پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229935
آمارهايي جالب درباره "حب الحسين يجمعنا"
تاریخ انتشار : 1398/07/29 08:38:20
نمایش : 2269
"مسلم معين" مسئول فضاي مجازي سازمان بسيج گفت: حصر رسانه اي اربعين در سال جاري با جهاني شدن "حب الحسين يجمعنا" به عنوان نخستين کليدواژه پر تکرار جهان در شبکه هاي اجتماعي شکسته شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ معين، مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج در گفت و گوي زنده تلويزيوني برنامه سلام صبح بخير شبکه سه گفت: حصر رسانه اي اربعين در سال جاري با جهاني شدن "حب الحسين يجمعنا" به عنوان نخستين کليدواژه پر تکرار جهان در شبکه هاي اجتماعي شکسته شد.
وي افزود: نقطه عطف ايجاد موج در شبکه هاي اجتماعي پيرامون اربعين سخنان رهبر انقلاب در دانشکده افسري امام حسين (ع) بود که اشاره کردند «اربعين رسانه بي همتاست». اين مقدمه اي براي شکستن محاصره تبليغاتي دشمن به عنوان مطالبه رهبري در گام دوم انقلاب است.
مسئول سازمان فضاي مجازي بسيج گفت: وقتي رسانه هاي بين المللي، پديده بزرگ اربعين حسيني (ع) را سانسور ميکنند اما مردم در شبکه هاي اجتماعي جهان حرف پرتکرارشان مي شود، "حب الحسين يجمعنا" دو پيام دارد؛ اول اينکه اين رسانه ها بي اعتبار هستند و از سوي ديگر به هيچ وجه نماينده افکار عمومي در جهان نيستند.
 
 
کاربران شبکه اجتماعي توئيتر در پويش بزرگ "حب​​ الحسين يجمعنا" با توجه به جانبداري رسانه هاي بين المللي در انتشار بزرگترين مراسم عبادي جهان در پياده روي اربعين 1398 با انتشار بيش از يک ميليون و 500 هزار پيام با موضوع اربعين به ترند اول جهاني توئيتر دست يافتند.

هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" اگرچه از ماه محرم آغاز شده بود اما در يک هفته منتهي به اربعين  توانست بيش از 312 ميليون ظرفيت بالقوه  براي بازديد اکانتهاي يونيک ايجادکند.
اين هشتگ توانست در يک هفته اخير  دو ميليون و 100 هزار بار واکنش توسط کابران توئيتر رابه همراه داشته باشد.
 
 

 
6500 کاربر توئيتري پيام هاي اربعين را با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" بيش از يک ميليون و 500 هزار بار منتشر و بازنشر کردند.

در ترند دوم جهاني توئيتر با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" بانوان نزديک به  45 درصد مشارکت داشته اند که در بين ترندهاي توئيتر اين ميزان مشارکت کم نظيراست.

نزديک به 45  درصد کاربران اين هشتگ سن بين 18 تا 24 سال دارند و  نزديک به 49 درصد کاربران سن بين 25 تا 34 سال دارند.

دانش آموزان و دانشجويان بيشترين منتشر کنندگان محتوا با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" بوده اند.

کاربران توئيتر در کشورهاي جمهوري غنا، پاکستان، آذربايجان، افغانستان مشارکت حدود 3 درصدي در انتشار محتوا با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" داشته اند.
ده کاربرتاثيرگذار هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" در زير با جزئيات عملکردي آنها آمده است.

 
ميزان مشارکت کاربران توئيتر در ايران (ميزان رنگ نشان دهنده شدت فعاليت کاربران با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" است.
 

 
سلبريتي هاي حمايت کننده از هشتگ در توئيتر هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا هم در ترند شدن اين هشتگ موثر بوده اند اما اکانت رهبر انقلاب در توييتر حمايت کننده اول اين هشتگ بود.

