پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229864
سردار سلامي: «بسيج» تغيير دهنده معادلات در فضاي مواجهه نظام اسلامي با نظام سلطه است/ سردار شيرازي: طرح اعتلاي بسيج بايد به صورت کامل اجرايي شود
تاریخ انتشار : 1398/04/14 14:59:58
نمایش : 1064
آئين تکريم و معارفه رئيس پيشين و فعلي سازمان بسيج مستضعفين صبح امروز سيزدهم تيرماه با حضور تعدادي از مقامات سياسي، فرهنگي و فرماندهان عاليرتبه سپاه و نيروهاي مسلح در سالن 5 آذر بسيج برگزار شد.
به گزارش جهانبين نيوز به نقل از  شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ آئين تکريم و معارفه رئيس  پيشين و فعلي سازمان بسيج مستضعفين صبح امروز سيزدهم تيرماه با حضور تعدادي از مقامات سياسي، فرهنگي و فرماندهان عاليرتبه سپاه و نيروهاي مسلح در سالن 5 آذر بسيج برگزار شد.
 سرلشکر سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، سردار غلامي معاون هماهنگ کننده بسيج، بطحايي وزير سابق آموزش و پرورش، سردار شيرازي، مينو اصلاني رئيس سازمان بسيج زنان کشور، مسلم معين رئيس فضاي مجازي بسيج، از جمله حاضران در اين مراسم بودند.
 
در ابتداي مراسم سردار غيب پرور با همه سرداران و فرماندان ديده بوسي کرد و احوالپرسي کرد.
 
 
 
بيش از ۲ هزار دستور و انتظار رهبر انقلاب از بسيج
 
سردار محمد حسين سپهر، جانشين رئيس بسيج مستضعفين در ابتداي اين مراسم ضمن تبريک ولادت حضرت معصومه به نمايندگي از بسيجيان مقدم همه ميهمانان را گرامي دانسته و به همه خوش آمد گفت: يکي از ويژگي هاي بسيج و فرهنگ بسيجي استفاده از فرصت هاست که ما هم از اين فرصت ها استفاده مي کنيم.
 
وي افزود: کلام و فرمان حکيمانه بايد دائما تابلوي اتاق و گفتار گفتمان ما و نوشتار دفتر ما باشد چرا که امام همواره بسيج را تکريم کرده و مي گويند اگر بر کشوري نواي دل انگيز تفکر بسيجي طنين انداز شد....
 
سردار سپهر در ادامه گفت: رهبر انقلاب هم بارها به نياز انقلاب به بسيج تاکيد کرده است با انتصاب سردار سلامي و حضور او در بسيج و اخذ گزارش‌هاي کار، فرمايشات که سردار سلامي اعلام کردند به ما اميد داده است.
 
جانشين رئيس بسيج مستضعفين ادامه داد: نکاتي که سردار سلامي به آن تاکيد دارند بسيار مهم بوده عرض و طول بسيج را عرض و طول نظام دانستند و بسيج نيازمند حمايت همه جانبه سپاه و سردار شيرازي به عنوان رئيس دفتر رهبري در بسيج است.
 
وي خاطرنشان کرد: بيش از ۲ هزار فرمان از سوي رهبري داريم که گفتمان بسيج و ماموريت هاي آن در راستاي اين منويات مقام معظم رهبري است امروز همه فرماندهان استان ها نواحي و ... در بسيج در راستاي منويات رهبري فعاليت کرده و خواهند کرد.
 
به گزارش دانا، سردار شيرازي رئيس دفتر نظامي فرماندهي کل قوا در ادامه اين مراسم حکم مقام معظم رهبري براي سردار غلامرضا سليماني را قرائت کرد. که متن اين حکم در زير آمده است.
 
بسم الله الرحمن الرحيم
سردار سرتيپ پاسدار غلامرضا سليماني
بنا به پيشنهاد فرمانده کلّ سپاه و نظر به تجارب ارزنده در بسيج و شايستگي، شما را به سِمت «رئيس سازمان بسيج مستضعفين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» منصوب مي‌کنم.
اعتلاي بسيج و فرهنگ مقاومت و تقويت زمينه‌هاي بروز خلاقيت و ابتکار بسيجيان بويژه نوجوانان و جوانان در گسترش، تعميق و حفاظت از ارزشهاي انقلابي و ارتقاي حضور سازمان‌يافته‌تر آنان با تکيه بر تجارب در عرصه‌هاي مورد نياز انقلاب اسلامي، گسترش گروه‌هاي جهادي و هم‌افزايي و تقويت بسيج اقشار در تعامل سازنده و هم‌افزا با مجموعه سپاه و ساير سازمان‌هاي کشوري و لشکري با لحاظ تدابير فرمانده کل سپاه مورد انتظار است.
از تلاشهاي ارزنده و مواضع انقلابي سردار سرتيپ پاسدار غلامحسين غيب‌پرور در دوره تصدي اين مسئوليت تشکر و قدرداني مي‌کنم.
توفيقات شما را از خداوند متعال مسئلت مي‌کنم.
سيّد علي خامنه‌اي
۱۱ تير ۱۳۹۸
 
