پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229915
تيم ملي واليبال ايران ۱ - مصر ۳/ شکست ناباورانه بلندقامتان در دومين گام
تاریخ انتشار : 1398/07/10 09:00:52
نمایش : 1808
تيم‌هاي ملي واليبال ايران و مصر در دومين ديدار خود از سري رقابت‌هاي جام جهاني امروز (چهارشنبه) به مصاف هم رفتند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم هاي ملي واليبال ايران و مصر در چارچوب رقابت هاي جام جهاني ۲۰۱۹ ژاپن از ساعت ۰۵:۳۰ امروز (چهارشنبه) به مصاف هم رفتند. شاگردان کولاکوويچ که در نخستين ديدارشان در اين رقابت‌ها بر خلاف مصري‌ها که استراليا را برده بودند  با نتيجه ۳ -۱ مغلوب روسيه قدرتمند شده بودند و به شدت نيازمند برد در اين بازي بودند. تيم ملي کشورمان پيش از اين ديدار چندين مرتبه با مصر رو به رو شده بود و در بيشتر آن ديدار‌ها برنده شده بود.

ست نخست / ايران ۲۵ - مصر ۲۲

اخبار ورزشي- عبادي پور، معروف، مجرد، فياضي، شفيعي و پوريا يلي ترکيب آغاز کننده بازي براي تيم کشورمان بودند، نخستين امتياز اين ست براي ايران روي سرويس مصري‌ها که به بيرون رفت به دست آمد. يلي در ادامه توانست دومين امتياز را روي برگشت سرويسي که توسط شفيعي زده شد به دست آورد. در ادامه، اما سرويس دوم شفيعي به بيرون رفت تا نخستين امتياز مصري‌ها به دست بيايد.

تيم کشورمان در اين بازي شروع بهتري داشت و راحت‌تر امتياز مي‌گرفت. اشتباه در ضربات سرويس از بازيکنان ايراني همان ابتدا به مصري‌ها دو امتياز داد. سرو قامتان کشورمان در ادامه موفق شدند با انجام بازي سرعتي و دقيق براي حريفشان دردسر ايجاد کنند و به راحتي امتياز بگيرند. شاگردان کولاکوويچ در ادامه هم امتياز‌هاي خوبي کسب کردند و خيلي زود به امتياز ۸ رسيدند تا دو تيم به استراحت فني و قانوني نخست بروند.

نخستين امتياز هم پس از اين وقت براي تيم ايران بود، بلند قامتان در بازي امروز بازي چشم نواز تري را ارائه مي‌دادند و به خوبي نقشه کادر فني را پياده مي‌کردند. مصري‌ها هم، اما با اين وجود بازي را رها نکردند و با تمام تلاش  توپ مي زدند و همين باعث شد تا در ادامه کار اختلاف دو تيم بيش از ۳  امتياز نشود. سرمربي مصر در ادامه و هنگامي که نتيجه بازي ۱۳ - ۱۰ به سود ايران بود درخواست وقت استراحت داشت.  

آن‌ها در ادامه توانستند پس از اين وقت استراحت امتياز بگيرند، اما دفاع نه چندان محکم آن‌ها بازهم نتوانست مانع حمله و امتياز گيري واليباليست‌هاي ايراني شود. پوريا فياضي بدون ترديد در اين ست عملکرد فوق العاده‌اي داشت. فياضي پس از کسب امتيازي ارزشمند سرويسي زد و زمينه ساز رالي جذابي شد که در نهايت امتياز آن به مصري‌ها رسيد. آن‌ها در ادامه هم موفق‌تر بودند و اختلاف را به حداقل رساندند. با اين حال تيم ملي واليبال کشورمان زودتر از حريف به امتياز ۱۶ رسيد و دو تيم به وقت استراحت رفتند.  

بلندقامتان کشورمان در ديدار امروز بر خلاف بازي روز گذشته در دريافت و دفاع بهتر بودند، ولي در ضربات سرويس بي دقت‌تر ظاهار شدند و چند امتياز به حريف دادند. بازي در ادامه کار با امتيازي که براي ايران به دست آمد دنبال شد، مصري‌ها که نمي‌خواستند بازنده بازي باشند چند امتياز خوب گرفتند و بازي درامتياز ۱۸ به تساوي کشيده شد. همين باعث شد تا کولاکوويچ در ادامه درخواست وقت استراحت داشته باشد.

بازي در ادامه کار بسيار نزديک و نفسگير دنبال مي‌شد و دو تيم بازي پاياپايي را به نمايش گذاشته بودند. بازي در ادامه به سود ايران دنبال شد و در حالي که نتيجه در امتياز ۲۰ برابر بود درخشش يلي و فياضي براي ايران دو امتياز در پي داشت و همين باعث شد تا سرمربي مصري‌ها بار ديگر درخواست وقت استراحت داشته باشد. در ادامه کار سرويس بازيکنان ايراني به تور برخورد کرد امابازيکنان ايراني هم امتياز گرفتند ا نتيجه ۲۳ - ۲۱ به سود ايران دنبال شود.  

