پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229996
ژنرال زنگنه در ميدان تحريم زمين‌گير شد!
تاریخ انتشار : 1398/10/04 11:40:20
نمایش : 2114
زنگنه ژنرال روزهاي تحريم و سختي فروش نفت نيست؛ در شرايطي که کشور در تحريم ها هم توانسته است تا حدود 2 ميليون بشکه نفت را نيز با دور زدن تحريم ها به فروش برساند، ژنرال همچنان اميدوار است تحريم ها برداشته شده تا نفت ايران به فروش برسد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي روزهاي گذشته زنگنه در حاشيه نخستين رويداد نوآوري وزارت نفت با عنوان «پتروليوم تيکاف» در پاسخ به خبرنگاران درباره تحريم هاي نفتي گفته بود: «ما و همکارانمان مي‌دانيم چگونه دوباره بازار نفت را به‌دست بياوريم و از پس قلدربازي‌ها که برخي توليدکنندگان عليه ما دارند، برآييم، گفت: بايد تلاش کنيم تحريم را عزتمندانه برداريم.»

وي همچنين مدعي شده بود که «اگر تحريم‌ها برداشته شود، بلديم چگونه بازار نفت‌مان را پس بگيريم»؛ اين اظهارات زنگنه به دنبال کاهش سهم توليد نفت ايران و ونزوئلا در اوپک بوده که به اعتقاد کارشناسان بعد از محقق نشدن سهم سال گذشته ايران و همچنين در پي فشارهاي آمريکا اين اتفاق افتاده است.

کاهش فروش نفت ايران نه تنها درآمدهاي داخلي کشور را با مشکل مواجه کرده است بلکه سهم ايران از بازارهاي جهاني را هم سال به سال محدود کرده است.

نکته مهم اين است که زنگنه در حالي مدعي شده است که سهم نفت ايران را از بازارهاي جهاني پس خواهد گرفت که در سال گذشته در ماه هايي از سال فروش نفت به کمتر از 500 هزار بشکه در روز هم رسيده بود و اين شرايط براي اولين بار در دولت يازدهمو دوازدهم پيش آمده بود.

 

ژنرال زنگنه؛ از ادعا تا واقعيت

اين ادعاي زنگنه مبني بر پس گرفتن بازارهاي نفتي کشور همچنان بر مبناي برداشته شدن تحريم هاست و ظاهراً دولت دوازدهم و ژنرال زنگنه همچنان تلاشي براي دور زدن تحريم ها انجام نمي دهد.

دولت نهم و دهم نيز با مشکلات زيادي در تحريم نفت مواجه بود اما تيم قوي براي دور زدن تحريم ها در آن دولت باعث شده بود که تحريمهاي نفتي مانند امروز به مردم فشار وارد نکند و مشکل فروش نفت تا حد زيادي با دور زدن تحريم ها برطرف شده بود.

بيژن نامدار زنگنه به خاطر سابقه طولاني در مديريت کلان اجرايي و بيش از ۲۸ سال حضور در وزارتخانه‌هاي دولت‌هاي مختلف در کشور به «شيخ الوزرا» مشهور شد وکار به جايي رسيد کهسياسيون براي دفاع از عملکرد زنگنه لقب ژنرال را به او دادند.

ديدگاه زنگنه به فروش نفت در شرايط تحريمي مبني بر باز شدن درهاي تحريم به روي کشور و فروش نفت مستقيم به مشتريان در دنيا حاکي از آن است که ژنرال مرد دور زدن تحريم ها نبوده و تنها در شرايط عادي توانايي فروش نفت را دارد.

پيش از اين نيز در بهمن ماه گذشته ۷۲ نفر از نمايندگان مجلس در نامه اي، نسبت به عملکرد زنگنه اعتراض کرده و عنوان کرده بودند که زنگنه نه‎ تنها اهتمام عملي براي مقابله با تحريم‎ها ازخود بروز نداده است بلکه تقريبا همه روزنه‎هاي موجود جهت بي‎اثر کردن تحريم‎ها را خواسته يا ناخواسته مسدود کرده است.

آنچه که مشخص است زنگنه ژنرال روزهاي تحريم و سختي فروش نفت نيست؛ در شرايطي که کشور در تحريم ها هم توانسته است تا حدود 2 ميليون بشکه نفت را نيز با دور زدن تحريم ها به فروش برساند، ژنرال همچنان اميدوار است تحريم ها برداشته شده تا نفت ايران به فروش برسد.

مشخصا با سستي در اين مسير ضرر ناشي از عدم فروش نفت به ويژه از ميادين مشترک به مردم خواهد رسيد و زماني که درآمدهاي نفتي کشور محقق نشود، طبيعتاً فشار آن به افراد ضعيف و مردم کم درآمد جامعه خواهد بود.

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html