پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229919
از صحبت استقلال دانشگاه هنر فارسان تا انحلال رشته علوم سياسي / نوش دارو پس از مرگ سهراب !
تاریخ انتشار : 1398/07/16 09:19:34
نمایش : 1283
مردم شهرستان فارسان سالهاست درحسرت توسعه مراکز علمي ودانشگاهي هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دانشکده هنر دانشگاه شهرکرد که محل استقرار آن شهرستان فارسان مي‌باشد، فعاليت آموزشي خود را در سال تحصيلي ۱۳۸۱ با پذيرش ۲۵ نفر دانشجو در مقطع کارشناسي رشته‌هاي فرش و صنايع‌دستي و در فضايي حدود ۲ هزار مترمربع آغاز نمود.
 
اين دانشکده در سال ۱۳۸۲ به پذيرش ۵۲ نفر دانشجو در دوره‌هاي هنرهاي تجسمي (کارداني به کارشناسي) علاوه‌بر رشته‌هاي مذکور مبادرت ورزيد که در نيمسال دوم ۸۴-۸۳ فارغ‌التحصيل شدند.
 
هم‌اکنون رشته کارشناسي فرش با سه گرايش طراحي، رنگرزي و ساير زيراندازها و رشته صنايع‌دستي با گرايش‌هاي سفال، چوب و نگارگري فعال هستند.
 
تعداد اعضاي هيئت‌علمي گروه‌هاي فرش و صنايع‌دستي در حال حاضر پنج نفر مي‌باشند که به‌صورت تمام‌وقت و در هر ترم حدود ۳۰ مدرس مدعو در دانشکده فعاليت مي‌نمايند.
 
دانشکده علوم انساني فارسان نيز از سال ۱۳۸۵ اقدام به پذيرش دانشجو در رشته الهيات نمود و هم‌اينک حدود ۶۵ نفر دانشجوي رشته الهيات در اين دانشکده مشغول به تحصيل هستند.
 
کارگاه‌هاي دروس اصلي دانشجويان نظير طراحي يک و دو، مباني هنرهاي تجسمي، عکاسي و آزمايشگاه شيمي و پس‌ازآن نيز کارگاه‌هاي دروس تخصصي نظير رنگرزي، چوب، فلز، شيشه، سفال، بافت و مرمت در فضاي موجود راه‌اندازي و تجهيز گرديد.
 
همزمان با فعاليت‌هاي آموزشي از سال ۸۱ در ساختمان استيجاري، احداث ساختمان اصلي دانشکده با مساحتي بالغ‌بر ۴ هزار مترمربع آغاز و اين ساختمان در مهرماه ۸۴ افتتاح شد. طبقه اول مشتمل بر فضاي موردنياز کلاس‌هاي آموزشي و کارگاهي اعم از کارگاه‌هاي طراحي يک و دو، مباني هنرهاي تجسمي، عکاسي، فلز، چوب، شيشه، سفال و سراميک، بافت و مرمت، آزمايشگاه‌هاي شيمي، رنگرزي و الياف‌شناسي و بخش‌هاي نمازخانه، سلف‌سرويس، امور فرهنگي و دانشجويي، نقليه، انتشارات و انبار مي‌باشد.
 
طبقه دوم، کارگاه‌هاي نقاشي، حجم، کتابخانه، سالن‌هاي مطالعه، اتاق کنفرانس، سايت‌هاي کامپيوتر و طبقه سوم ساختمان اداري، اتاق رياست، معاونين و اعضاي هيئت‌علمي است.
 
 کتاب‌هاي موجود در کتابخانه حدود ۳۶۰۰ جلد مي‌باشد که از اين تعداد ۶۹۷ جلد آن کتب به زبان فرانسه و انگليسي و بقيه فارسي مي‌باشد. کتاب‌هاي فارسي درزمينه‌ي: کتب فلسفي، تاريخي، مذهبي، هنر، ادبيات و روانشناسي است. بيشترين عنوان و تعداد را کتاب‌هاي هنري دارد.
 
مردم شهرستان فارسان سالهاست درحسرت توسعه مراکز علمي ودانشگاهي
از صحبت استقلال دانشگاه هنر فارسان تا انحلال رشته علوم سياسي اين دانشگاه  و اکنون نوش دارو پس از مرگ سهراب!
 
اقاي محمدي يکي از فعالان عرصه فرهنگي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار گفت: ازجمله پيشرفت وتوسعه وتبديل دانشکده هاي هنر وادبيات به دانشگاه فارسان بسر ميبرند ،بعداز سالها تقاضا وتمنا ،تلاش مردم ، مسئولين ، نمايندگان مردم درمجلس، فرهنگيان ودانشگاهيان  وآمد و رفت وزير ومعاونين مختلف وزارت علوم به شهرستان فارسان باخرسندي زياد تنها به رشته علوم سياسي با کد رشته فارسان در دفترچه پذيرش دانشجو دل خوش کرده بوديم که ناباورانه ومتاسفانه شنيده شده است که مسئولين دانشگاه شهرکرد با سياست خاص قصد ثبت نام وبردن  دانشجويان اين رشته را به دانشگاه شهرکرد دارند ؟؟!! 

وي بيان داشت: از مسولين  و نماينده محترم اين سوال را داريم که چرا و به چه دليل به جاي توسعه و افزايش رشته هاي مختلف و همچنين استقلال دانشگاه  بعد از ۱۳ سال تنها رشته با کد فارسان را مي خواهند از اين شهرستان فرهنگ دوست و دانشگاهي
 بگيرند؟ چرا چنين اقداماتي صورت ميگيرد؟

 
وي عنوان داشت: مردم شهرستان فارسان به جد از همه مسئولين عدالت خواه ومتعهد تقاضاي عاجل و مساعدت دارند و خواستار اين هستند که از اين اقدام جلوگيري شود.
 
يکي ديگر از دانشجويان اين شهرستان مي گويد: متاسفانه باخبر شديم که رشته علوم سياسي در دانشگاه شهرکرد اقدام به ثبت نام و تشکيل کلاس کرده است. و حالا نماينده محترم نسبت به اين قضيه اعتراض کرده است و خواهان بازگشت اين رشته به دانشگاه هنر و علوم انساني فارسان شده است.

وي عنوان داشت: به هر حال از جامعه علمي و دانشگاهي شهرستان خواهشمنديم با حمايت نماينده محترم در بازگرداندن اين سرمايه علمي به شهرستان تلاش کنند.



وي گفت: دانشجويان و اساتيد دانشگاه شهرکرد با ربط دادن اين مساله و سياسي خواندن اين جريان هر گونه تلاش براي بازگرداندن اين رشته به دانشگاه هنر و علوم انساني فارسان را يک بازي انتخاباتي ميدانند.

 خواسته مردم عزيز شهرستان فارسان اين است که اين مساله پيگيري شود و به هر نحوي از انتقال اين رشته و ساير رشته هاي دانشگاه به دانشگاهاي ديگر جلوگيري شود حتي اگر يک شو تبليغاتي باشد.

اگر در طي اين سالها رشته هاي متفاوتي از علوم انساني در اين دانشکده شکل ميگرفت امروز کاسه چه کنم چه کنم دست نميگرفتيم.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html