پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229887
عاشورا مي‏تواند شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند
تاریخ انتشار : 1398/06/22 15:16:40
نمایش : 1592
امام‌جمعه فارسان گفت: عاشورا مي‏تواند همه آزاديخواهان و عدالت‌طلبان دنيا را به هم پيوند دهد و شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: فراگيري و گستردگي مراسم عاشوراي حسيني در کشورهاي مختلف که در سال‌هاي اخير به اوج خود رسيده، بُعد جهاني و گستردگي نهضت حسيني را آشکار کرده است.

وي افزود: اين حضور که امسال ارتباط معناداري با شکل‌گيري جبهه فراگير مقاومت يافته است، نمايانگر پويايي و زايندگي اين نهضت و داراي اين پيام است که عاشورا مي‏تواند همه آزاديخواهان و عدالت‌طلبان دنيا را به هم پيوند دهد و شبکه بين‏المللي مقاومت را ايجاد کند.

وي تصريح کرد: گفتمان مقاومت با اتکاء به ارزش‌هاي اسلامي و الهام گرفته از فرهنگ عاشورايي که در عرصه ميداني با ايثارگري و ازخودگذشتگي مدافعان حرم و رزمندگان الهام گرفته از نهضت حسيني در قالب سازمان‌هاي مقاومت، نظير حزب‌الله لبنان، انصار الله يمن، حشد الشعبي عراق، دفاع وطني سوريه، فاطميون، زينبيون وحيدريون افغانستان و پاکستان تجلي يافت توانست در عين خنثي‌سازي توطئه دشمن، اقبال جهانيان به‌ويژه مسلمانان را به فرهنگ مقاومت و عاشورا جلب نمايد.

وي عنوان داشت: تحولات دهه‏هاي اخير به‌ويژه پس از انقلاب اسلامي سبب شده است درس‌ها و عبرت‌هاي عاشورا کارآمدي خود را بيش‌ازپيش نشان دهد. درس ايثار و فداکاري، درس دين‌داري، درس اخلاص، درس موقع‌شناسي، درس بصيرت، درس شجاعت، درس صبر و استقامت در مقابل سختي‌ها، درس آزادي و حريّت، درس قيام للَّه، درس محبت و عشق و درس آمادگي براي پشتيباني از حقّ و برپايي عدل آموزه‏هاي نهضت امام حسين عليه‏السلام نشان مي‏دهد که نهضت حسيني، سنتي الهي است و به همين دليل پيام نهضت کربلا محدود به زمان خاص نيست


 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html