پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229882
امربه‌معروف و نهي از منکر يعني «هيئات من الذله»
تاریخ انتشار : 1398/06/15 15:25:10
نمایش : 1277
امام‌جمعه فارسان گفت: هرکس که مي‌گويد امربه‌معروف و نهي از منکر به چه معناست؛ با مراجعه به سيره اباعبدالله (ع) و حماسه حسيني مي‌تواند اين حقيقت را دريابد؛ امربه‌معروف و نهي از منکر يعني «هيئات من الذله»؛
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر گفت: قيام حضرت اباعبدالله الحسين (عليه السلام) در مقابل حکومت جبار اموي، درس مقاومت و ايستادگي را به بشريت آموخت و راه نجات از ستم زورگويان و زياد خواهي سلطه جويان را براي همه اعصار نشان داد.

وي افزود: انقلاب اسلامي که ملهم از قيام عاشورا صورت گرفته و با شکست استبداد داخلي، نبرد با استکبار جهاني را سرلوحه حرکت خويش قرار داده است، بدون ترديد حيات ۴۰ ساله انقلاب خود را مرهون اهل‌بيت (ع)، سيدالشهدا، محرم، عاشورا، کربلا، عزاداري‌ها، مساجد، منابر، هيات و دسته‌هاي مذهبي مي‌باشد و امتداد اين راه بدون تمسک به همين اسطوره‌ها غيرممکن است.

وي بيان داشت: مبارزه با يزيد و برقراري حکومت الهي و دعوت مردم به دين خدا، برچيدن حکومت بني اميه، يعني امربه‌معروف و نهي از منکر و قيام امام حسين (ع) به ما مي‌آموزد که امروز اگر با اسرائيل و آمريکا و ظلم و استکبار جهاني مبارزه کنيد يعني در مسير امربه‌معروف و نهي از منکر قرار داريد، نه اينکه بنشينيد مذاکره کنيد و به دشمن چراغ سبز نشان دهيد و به آن‌ها روي خوش‌نشان دهيد و تحويلشان بگيريد اين رويه يعني افتادن به دام شياطين؛ يعني مقابل سيدالشهدا قرار گرفتن يعني يزيد و يزيديان را در طول تاريخ تقويت کردن پيام عاشورا و آموزه براي مقاومت کنوني ملت مسلمان و عاشورايي ايران اين است.

وي اظهار داشت: از دشمن ولو با عِدّه و عُدّه زياد، نبايد هراس داشت. رعب و ترس از خصائل منافقين و افراد سست ايمان است چنانچه شجاعت و شهامت جزء مختصات مؤمنين و شهادت‌طلبان است.

امام‌جمعه فارسان گفت: تحريم اقتصادي و استفاده از هر ابزاري براي وادار کردن جبهه مقاومت به تسليم جزء خصائل جبهه باطل است. دشمنان اسلام براي رسيدن به اهداف خود از هيچ خيانت و جنايتي فروگذار نکرده و به هيچ اصل انساني و الهي پاي بند نخواهند بود.

وي عنوان داشت: مذاکره حضرت اباعبدالله براي لغو تحريم‌ها و از روي نياز نبود. کاري که مولي انجام داد براي اتمام‌حجت و دعوت به‌حق و نجات حتي يک انسان فريب‌خورده در جبهه باطل تا آخرين لحظه‌ها بود. هرکس که مي‌گويد امربه‌معروف و نهي از منکر به چه معناست؛ با مراجعه به سيره اباعبدالله (ع) و حماسه حسيني مي‌تواند اين حقيقت را دريابد؛ امربه‌معروف و نهي از منکر يعني هيئات من الذله؛

وي افزود: بيعت نکردن با هر يزيدي در هر زمانه‌اي؛ با همين دليل ايشان در اولين برخورد خود با فرماندار مدينه پس از معرفي خود و يزيد فرمودند هرکس که با من سنخيتي دارد هرگز با مثل يزيد بيعت نمي‌کند.

وي بيان داشت: حضرت نفرمودند من با يزيد بيعت نمي‌کنم، بلکه فرمودند مثل من با مثل يزيد بيعت نمي‌کند و اين نسخه حضرت تا قيام قيامت براي هرکسي که سنخيتي با ايشان دارد قابل‌استفاده است و همه‌کساني که از نسخه حضرت مي‌خواهند پيروي کنند بايد هر جا ظلم، فساد و نابرابري مي‌بينند، در مقابل آن ايستادگي کنند.

وي اظهار داشت: کساني که مي‌خواهند پيرو امام حسين (ع) باشند نبايد در مقابل غارت بيت‌المال، خلاف‌ها، ظلم‌ها و فاصله بين بندگان و محرومان و زياده خواهان سکوت کنند. نبايد اجازه داد برخي در ميان پول و ثروتي که با ظلم و ستم جمع کرده‌اند غوطه‌ور باشند و برخي از محرومان و مظلومان در فقر و سختي زندگي خود را سپري کنند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html