کولاکوويچ در ادامه امير حسين اسفنديار جوان را هم به ميدان آورد تا دفاع بهتري انجام شود، حساسيت در امتياز‌هاي پاياني به اوج رسيده بود دو تيم در هر رفت و برگشت توپ امتياز مي‌گرفتند. اما بازيکنان ايراني موفق‌تر بودند و در نهايت با نتيجه ۲۵ -۲۲ برنده اين ست شدند.  

تيم ملي واليبال ايران ۱ - مصر ۱/ گزارش لحظه به لحظه ست سوم

ست دوم / ايران ۲۴ - مصر ۲۶ 

نخستين امتياز در ست دوم براي تيم ايران بود ، دو تيم با همان ترکيب آغازي ست نخست به ميدان آمدند. مصر در ادامه روي سرويس بازيکنان ايراني که به بيرون رفت امتياز برابر را گرفت، آن ها، اما خودشان روي سرويس امتياز از دست دادند تا کار به سود ايران دنبال شود. دفاع خوب علي اصغر مجرد روي ضربه محکم احمد مصري نتيجه را ۳ -۱ به سود ايران کرد. محمد مسعود مصري هم خوب سرويس نزد تا امتيازي ديگر براي ايران به دست بيايد، يلي هم از جمله ستارگان امروز ايران بود که روي پاس‌هاي عالي سعيد معروف ضربات محکم و دقيقي به توپ مي‌زد و براي کشورمان امتياز مي‌گرفت. سرمربي مصر در ادامه مجبور شد تا درخواست وقت استراحت داشته باشد.  

مصري‌ها پس از وقت استراحتي که داشتند به خوبي به جريان بازي برگشتند و توانستند امتياز‌هاي خوبي بگيرند و اختلاف را به حداقل برسانند. با اين حال بازي پاياپاي و نزديک دنبال مي‌شد و در نهايت هم تيم ايران زودتر به امتياز هشتم رسيد تا دو تيم به نخستين وقت قانوني استراحت فني اين ست بروند.   اشتباه بازيکنان ايراني در ضربات سرويس در اين ست هم اتفاق افتاد و تيم حريف چند امتياز گرفت. نخستين امتياز پس از اين وقت استراحت براي تيم مصر بود، ستارگان ايران، اما در ادامه نمايش خوب و قابل قبولي داشتند و اجازه ندادند حريف به آن‌ها نزديک شود.  

درخشش سعيد معروف و پاس‌هاي خوب و عالي او کار را به سود ايران در جريان انداخت، بازي البته در ميانه‌هاي اين ست نزديک و حساس دنبال مي‌شد و دو تيم تلاش مي‌کردند تا به سختي به حريفشان امتياز بدهند. جدال حساس و ديدني دو تيم در اين ست باعث شد تا رالي‌هاي زيبايي اتفاق بيافتد، احمد صلاح بازيکن و کاپيتان مصري‌ها در اين ست خوب درخشيد و توانست سرانجام امتياز دو تيم را در ۱۴ مساوي کند.  کولاکوويچ سرمربي تيم ملي واليبال کشورمان در ادامه کار درخواست وقت استراحت داشت تا شرايط خوب را به تيمش بازگرداند.

تيم مصر در ادامه نمايش عالي داشت و نخستين امتياز را به دست آورد آن‌ها روي سرويس هم امتياز ديگيريگرفتند و ۱۶ - ۱۴ پيش افتادند تا دو تيم به وقت استراحت و فني دوم بروند. ميلاد عبادي پور پس از اين وقت، نخستين امتياز را براي تيم کشورمان به دست آورد تا اختلاف به حداقل برسد، حريف، اما به بازي خوبش ادامه داد، آن‌ها روي دفاع و دريافت خوب برخورد کردند و تيم ايران بازهم به سادگي روي سرويس‌ها امتياز از دست داد تا دوباره اختلاف دو تيم به ۲ امتياز برسد.  

يلي پس از اين براي ايران امتياز خوبي به دست آورد تا اختلاف به حداقل برسد، او در ادامه روي پاس عالي سعيد معروف امتياز ۱۸ را هم گرفت تا حساب کار در امتياز ۱۸ برابر شود. رالي جذاب و ديدني در ادامه کار در نهايت با دفاع خوب علي اصغر مجرد منجر به امتياز حساسي براي تيم کشورمان شدو بازي در ادامه حساس و نزديک دنبال شد، دو تيم روي هر رفت و برگشت امتياز مي‌گرفتند، اما تيم ايران از حريفش پيش بود. دو تيم دوباره در امتياز ۲۱ برابر شدند.  