بررسي فعاليت 11 ساله توئيتر
توييتر پروژه اي بود که توسط شرکت Obvious در مارس ۲۰۰۶ ايجاد شد نمونه اوليه توييتر به عنوان يک سرويس داخلي براي کارکنان Odeo مورد استفاده قرار گرفت و نسخه کامل آن در تاريخ ۱۵ ژوئيه ۲۰۰۶ معرفي شد. اما در اکتبر ۲۰۰۶ به صورت همگاني در دسترس قرارگرفت. اين سرويس به سرعت مورد توجه قرار گرفت. دفتر اصلي توييتر در سان فرانسيسکو است ولي هم‌اکنون توييتر در نقاط مختلف جهان دفتر دارد و مشغول به فعاليت است. سرورهايي نيز در سن‌آنتونيو و بوستون دارد.
"ميکروبلاگ توئيتر نقش بسيار مهمي در فتنه88  در ايران بازي کرد، تاجايي که خانم هيلاري کلينتون در کتاب انتخاب‌هاي سخت که در ماه مارس سال 2013 منتشر شده است به صراحت به نقش ويژه اين ميکروبلاگ در آن فتنه اشاره مي‌کند. همچنين 3 بار اشاره امام خامنه‌اي به جلوگيري از تعطيلي توئيتر در فتنه 88 نشان از موضوعي مهم دارد.
 
واکنش هاي رهبر فرزانه انقلاب به فعاليت تفرقه افکنانه و براندازانه توئيتر:
در همان بحبوحه‏‌ى جريان فتنه‌‏ى سال ۸۸ شنيديد که يکى از شبکه ‏هاى اجتماعى اينترنتى که در ارتباط با معارضين فعال بود، خبرهاى اينجا را ببرند، دستورهاى آنجا را برسانند، همين طور شلوغ کنند، فضا را چه کنند، مي‌خواست موقتاً براى تعميرات کارش را تعطيل کند.
دولت آمريکا مانع شد، گفت شما اگر الان، ولو براى تعميرات تعطيل موقت بکنيد، اين به معارضين داخل ايران ضرر مي‌زند؛ جلويش را گرفتند. يعنى تعطيلى موقت را به اين شبکه‏‌ى اجتماعى اجازه ندادند. يعنى کمک‌هاى اينجورى بود و انواع و اقسام کمک‌ها و اعانت‌هايى که به اين‌ها مي‌شود. (ديدار با اعضاي خبرگان رهبري – 1389)
يک شبکه‌ي اجتماعي آن روزها مي‌خواست براي تعميرات تعطيل کند، گفتند تعطيل نکن؛ براي اينکه بتوانند روي فتنه و آتش فتنه اثر بگذارند! (بيانات در ديدار مردم آذربايجان‌ ۱۳۹۱/۱۱/۲۸)
در همين زمانِ رئيس جمهور کنونى آمريکا، در فتنه‌ى ۸۸ يکى از اين شبکه‌هاى اجتماعى - که مي‌توانست عامل فتنه و فتنه‌گران قرار بگيرد - احتياج به تعمير داشت؛ دولت آمريکا از او خواست تعميراتش را عقب بيندازد؛ اميدوار بودند که بتوانند با اين کارهاى رسانه‌اى و شبکه‌ى فِيسبوک و توييتر و امثال اين‌ها، نظام جمهورى اسلامى را براندازند؛ خيال‌هاى احمقانه‌ى خام! (92/8/29)
خانم کلينتون در کتاب انتخاب هاي سخت در سال 2013 در قسمت ديپلماسي ديجيتالش نوشته بود: در ژوئن سال 2009، جوانان ايراني از وبسايت ها و شبکه هاي اجتماعي به منظور ارسال پيام هاي خود در جريان اعتراضات پس از انتخابات استفاده کردند. درست در همان زمان بود که صحنه تيراندازي به خانم 26 ساله اي به نام "ندا آقا سلطان" توسط نيروهاي شبه نظامي طرفدار دولت با استفاده از دوربين تلفن‌هاي همراه ضبط شده و در توييتر و فيس بوک منتشر شد.
 
در سال هاي فعاليت توئيتر تا قبل از دهه 90 ، کلان روايت فعاليت اين شبکه اجتماعي کاملا بر طبق منافع صهيونيسم و مدافعان آنها در ايران براي براندازي و توطئه انجام مي شود اما با حضور و ورود نيروهاي انقلابي به اين عرصه و فعاليت منسجم در دو سال گذشته با نبرد سايبري مستمر روزانه، شاهد برجسته شده مفاهيم انقلابي و ارزشي در فضاي توئيتر بوديم.
امروز براي نخستين بار با مدد از سيد الشهداء با هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" علاوه بر فتح محتواي اين شبکه اجتماعي وارد فضاي جهاني شده و ترند اول جهان در فضاي توئيتر هشتگ "حب​​ الحسين يجمعنا" شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html