پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229900
حسرت استقلال ۴۰ ماهه شد/ جدولي که «صدر» آن به خاطره‌ها پيوست
تاریخ انتشار : 1398/07/08 10:03:34
نمایش : 1843
تيم فوتبال استقلال که در اين فصل از رقابتهاي ليگ برتر همچنان روي نوار ناکامي گام بر مي‌دارد، ماه‌هاي زيادي است که در حسرت رسيدن به صدر جدول به سر مي‌برد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تيم فوتبال استقلال تهران سالهاست که در مسيري پر فراز و نشيب گام بر مي‌دارد و در هفت سال اخير تنها يکبار جام حذفي را به دست آورده است.

آخرين قهرماني آبي پوشان مربوط به ليگ دوازدهم است و آنها در ۶ فصل متوالي دست‌شان از جام دور مانده است. آبي ها فصل جاري را آنچنان هم اميدوار کننده آغاز نکردند تا اين تصور پيش آيد که شايد فصل نوزدهم هم در کنار ۶ فصل قبلي قرار گيرد.

اما «قهرماني ليگ برتر» تنها حسرت سالهاي اخير آبي پوشان نيست و آنها سالها و ماه هاي زيادي است که حتي براي يک هفته هم نتوانسته‌اند صدر جدول را در اختيار داشته باشند. از آخرين صدرنشيني استقلال در ليگ برتر ۴۰ ماه مي‌گذرد تا اين حسرت براي آنها طولاني تر از هميشه شود. 

در همه ادوار برگزار شده ليگ برتر اين يک رکورد منفي (بخوانيد طلسم) براي اين تيم است و هرگز حسرت آنها براي قهرماني و دوري شان از صدر جدول اينقدر طولاني نشده بود.

آبي پوشان آخرين قهرماني شان را با امير قلعه نويي در فصل ۹۲-۹۱ (ليگ دوازدهم) به دست آوردند و آخرين صدرنشيني آنها نيز به ليگ پانزدهم باز مي‌گردد.

استقلال براي آخرين بار صدرنشيني را با پرويز مظلومي در هفته بيست و هشتم ليگ پانزدهم تجربه کرد که با ۵۱ امتياز (به لطف تفاضل گل بهتر) بالاتر از استقلال خوزستان و پرسپوليس  قرار داشت و اين اتفاق به ارديبهشت سال ۹۵ مربوط مي شود.

آبي‌ها بعد از آن عليرضا منصوريان، ميک مک درموت (سرمربي موقت)، وينفرد شفر، فرهاد مجيدي و استراماچوني را به عنوان سرمربي داشتند که توفيقي براي رسيدن به صدر جدول نداشته‌اند.

آبي پوشان در هفته پنجم ليگ نوزدهم هم با ۳ امتياز در رده چهاردهم قرار دارند و فاصله امتياز آنها با صدر جدول ۸ امتياز است. اتفاقي که نشان مي دهد حداقل تا هفته هاي زيادي به صدر جدول نمي‌رسد.


مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html