تيم ملي کشورمان در ادامه امتياز ۲۲ را به دست آورد و از حريف پيشي گرفت، عبادي پور هم در ادامه با آبشار ديدني زمينه ساز امتياز ارزشمند ديگري شد، سرمربي مصر پس از اين درخواست وقت استراحت داشت و در ادامه نخستين امتياز هم براي آن‌ها به دست آمد. عبادي پور بازهم در ادامه خوش درخشيد و امتياز ديگري براي تيم کشورمان کسب کرد، مصري‌ها هم به امتياز ۲۳ رسيدند تا حساسيت به اوجش برسد.   در همين هنگام که بازي ۲۴ - ۲۳ به سود ايران بود کولاکوويچ درخواست وقت استراحت داشت،   اما اين زمان خيلي به کار تيم کشورمان نيامد و دو تيم در امتياز ۲۴ برابر شدند تا برنده اين ست را امتياز ۲۶ مشخص کند.  

مصري‌ها در ادامه بهتر شدند و بيست و پنجمين امتياز را هم گرفتند، دفاع آن‌ها در لحظات پاياني عالي بود و در نهايت هم تيم مصر ۲۶ - ۲۴ برنده اين ست شد، اين اتفاق در حالي رقم خورد که بازي تا لحظات پاياني ۲۴ - ۲۲ به سود ايران بود.  

تيم ملي واليبال ايران ۱ - مصر ۱/ گزارش لحظه به لحظه ست سوم

ست سوم / ايران ۱۸ - مصر ۲۵ 

نخستين امتياز در اين ست براي مشکي پوشان مصري به دست آمد، آن‌ها که در پايان ست قبلي ۶ امتياز گرفته بودند شروع توفاني همن در اين ست داشتند و با دفاع فوق العاده روي تور به راحتي امتياز‌هاي پياپي گرفتند تا حساب کار ۳ - ۰ به وسد آن‌ها شود، بازي در ادامه به سود ايران دنبال شد و سرويس‌هاي بد آن‌ها براي ايران ۲ امتياز داشت. مدافع مصري‌ها در ادامه هم امتياز گرفت تا بازي ۴ -۲ شود، روند خوب آن‌ها ادامه دار بود و مصري‌ها دفاع عالي و ضربت قدرتمند بازهم امتياز گرفتند تا حساب کار ۷- ۳ به سود آن‌ها دنبال شود.  

تيم ملي کشورمان پس از آن امتيازي ارزشمند به دست آورد، اما در نهايت مصري‌ها زودتر به امتياز هشتم رسيدند تا تا دو تيم به وقت استراحت فني نخست بروند. پس از اين وقت استراحت هم امتياز براي مصري‌ها بود، اما بازيکنان ايراني سرانجام موفق شدند يک امتياز بگيرند تا به جريان بازي بازگردند. تيم مصر در ادامه کار به روند خويش ادامه داد، آن‌ها روي دفاع‌هاي روي تور و ضربات اسپک بسيار موفق شدند و از ايران پيشي گرفتند. اختلاف امتياز دو تيم به طور ناباورانه در اين ست به ۵ امتياز رسيد.  

ضربات خوب يلي و پاس‌هاي عالي کاپيتان معروف به کمک ايران آمد و اختلا کمتر شد، ستاره‌هاي مصري با وجود سن بالايي که داشتند، اما خوش مي‌درخشيدند و امتياز‌هاي خوبي براي تيمشان مي‌گرفتند، کولالکوويچ در لحظاتي از اين ست با استراس بيشتري نسبت به هميشه نظاره گر بازي بود. تيم ايران موفق شد امتياز ارزشمند ديگري کسب کند تا فاصله کمتر شود، اما اين مصري‌ها بودند که زودتر به امتياز ۱۶ رسيدند و دو تيم به وقت‌هاي استراحت فني رفتند. نخستين امتياز پس از اين زمان براي تيم ملي مصر بود.  

بازي آن‌ها در اين ست کاملا تغيير کرده بود، تيم کشورمان اگرچه در کسب امتياز خيلي موفق نبود، اما از جوانانش به خوبي سود مي‌برد. شاگردان کولاکوويچ در ادامه بازهم موفق شدند فاصله را کمتر کنند و به ۲ امتياز برسانند. يلي در ادامه امتياز ارزشمند ديگري کسب کرد تا فاصله به حداقل برسد و همين بهانه‌اي شد تا سرمربي مصر درخواست وقت استراحت داشته باشد.  