 
طرح اعتلاي بسيج بايد به صورت کامل اجرايي شود
 
سردار شيرازي تصريح کردند: ماموريت هاي زيادي براي بسيج تعريف شده، اما امروز اوامر فرماندهي معظم کل قوا بايد مورد بازنگري عميق قرار بگيرد، هر اشاره يا امري در مورد سپاه يا بسيج به انتظارات مردم و نيازهاي انقلاب اسلامي اشاره دارد. حضرت آقا مي فرمايند حضور در فرهنگ دفاع علم توليد و پيشبرد مسائل گوناگون کشور حرکت بسيج است.
 
وي افزود: رهبري بارها تاکيد کرده اند که بسيج حرکتي مردمي براي مردم از دل مردم و از اقشار مردم يعني تشکيل يک مجموعه حزب الله واقعي است بسيج سياسي است اما سياست زده نيست بسيج مجاهد است اما افراطي و بي انضباط نيست بسيج متدين است اما متحجر نيست
 
رئيس دفتر نظامي فرماندهي کل قوا ادامه داد: در جايي ديگر رهبري مي فرمايند نظام اين تشکيلات وسيع را دارد اما بايد از آن حمايت و حراست کرد و ايشان در خصوص اقتصاد مقاومتي مي فرمايند بسيج هرکاري در اين راستا مي تواند بکند و هر طرحي که دارد به گوش مسئولان آن برساند اما فرهنگ مهم تر است و بايد به آن رسيدگي بيشتري بشود
 
وي افزود: يکي از نکاتي که رهبري مي فرمايند اين است کا بلاي بزرگ براي کشور روزمرگي است و در کشور و امور اداري نبايد دچار اين روزمرگي شد و چون اين نهاد زير مجموعه دفتر رهبري است نبايد دچار روزمرگي شود.با کمک بسيج بايد شرايط را به جايي برسانيم که دشمن از کار خود نااميد شود رهبر انقلاب در يک نکته متذکر مي شوند که معمولان مسئولان از کمبود بودجه گلايه مي کنند که با مديريت صحيح و حکيمانه مي توان بر اين مشکل پيروز شد.اين توصيه رهبر انقلاب در سال هاي گذشته و سال هاي اخير بسيار کاربردي است.
 
به گزارش دانا ،در ادامه مراسم پيام تشکر رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح سرلشکر باقري از سردار غيب پرور قرائت و لوح تقدير و تشکر به وي اهدا شد.
 
همچنين ضمن تشکر از اقدامات ارزنده سردار غيب پرور، وي تکريم و سردار سليماني به سمت رياست سازمان بسيج مستضعفين معارفه شد.
 
«بسيج» تغيير دهنده معادلات در فضاي مواجهه نظام اسلامي با نظام سلطه است
 
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه امروز بسيج، تغيير دهنده همه معادلات در فضاي مواجهه نظام اسلامي با نظام سلطه است، گفت: با بسيج مي‌خواهيم آرزوهاي دشمن را دفن کرده و پيشرفت کنيم
به گزارش خبرگزاري بسيج، سرلشکر حسين سلامي فرمانده کل سپاه در آئين تکريم و معارفه رئيس سازمان بسيج مستضعفين که صبح امروز (پنجشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: ما حتما قادر نيستيم ابعاد عظيم پديده با شکوه بسيج را توصيف کنيم اما مي توان بسيج را نماد و تجسمي زميني از آيات آسماني قران توصيف کرد. بسيج مجمع مردان و زناني است که پاکيزگي را دوست دارند و قطعا مجمع کساني است که هيچ يک از جذابيت هاي ظاهري دنيا آنان را شيفته خود نمي کند.
 
وي افزود: بسيج مولود انقلاب اسلامي است و معجزه ذهني امام(ره) است که توانستند افق هاي وسيعي را براي دفاع از انقلاب اسلامي با محوريت بسيج بگشايند. اين ايده مبارک امروز تغيير دهنده همه معادلات در فضاي مواجهه با نظام اسلامي با نظام سلطه است.
 
