پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229840
ماجراي آنتن نصب شده در روستاي مرجان چه بود؟
تاریخ انتشار : 1398/02/30 08:39:18
نمایش : 1618
کرج- حضور يک ماشين سيار آنتن دهي موبايل در جوار روستاي مرجان اين سوال را مطرح کرده که نصب يک دکل مخابراتي سيار در نزديکي روستاي مرجان چه ارتباطي با وزير ارتباطات دارد.
به نقل از خبرگزاري مهر، در هفته‌هاي اخير خبري در فضاي مجازي منتشر شد که حاکي از حضور يک دکل مخابراتي سيار در نزديکي يکي از روستاهاي شهرستان طالقان بود. موضوعي که در ابتداي ماجرا يک امر عادي و در راستاي پوشش دهي هر چه بهتر آنتن موبايل و اينترنت به چشم مي‌آمد اما ماجرا زماني جالب شد که پاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز به اين موضوع باز شد.

کاربران شبکه‌هاي اجتماعي مطالبي را پيرامون اين دکل سيار مطرح کردند که نشان مي‌داد آنتن مخابراتي نصب شده در نزديکي روستاي مرجان و محل ويلاي وزير ارتباطات که به نام همسر وزير جوان است، قرار گرفته؛ از همين رو با فراگير شدن مسئله و دست به دست شدن خبر ويلاي وزير ارتباطات از يک سو و حضور يک ماشين سيار آنتن دهي موبايل در جوار روستاي مرجان از سوي ديگر، اين شائبه مطرح شد که نصب يک دکل مخابراتي در نزديکي روستاي مرجان چه ارتباطي با ويلاي آقاي وزير در اين روستا دارد؟

همين شائبه موجب شد تا کاربران شبکه‌هاي اجتماعي از وزير جوان خواستار روشنگري پيرامون موضوع شده و هشتگ دکل رانتي را در فضاي وب مطرح کنند.

در همين خصوص اما آذري جهرمي تنها در پاسخ به يکي از کاربران فضاي مجازي پيرامون ماجراي ويلاي طالقان نوشته بود: «شما بگيد، آيا براي يک خانه دکل بي تي اس نصب مي‌کنند؟ آيا براي اينترنت يک خانه شيوه‌هايي مثل لينک ماهواره وجود ندارد؟ حتماً چنين خبري درست نيست. در يکسال و نيم اخير، شصت و هفت درصد روستاهاي بالاي بيست خانوار کشور بنابر قانون برنامه ششم توسعه به اينترنت متصل شده اند.»

همين تکذيب دوپلهوي وزير ارتباطات کافي بود تا يکي دو روز بعد کليپي در فضاي مجازي منتشر شود که در آن ويلاي وزير ارتباطات که به نام همسر وي است با توضيحات و اذعان اهالي روستا منتشر شود. فيلمي که در آن اهالي روستاي مرجان از توابع طالقان وجود اين ويلا را تصديق کرده و در آن مطرح مي‌کنند که «دکل نصب شده در ابتداي روستاي مرجان ۶ ماه پيش و با پيگيري شخص وزير ارتباطات به صورت سيار نصب شده است.»

در کليپ منتشر شده منصوره اوليا، رئيس شوراي روستاي مرجان به صراحت ويلاي وزير در روستاي مرجان که به نام همسر وي نيز هست و خانواده همسر آذري جهرمي در آن زندگي مي‌کنند را تأييد کرده و در رابطه با دکل مخابراتي نصب شده مي‌گويد: ويلا متعلق به وزير اما به نام همسر ايشان است. الان هم خانواده همسر آقاي وزير در ويلا ساکن هستند. قبلاً اصلاً آنتن دهي نداشتيم و سال گذشته يک روز ديديم که آنتن‌هاي ما پر شده است. پايه‌اي زده شد و ماشيني است که روي آن دکل قرار دارد.

يکي ديگر از اهالي منطقه که محل کارش نيز در نزديکي دکل سيار قرار داشت در اين باره مي‌گويد: قبلاً وضعيت ارتباطي خوب نبود. اما الان يکسال است از وقتي که آقاي جهرمي اين دکل را اينجا نصب کرده اينترنت و همراه اول ما خيلي خوب شده. اين آنتن را هم آقاي جهرمي فقط به خاطر روستاي مرجان خودشان زده، چون قبلاً اصلاً اين روستا آنتن دهي نداشت.

در اين باره البته رصد فضاي مجازي نشان داد که يکي ديگر از اهالي روستا نيز در يکي از کانال‌هاي خبري مرتبط با شهرستان طالقان نوشته است: «با سلام و خسته نباشيد خدمت جناب وزير آقاي جهرمي. خواستم خدمت شما عرض کنم که شهرستان طالقان فقط روستاي مرجان نيست. از بالا طالقان روستاي گراب گته ده تا روستاي پرگه پايين طالقان جزو حوزه‌ي شهرستان طالقان مي‌باشد. اگه واقعاً مي‌خواستيد براي مردم کار مي‌کرديد در اولين فرصت چند تايي دکل براي تمامي مناطق طالقان نصب مي‌کرديد تا همه ۸۰ روستاي طالقان ازاين نعمت بهرمند مي‌شدند. کار شما خدمت به مردم طالقان نبود خدمت به يک عضوي از يک خانواده بود فکر مي‌کرديد اگر در يک روستا اين کار رو کنيد تمامي روستاهاي ديگر از شما تشکر مي‌کردند خير شما براي استفاده شخصي اينکارو کرديد.»

با انتشار اين کليپ واقعيت تکذيب دوپهلوي وزير ارتباطات نيز عيان شد اما اينبار نيز آذري جهرمي نسبت به ماجراي به وجود آمده سکوت کرده و هنوز هيچ واکنشي نسبت به نصب اين دکل در نزديکي روستاي مرجان نداشته است.

انتهاي پيام/
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html