پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229867
آمريکايي‌ها تصور مي‌کردند ايران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است
تاریخ انتشار : 1398/04/21 15:00:44
نمایش : 1357
غربي‌ها فكر مي‌کردند ايران دست روى دست خواهد گذاشت و گزينه‌اي ندارد. خروج ترامپ از برجام ناشى از چنين محاسبه غلطى بود. آمريکايي‌ها تصور مي‌کردند ايران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي اين هفته شهر فارسان به سالروز تأسيس شوراي نگهبان را اشاره داشت و گفت: اين نهاد بسيار بابرکت و مقدس باگذشت ۳۹ سال از فعاليت بي‌وقفه و دلسوزانه آن، شاهد بركات بي‌شمار آن به‌ويژه در مراحل و دوره‌هاي حساس انقلاب بوده‌ايم.

وي افزود: شوراى نگهبان يكى از اركان اصيل نظام اسلامى و ضامن جمهوريت نظام و اسلاميت قوانين در جمهورى اسلامى و حافظ قانون اساسى است كه بارها در معرض هجمه تبليغاتى بدخواهان جمهورى اسلامى قرارگرفته است.

وي عنوان داشت: حملات به شوراى نگهبان گاه از سوى دشمنانى است كه با اسلاميت نظام مخالفت دارند و سعى دارند كه اين نهاد مؤثر نظام را تضعيف كنند تا از اين طريق راه ورود احكام و قوانين غير اسلامى در كشور باز شود و گاه از سوى كسانى است كه به هر دليل مورد تأييد شوراى نگهبان براى ورود به انتخابات قرار نگرفته‌اند. اين افراد نيز گاه دست به تبليغات سازمان‌يافته عليه شوراى نگهبان مي‌زنند از زحمات اين عزيزان در شوراي نگهبان و ناظرين شهرستان کمال تشکر راداريم

امام‌جمعه فارسان به موضع‌گيري ايران در برابر بدعهدى اروپا اشاره داشت و بيان کرد: در شرايط كنونى، بهترين راهبرد براى جمهورى اسلامى ايران اين است كه با قاطعيت و سرعت بيشترى گام‌هاي بعدى خود را برداشته و به اروپايي‌ها فهمانده شود كه تنها راه بازگشت ايران، عمل آن‌ها به تعهداتشان است.

وي گفت: غربي‌ها فكر مي‌کردند ايران دست روى دست خواهد گذاشت و گزينه‌اي ندارد. خروج ترامپ از برجام ناشى از چنين محاسبه غلطى بود. آمريکايي‌ها تصور مي‌کردند ايران در مقابل فشار آن‌ها، دست‌بسته است.

وي اظهار داشت: نبايد خيلى به تهديدهاى غرب و اروپا در اين مقطع زمانى وزن داد. حتى اگر مكانيسم ماشه فعال هم بشود و قطعنامه‌هاي شوراى امنيت برگردد، وضع تحريم‌ها از اين‌که هست بدتر نخواهد شد.

وي عنوان داشت: اميد بستن به اين‌که اروپا كارى بكند تنها زمانى معتبر است كه كاهش تعهدات برجامى در حوزه‌هاي كليدى به‌طور قوى و سريع انجام شود. در اين صورت مي‌توان اميدوار بود كه اروپا در مقابل خواسته‌هاي به‌حق ايران سر تسليم فرود آورد.

امام‌جمعه فارسان گفت: فرآيند طى شده در ۱۴ ماه اخيروقبل از آن، از زمان آغاز مذاكرات هسته‌اي اگرچه هزينه‌هايي را بر مردم ايران تحميل كرده است، اما واجد درس‌ها و عبرت‌هايي نيز هست.

وي افزود: برجام و مذاکرات هسته‌اي ماهيت غرب را براى مردم ايران روشن كرد و ديگرکسي از ضرورت مذاكره با غرب بدعهد سخن به ميان نمي‌آورد و اين فرصتى براى معرفى شعارهاى اصلى انقلاب براى نسل جوان است.

وي عنوان داشت: عقب‌نشيني اروپايي‌ها نگراني آن‌ها نسبت به اقدام ايران در بازيابى فعاليت‌هاي تعطيل‌شده هسته‌اي، ناشى از عمل ايران به مقوله مقاومت فعال است. تداوم موفقيت ايران منوط به استمرار اين رويه و تعميم آن به ديگر عرصه‌هاست.

وي بيان کرد: روندهاى طى شده در ماه‌هاي اخير حقانيت مواضع گذشته نيروهاى انقلابى را نسبت به برجام و دغدغه‌هاي آن‌ها نسبت به اعتمادبى جا به اروپايي‌ها و کارکرد برجام را اثبات كرد.

وي در پايان گفت: اگرچه براى حفظ وحدت و انسجام داخلى نبايد اشتباهات گذشته به رخ مسئولين دولتى كشيده شود، اما بايد با نهادينه‌سازي و گفتمان سازى اين مواضع الگوى مناسبى براى آينده ترسيم و تدوين شود
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html