنگ، اختلاف، فتنه و ويراني را آوردند، اصرار هم دارند که همين فساد و ويرانگري را نسبت به ايران عزيز هم داشته باشند. بحث مذاکره و پشت ميز نشستن‌ها مقدمه دخالت هاست که بايد پايان پذيرد و ملت‌هاي منطقه حضور و دخالت آنان را قبول نمي‌کنند.
 
-ما نبايد در شناخت دشمن اشتباه کنيم. تلاش وسيعي دارد انجام مي‌شود که اين قضيه را برعکس و نظر مردم را با شيوه هاي پيچيده تبليغاتي عوض کنند که بايد دقت شود. دانستن نقشه دشمن مهم است و دانستن شيوه مقابله با دشمن را مردم بايد بدانند.
 
-امروز در کشور، مردان شجاع و باتدبير در عرصه‌هاي مختلف کم نداريم و بايد سخن اينها شنيده شود و کاري که مناسب مي‌دانند در سطح کشور به نحو درست انجام دهند. تربيت شدگان مکتب امام روز به روز بيشتر مي‌شوند.
 
-دشمن عبارت است از آمريکا، رژيم صهيونيستي و دستگاه استکبار که مجموعه‌اي از کمپاني‌ها و غارتگران دنيا هستند. نقشه آنان اين است که جوانان و مردم ما را در بخش‌هاي مختلف دچار خلل در عزم و اراده و ترديدافکني در عزم راسخ آنان کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html