سرلشکر سلامي ادامه داد: بسيج کاملا يک نهاد الهي و مقدس است و تصوير فضيلت هاي انقلاب در سيماي انساني در بسيج متجلي است. مي خواهيم با بسيج قله هاي بزرگي را فتح کنيم و مستکبران را بشکنيم و ارزش هاي اسلام را جاري کنيم تا روح مقاومت و ايستادگي در کالبد جهان اسلام احيا شود. با بسيج مي خواهيم آرزوهاي دشمن را دفن کنيم و پيشرفت کنيم و سنگرهاي کليدي جهان را با بيرق عدالت فتح کنيم.
 
فرمانده کل سپاه گفت: بسيج فرمول غلبه است و تا زماني که بسيجيان حرکت مي کنند، تفکر اسلامي را ترويج مي کند که پيشرفت، عزت و امنيت، آفرين است.
 
وي با بيان اينکه امروز ملت ايران در حال ساختن يک تاريخ باعظمت است، عنوان کرد: ملت ايران در حال شکستن يک امپراطوري مادي در دنياست و بسيج موازنه قدرت را تغيير داده است. ملت ايران. امروز توانسته سياست هاي پيچيده، مرکب، چند وجهي و تار عنکبوتي دشمنان را متلاشي کند.
 
سرلشکر سلامي گفت: ملت ايران در برابر يک سناريو جهاني کاملا ايستاده اند و اين ايستادگي آگاهانه است. دشمن تلاش کرده کليت ايران را تحت فشار اقتصادي، رواني و اطلاعاتي قرار دهد، اما ملت ايران در ميانه اين نبرد سرافرازانه در پرتو هدايت هاي رهبري ايستاده است.
 
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه نيروي به هم پيوسته امام و امت جبهه شکست ناپذيري را ايجاد کرده است، گفت: شکست انديشه هاي دشمن را در ميدان مي بينيم؛ شکست قدرت هاي بزرگ کاملا قابل رويت است و همه راه ها بر آنها بسته شده است. مي خواستند هراس از جنگ ايجاد کنند؛ فشار اقتصادي، عمليات رواني و جنگ اقتصادي ايجاد کردند، اما با ايستادگي ملت ايران امروز هراس جنگ در دل آنها افتاده است.
 
 
وي با اشاره به ديدار نخست وزير ژاپن با رهبر معظم انقلاب، تاکيد کرد: رهبري معظم انقلاب در آن ديدار قدرت و عظمت ملت ايران را نشان داد. وقتي امت و امام به هم مي پيوند اين اتفاق رخ مي دهد که به معناي واقعي روحيه و تفکر بسيجي است و اين عامل شکستن قدرت هاي بزرگ است.
 
سرلشکر سلامي گفت: درخشش بسيج وعده ماست و هيچ مانعي بر سر راه ما نيست، ميدان جهاد عرصه کار ماست. بسيج از هيچکس نمي ترسد و ما همه امکانات را براي حرکت بسيج در صراط مستقيم فراهم مي کنيم.
 
فرمانده کل سپاه با بيان اينکه بسيج جوشان و سيال است و هرگز پايان نمي يابد، گفت: به همه بسيجيان مي گويم که شما در ميدان تلاش، کار و عمل بزرگ مي شويد، در خانه ها ننشينيد، هجرت مقدمه جهاد است.
 
وي با اشاره به سوابق و ويژگي هاي سردار غيب پرور رئيس سابق سازمان بسيج مستضعفين، اظهار داشت: از مجموع زحمات سردار غيب پرور تقدير و تشکر مي کنم. تغيير در مسئوليت ها امري طبيعي است و ما پرچم را به دست يکديگر مي سپاريم. همچنان اميدواريم که از وجود سردار غيب پرور در سپاه استفاده کنيم و در تلاش هستيم اين برادر عزيز را براي يک مسئوليت بزرگ در سپاه متقاعد کنيم.
 
سرلشکر سلامي با بيان اينکه خوشحاليم پرحم به دست برادري با ٧٩ ماه حضور در جبهه داده مي شود، تاکيد کرد: سردار سليماني نيز تمام طول عمر خود را در ميدان جهاد بوده است و ايشان شخصيتي با سعه صدر هستند. اميدواريم با معاني بزرگ و بلندي که در حکم رهبر معظم انقلاب وجود دارد، بتوانند اين اهداف بلند را محقق کنند.
 
سردار غيب‌پرور: ريل عملکرد بسيج را بر خدمت رساني به مردم گذاشتيم/ تشکيل ۴ هزار گروه جهادي
سردار غلامحسين غيب پرور با بيان اينکه ريل عملکرد بسيج را بر خدمت رساني به مردم گذاشتيم، گفت: کار بسيج بايد در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي موثر باشد که در همين راستا 4 هزار گروه جهادي را در راستاي اجرايي شدن طرح اعتلاي بسيج و استفاده از ظرفيت جوانان تشکيل داديم.
 
