پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229988
مردم زير بار ظلم نرويد و خودتان هم ظلم نکنيد
تاریخ انتشار : 1398/09/29 14:27:40
نمایش : 2115
امام‌جمعه فارسان گفت: حضرت مسيح –سلام‌الله‌عليه- مثل بقيه انبيا دستوري که دارند اين است که به مردم بگويند بندگي کنيد و از طاغوت اجتناب کنيد و زير بار ظلم نرويد و خودتان هم ظلم نکنيد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: چهارم دي‌ماه بنا بر بعضي از نقل‌ها ۶۲۲ سال قبل از ولادت رسول خدا حضرت عيسي بن مريم -علي نبينا و آله و عليه‌السلام- متولد شدند- ولادت اين پيامبر بزرگ الهي را بر همه مسلمين و برادران و خواهران مسيحي عرض تبريک داريم.

وي افزود: در قرآن کريم راجع به اين پيغمبر عظيم‌الشأن آيات فراواني داريم. نام او عيسي است. لقبش مسيح است و کنيه او ابن مريم است. در آيه ۴۵ سوره مبارکه آل‌عمران در اين آيه هم به مسئله بشارت ملائکه به حضرت مريم اشاره‌کرده است و هم اين‌که او کلمه‌الله است. اسمش عيسي است و لقبش مسيح است و کنيه‌اش ابن مريم است. ويژگي او اين است که داراي آبرو و وجاهت است در دنيا و آخرت و از مقربين است.

وي تصريح کرد: سه گروه در قران نامشان برده شده است. اصحاب يمين اصحاب شِمال و مقربون. خداي تعالي حضرت عيسي مسيح را جزء مقربون مي‌داند که از ابرار و اصحاب يمين بالاتر هستند. در بيان قرآن کريم مقربون شاهد تمام‌کارهاي ابرار و ديگران هستند که در سوره مُطَفِّفين آمده است. خداي تعالي حضرت مريم و فرزندش عيسي مسيح را آيه‌اي از آيات الهي قرارداد. معجزه الهي هستند.

وي بيان دشت: اما آن چيزي که مهم‌ترين وظيفه حضرت مسيح -عليه‌السلام- است رسالت جهاني او بود- مثل بقيه انبيا که فرموده خدا را عبادت کنيد و با طاغوت مبارزه کنيد- بعضي‌ها فکر مي‌کنند حضرت مسيح وظيفه‌اي دراين‌باره نداشته است- اين انحراف است- حضرت مسيح –سلام‌الله‌عليه- مثل بقيه انبيا دستوري که دارند اين است که به مردم بگويند بندگي کنيد و از طاغوت اجتناب کنيد و زير بار ظلم نرويد و خودتان هم ظلم نکنيد. «لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ». همه انبيا يک بيان دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: پيام اصلي حضرت مسيح که براي خدا قيام کنيد و در مقابل مستکبرين بايستيد و زير بار طاغوت نرويد و خودتان هم طاغوت نباشيد آيا پيروان مسيح در اين دوران اين‌گونه هستند؟ آيا در دوران گذشته همين‌گونه بودند؟ امروز آموزه‌هاي الهي عيسي مسيح که قسمتي از آن‌هم تحريف‌شده است و اين دين در دست ظالمان ستمگر که خودشان را پيرو مسيح -عليه‌السلام- مي‌دانند اسير است.

وي عنوان داشت: البته روحانيت مسيحيت و کليسا کم‌کاري دارند و در اين زمينه مسئول هستند. چون آن‌ها مي‌بينند و مي‌دانند حق را مي‌فهمند و مي‌دانند که حق کجاست. امروزه بيشتر سران کشورهاي غربي و اروپايي که خودشان را مسيحي مي‌دانند ننگ مسيحيت هستند.

وي افزود: اداره‌کنندگان کشور آمريکا و شخص رئيس‌جمهور آمريکا که دستش به خون بي‌گناهان عالم شريک است گذشته از اينکه ننگ مسيحيت است ننگ بشريت است. پيامبري که وقتي به دنيا آمد از نماز و زکات گفت و اينکه نبايد جبار و شقي بود، خودش هم جبار و شقي نيست، پيروانش هم نبايد باشند.

وي تصريح کرد: مي‌بينيد هر فسادي که در عالم واقع مي‌شود محسوس و غير محسوس کساني که خود را پيرو اين رسول الهي مي‌دانند در آن فساد حضور دارند.

وي عنوان داشت: به اسم نجات افراد و به اسم دموکراسي و امثال‌ذلک آتش فتنه علم مي‌کنند و به جان ملت‌ها مي‌اندازند. قائليد که مسيح پيام‌آور صلح و آشتي است. آيا شما هم جهان را به صلح دعوت مي‌کنيد؟ فرانسه را ببينيد. حتي کشورهاي اسلامي را هم سياست‌هاي شما به خاک و خون کشيده است. الآن جناياتي که در يمن مظلوم انجام مي‌گيرد محصول سياست‌هاي شماست. فلسطين و غزه را سياست‌هاي شما به خاک و خون کشيده است. سياست‌هاي شما سوريه را به تلي از خاک و خاکستر تبديل کرده است.

وي در پايان گفت: لايحه بودجه سال ۹۹ توسط رئيس‌جمهور محترم تقديم مجلس شد. در يک جمله مي‌شود گفت: بودجه‌اي که بايد باشد ولي نيست...
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html