پس از اين زمان ايران نتوانست از فرصت سرويسي که در اختياز دارد بهره ببرد و امتياز ۱۸ هم به تيم ملي واليبال مصر رسيد. اين البته پايان کار نبود و آن‌ها بازهم امتياز گرفتند تا خيلي زود اختلاف دو تيم به ۳ امتياز برسد. امتياز ۲۰ براي مصري‌ها روي ضربه سرويس به دست آمدو در ادامه هم ضربه بد عبادي پور که به بيرون از زمين رفت منجر به امتياز بيست و يکم براي بهترين تيم آفريقا شد. تيم ملي کشورمان با حضور جواد کريمي تمام و کمال آرايش جواني به خود گرفت و موفق شد چند امتياز پياپي هم کسب کند، اما اين براي برگشت به بازي کافي نبود و بازهم اين تيم مصر بود که توانست با نتيجه ۲۵ - ۱۸ برنده اين ست باشد.  

تيم ملي واليبال ايران ۱ - مصر ۲/ گزارش لحظه به لحظه ست چهارم

ست چهارم /  ايران ۲۴ - مصر ۲۶ 

چهارمين ست اين بازي با کسب امتياز براي تيم ملي کشورمان آغاز شد. شاگردان کولاکوويچ به راحتي در ابتداي اين ست ۲ امتياز گرفتند، مصري‌ها هم، اما اجازه ندادند از همان اول امتياز زياد شود. تيم ملي کشورمان در ابتداي اين ست روي دريافت خيلي مطمئن نشان نداد، شاگردان کولاکوويچ قصد داشتند با بازي سرعتي زهر حملات مصر را بگيرند، اما بي دقتي در دفاع و دريافت کار را دشوار‌تر مي‌کرد. بلند قامتان اگر چه در شمارش امتياز از حريفشان پيش بودند، اما بازي محکم و مطمئني را به نمايش نمي‌گذاشتند.  

تيم مصر که روز گذشته هم نايب قهرمان آسيا يعني استراليا را برده بود مي‌خواست به شگفتي سازيش ادامه دهد و بازيکنان اين تيم بازي بسيار خوبي رابه نمايش گذاشته بودند. اختلاف دو تيم در ادامه به حداقل رسيد، اما اين تيم ايران بود که موفق شد زودتر از حريفش به امتياز هشتم برسد تا دو تيم به استراحت قانوني فني اول بروند. نخستين امتياز پس از اين زمان براي تيم ايران بود، بلند قامتان شرايط خوبي ايجاد کردند و توانستند چند امتياز پياپي کسب کنند. دفاع و دريافت نامطمئن، اما بازهم براي مصري‌ها امتياز در پي داشت.   بازي رفته رفته حساس‌تر مي‌شد و تيم ايران، اما توانست فاصله اش را با حريفش حفظ کند.  

تيم ملي کشورمان در ادامه موفق شد به راحتي در اين ست امتياز شانزدهم را بگيرد و فاصله ۴ امتيازي با حريفش را حفظ کند، ملي پوشان پس از اين به وقت استراحت فني دوم رفتند و به نکات فني کولاکوويچ گوش کردند، پس از اين زمان نخستين امتياز براي مصر بود، آن‌ها به خوبي امتياز گرفتند امنا نتوانستند فاصله شان را با تيم ايران به کمتر از ۳ امتياز برسانند.   آن‌ها در ادامه، اما بهتر شدند و هنگامي که نتيجه ۱۹ - ۱۷ به سود ايران بود سرمربي ايران وادار شد تا درخواست وقت استراحتي داشته باشد.  

پس از اين اهم بازي به سود ايران دنبال شد، اما لحظات پاياني اين ست همانند يک فاجعه بود، تيم مصر در حالي که ۲۰ - ۱۸ از تيم کشورمان عقب بود در ادامه موفق شد ۳ امتياز بگيرد و از بلند قامتان ايراني فاصله بگيرد. کولاکوويچ دوباره مجبور شد درخواست وقت استراحتي داشته باشد.  

حساسيت به اوج خود رسيده بود، ايران در ادامه موفق شد امتياز بگيرد و دوباره از حريفش پيش بافتد، اما بازهم اين مصري‌ها بودندکه کار را به تساوي کشاندند. بازي پاياپاي و نزديک دنبال مي‌شد و دو تيم در امتياز ۲۴ برابر شدند، اما اشتباهات ادامه دار سرانجام کار را تمام کرد و تيم مصر توانست ۲۶ - ۲۴ برنده اين ست و در نهايت ۳- ۱ برنده اين بازي باشد.

تيم ايران بدين ترتيب دومين شکست پياپي اش را تجربه کرد، ملي پوشان بايد بامداد جمعه و از ساعت ۵ و ۳۰ دقيقه بامداد با کانادار بازي کنند.

تيم ملي واليبال ايران ۱ - مصر ۳/ شکست ناباورانه بلندقامتان در گام دوم / نامطمئن و پر اشتباه!

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html