ريل عملکرد بسيج را بر خدمت رساني به مردم گذاشتيم/ تشکيل ۴ هزار گروه جهادي
 
سردار غلامحسين غيب پرور رئيس سابق سازمان بسيج مستضعفين درادامه مراسم اظهار داشت: شاکر خداي بزرگ هستيم که عمر ما را در دوران احياي مجدد اسلام توسط انقلاب اسلامي قرار داد.
 
وي با تاکيد بر اينکه عاقبت به خيري خود را در رضايت ولايت مي‌دانم و تا پايان عمر به عنوان يک سرباز کوچک و بسيجي در خدمت رهبري هستم افزود: رهبر معظم انقلاب تجلي کامل اسلام هستند.
 
سردار غيب پرور گفت : براي بسيج زمان بسياري بايد گذاشت و از سحر تا پايان شب بايد کار و تلاش کرد، اميدوارم در اين مسير درست عمل کرده باشيم.
 
وي با اشاره به چگونگي آشنايي با سردار سليماني گفت: من در شب عمليات کربلايي ۴ و در شلمچه با ايشان آشنا شدم و ايشان از دوستان قديمي من هستند.
 
سردار غيب پرور گفت: در مدت مسئوليت خود در بسيج ريل عملکرد بسيج را بر خدمت رساني به مردم گذاشتيم. کار بسيج بايد موثر در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي باشد، ما در راستاي اجرايي شدن طرح اعتلاي بسيج استفاده از ظرفيت جوانان را در دستور کار خود قرار داديم و حدود ۴ هزار گروه جهادي تشکيل داديم.
 
وي با اشاره به اقدامات بسيج در سيل و زلزله اخير، گفت: حضور موفق و به موقع بسيج در عرصه هاي مختلف مانند کمک به مردم و سيل زدگان نشان دهنده اقدامات خوب بسيج است، فعاليت موثر در فضاي مجازي و تشکيل معاونت آموزش در بسيج از جمله اقدامات مهم و راهبردي است.
 
تاسيس شجره طيبه بسيج  يکي از دستاوردهاي مهم  انقلاب اسلامي بود 
 
سردار غلامرضا سليماني رئيس جديد سازمان بسيج هم در ادامه اين مراسم گفت: در يک نگاه در تحولات جهاني در دوره معاصر، تحقق انقلاب اسلامي بي نظرترين تحول جهان در نظر گرفته مي شود.
 
وي افزود: در فهرست دستاوردهاي انقلاب اسلامي دو دستاورد مهم مي درخشد که يکي تاسيس نظام مردم سالاري ديني و ديگري تاسيس شجره طيبه بسيج است که اين دو دستاورد در فهرست دستاوردهاي نظام‌جمهوري اسلامي در صدر آنها قرار دارد.
 
رئيس جديد سازمان بسيج تصريح کرد: تاسيس شجره طيبه بسيج محدود به مرزهاي جمهوري اسلامي نيست و امروز در عراق، يمن بحرين سوريه و ... نه تنها بسيج تاسيس شده و پيروزي هاي زيادي براي مقاومت به وجود آورده بلکه الگويي براي همه کشورهاي اسلامي شده است که همه در پي تشکيل بسيج هستند. بسيج تشکيلات نظام جمهوري اسلامي است که اين تشکيلات همواره اندازه و به موقع با حضور مردم زمينه و بستري براي ميل به صعود و دستيابي به قلب جاودانگي فراهم مي کند.
 
سردارسليماني گفت: در دوره اخير رسالت بسيج رسالت سنگيني است که با هدايت هاي رهبر انقلاب و کمک و عنايت خداوند و اهل بيت اين رسالت ها را به نتيجه مي رسانيم ان شاالله با برداشتن موانع يک تحول جديد و عظيم ايجاد شود سازمان بسيج اگرچه اقدامات خوبي شده اما هدف ما تقويت آن است. اميدواريم با عمل بتوانيم حسن اعتماد رهبر انقلاب سردار سلامي و همه بسيجيان در سراسر کشور را پاسخ گفته و اين سرلوحه کار ما خواهد بود.
 
وي ادامه داد: در بسيج هيچ نقطه اي خارج از اولويت نيست و همه اقشار و رده هاي بسيج داراي اولويت هستند و هيچ جاي بسيج خالي از نگاه کم توجه و فاقد اولويت قرار نگيرد ک نبايد بخشي از بسيج آسيب ببيند سردار غيب پرور در اين سالها به صورت شبانه روزي همواره مشغول فعاليت و خدمت رساني در بسيج بوده و از همه تلاش هاي او تقدير و تشکر را داريم.
 
در پايان اين مراسم فرماندهان و روساي اقشار بسيج با سردار غيب پرور و سردار سليماني به ديده بوسي و خوش و بش پرداختند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html