پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229869
راه‌حل رفع مشکلات و بيکاري، رونق توليد داخلي است
تاریخ انتشار : 1398/04/28 15:18:50
نمایش : 1301
امام‌جمعه فارسان گفت: رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاري امسال تأکيددارند به‌جاي اميد داشتن به بيگانگان، بايد توجه به داخل کشور داشته باشيم و ايشان فرمودند که راه‌حل رفع مشکلات و بيکاري، رونق توليد داخلي است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اين شهر گفت: تقوا به معناي نگهداري و مراقبت است. وقتي من بدانم جنس اين کاغذ از چيست، آن را در آب نمي‌اندازم؛ اما اگر ماهي باشد حتماً آن را در آب مي‌اندازم اگر کتاب را در آب و ماهي را در کتابخانه بگذارم هر دو از بين مي‌روند. بنابراين اگر ما درست بشناسيم مي‌توانيم هر چيز را سر جاي خودش قرار بدهيم خدا مي‌فرمايد که اگر مواظب خودتان باشيد، من راه تقوا را هم روشن کرده‌ام و ديگر مشکلي نداريد.
 
وي به ديدار با مقام معظم رهبري اشاره کرد و افزود: يکي از محورهاي مهم رهنمودهاي مقام معظم رهبري خطاب به ائمه جمعه، حمايت از جهت‏گيري‏ها و جريان‌هاي انقلابي ضمن روي خوش‌نشان دادن به همه جريان‌ها بود که به‌عنوان يک وظيفه براي ائمه جمعه مورد تأکيد و تصريح قراردادند.

وي عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامي با تأکيد بر لزوم اتخاذ مواضع انقلابي از سوي ائمه‏ي جمعه، در خصوص علل لزوم رويکرد انقلابي و تقويت جريان انقلابي در کشور فرمودند: «کشور باروحيه‌ي انقلابي قابل پيشرفت کردن است و با حرکت انقلابي به اوج تکامل مي‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از اين مواضع، نه‏فقط به ضرر انقلاب، بلکه به ضرر ملت، کشور و آينده‏ي ايران خواهد بود.»

وي بيان داشت: البته درگذشته نيز بارها بر لزوم انقلابي گري و تقويت روحيه و تفکر انقلابي تأکيد کرده بودند که از آن جمله، در بيست و هفتمين سالگرد ارتحال حضرت امام (سال ۹۵) نسبت به عواقب رويگرداني از رويکرد انقلابي گري هشدار داده و فرمودند: بعد از رحلت امام، ما هر جا انقلابي عمل کرديم پيش رفتيم و هر جا از انقلابي گري و حرکت جهادي غفلت کرديم، عقب مانديم و ناکام شديم...

وي اظهار داشت: مسئله‌اي که در راستاي انجام اين وظيفه مي‌تواند محل تأمل قرار گيرد، نحوه تعيين و تشخيص مصاديق فرد، گروه و يا جريان انقلابي است. چراکه تشخيص غلط در اين رابطه نه‌تنها به تقويت جريان انقلابي کمکي نخواهد کرد، بلکه نتيجه مي‌تواند نتيجه معکوس نيز در پي داشته باشد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمين ملک پور افزود: مقام معظم رهبري پنج شاخصه اساسي براي تعيين مصداق انقلابي درجاهاي مختلف ذکر کردند تا کار تشخيص مصداق را آسان‌تر نمايد. اين پنج شاخصه عبارت‌اند از: شاخص اول: «پايبندي به مباني و ارزش‌هاي اساسي انقلاب» که زيرمجموعه‌هاي آن عبارت‌اند از: پايبندي به اسلام ناب، باور واقعي به محوريت مردم، اعتقاد به پيشرفت، تحوّل و تکامل

وي افزود: شاخص دوم: «هدف‏گيري آرمانه‌اي انقلاب و همت بلند براي رسيدن به آن‌ها» (جهت‌گيري‌ها)؛ زيرمجموعه‌هاي آن صرفِ‏نظر نکردن از آرمان‌ها، منصرف نشدن از هدف‌هاي بزرگ، تسليم نشدن در مقابل فشارها، عدم رضايت به وضع موجود که نتيجه‏اش عقب‏گرد است. قانع نشدن به چيزي که داريم و حرکت به سمت تحوّل مثبت.

وي بيان داشت: شاخص سوم: «پايبندي به استقلال همه‏جانبه‏ي کشور» که زيرمجموعه‌هاي آن عبارتند از: فريب نخوردن از تهديد و تطميع دشمن، وسوسه نشدن براي همکاري در حلّ مسائل بين‏المللي با يک ابرقدرت، انتخاب سبک زندگي اسلامي - ايراني بجاي تقليد از غرب، قرار ندادن دستگاه‏هاي اطّلاعاتي و ابزارهاي اطّلاعاتي در اختيار دشمن، هضم نشدن در هاضمه‏ي اقتصاد جامعه‏ي جهاني، حفظ استقلال اقتصادي با اقتصاد مقاومتي، فعّال کردن ظرفيت‌هاي دروني و داخلي کشور.

وي عنوان داشت: شاخص چهارم: «حسّاسيّت در برابر کار و نقشه‏ي دشمن و عدم تبعيت از او» که زيرمجموعه آن عبارت‌اند از: شناخت نقشه‏هاي دشمن و آمادگي براي خنثي کردن آن‌ها، توجه به ذات و علل دشمني دشمن، عدم اعتماد به آمريکا، بي‌تفاوت نبودن در مقابل جنايات غرب در هر جاي دنيا...
وي گفت: شاخص پنجم: «تقواي ديني و سياسي» که سنجه‏هاي آن عبارت‌اند از: تقواي فردي، يعني پرهيز از گناهان و حفظ خودمان از آتش غضب الهي، تلاش براي تحقّق چيزهايي که اسلام از ما مطالبه کرده است، تلاش براي عدالت اجتماعي با حمايت از محرومين و مظلومين، ايستادگي در مقابل ظالم و مستکبر، پرهيز از لغزشگاه‏هايي که دشمن مي‌تواند از آن استفاده کند.
 
امام‌جمعه فارسان افزود: حضرت آقا در جمع ائمه جمعه همه را به شعار سال هم توجه دادند امسال سال رونق توليد ملي است رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاري امسال تأکيددارند به‌جاي اميد داشتن به بيگانگان، بايد توجه به داخل کشور داشته باشيم و ايشان فرمودند که راه‌حل رفع مشکلات و بيکاري، رونق توليد داخلي است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html