پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229879
مساجدمکاني براي رسيدن به قرب الهي است
تاریخ انتشار : 1398/05/31 22:57:58
نمایش : 1842
در زمان پيامبر (ص) مساجد کانون اصلي فعاليت ها بود اما امروزه مساجد فقط به محلي براي برگزاري نماز هاي جماعت محدود شده اند.
حجت‌الاسلام جهانبخش يوسفي در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار، پيرامون روز جهاني مسجد گفت:  31 مرداد 1348 مسجدالاقصي به دست صهيونيست‌ها به آتش کشيده شد، سال‌ها بعد و به همين مناسبت به پيشنهاد ايران و تصويب اعضاي سازمان اجلاس اسلامي در سي‌امين نشست اين سازمان، اين روز به نام «روز جهاني مسجد» نام‌گذاري شد.

وي ادامه داد: به‌اين‌ترتيب، 31 مرداد (٢١ آگوست) هرسال يادآور اين روز است.

مسئول شوراي هماهنگي و تبليغات در ادامه گفت: با بررسي آيات قرآن، درمي‌يابيم که نگاه قرآن به مکان مقدسي چون مسجد، نگاهي ژرف و شکوهمند است؛ چراکه خداوند، مساجد را مکان‌هايي براي اوج گرفتن و رسيدن به قله قرب الهي مي‌داند و به ره پويان وصال، مکاني چون مسجد را معرفي مي‌کند تا از آن به‌عنوان مکان پرواز به‌سوي دوست استفاده کنند.  اما متاسفانه در جامعه امروز ما مساجد کمي مهجور مانده اند و ما به خوبي نتوانسته ايم دين خود را به مساجد ادا کنيم.

حجت‌الاسلام يوسفي افزود:در زمان پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم) مساجد کانون اصلي فعاليت ها و مرکز تمامي جنب و جوش ها بود اما اگر نگاه کنيم امروز گاهي  مساجد فقط به محلي براي برگزاري نماز هاي جماعت محدود شده اند.


وي تصريح کرد: امام جماعت به‌عنوان نفر اول مسجد که از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است و حضور او موجب روشنايي محفل مسجد و گرمابخشي به حضور ديگر اقشار جامعه مي‌شود. متأسفانه برخي از مساجد شهرستان فاقد امام جماعت مي‌باشند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html