پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229839
وقتى مردم نگران امنيت باشند، جاى براى پرسش از قيمت هاي فضايي نخواهد بود
تاریخ انتشار : 1398/02/27 14:28:34
نمایش : 1463
امام‌جمعه فارسان گفت: وقتى مردم نگران امنيت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قيمت فضايى پرايد و پياز نخواهد بود و افكار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سايه خيالى جنگ و پيگيرى اخبار ناو آمريكايى و طول و عرض زياد آن خواهند بود!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفتت: در طول تاريخ شاهد بوديم که هرزماني مقاومت و ايستادگي ما افزايش‌يافته دشمنان عقب‌نشيني کرده‌اند، براي نمونه از زماني که حزب‌الله لبنان ايستادگي خود را مقابل صهيونيست‌ها افزايش داد روند ظلم اسرائيلي‌ها کاهش يافت و شمارش معکوس سقوط رژيم صهيونيستي آغاز شد.

وي افزود: شاه پهلوي هميشه خود را به غربي‌ها وصل مي‌کرد و وابسته آن‌ها بود، صدام همه زندگي و دوران پادشاهي‌اش را فداي آمريکايي‌ها کرد اما غربي‌ها چقدر براي اين پادشاهان ارزش قائل بودند؟ کدام نوکر را استکبار جهاني به رسميت شناخته و از آن‌ها حمايت کرده است؟

وي به ناوها و هواپيماهاى آمريكايى اشاره داشت و بيان کرد: ببينيد هفته‌نامه «صدا» تصويرى القايى از حركت ناوها و هواپيماهاى آمريكايى به‏سوى ايران را به نمايش گذاشته و تنها راه را تعامل و مذاكره عنوان مى‏كند. بله خوب داره نوکري مي‌کند اما در پوشش خيرخواهى و دلسوزى نسبت به ايجاد تنش با آمريكا.

وي به علت واقعى اين ارعاب از سايه خيالى جنگ از سوى مدعيان اصلاحات اشاره داشت و اظهار داشت: اول اينکه: اين طيف ازنظر موقعيت سياسى در شرايط دشوارى قرار دارند. آنان آشكارا مى‏گويند كه فحش زيادى از مردم مى‏خورند! روى كار آمدن دولت با حمايت آنان و كسب مصادر اجرايى از اين طريق و فرستادن افراد خود به مجلس و شوراهاى شهر با شعار «تكرار مى‏كنم»، آنان را بر صندلى پاسخگويى نشانده و بايد پاسخگوى مطالبات مردم باشند.

وي عنوان داشت: در چنين شرايطى التهاب آفرينى و ترساندن مردم از سايه خيالى يك جنگ ادعايى، مى‏تواند راهى براى فرار از پاسخگويى باشد. وقتى مردم نگران امنيت خود باشند، جاى چندانى براى پرسش از قيمت فضايى پرايد و پياز نخواهد بود و افكار عمومى حداقل براى مدتى سرگرم سايه خيالى جنگ و پيگيرى اخبار ناو آمريكايى و طول و عرض زياد آن خواهند بود!

وي گفت: دوم، آن‌ها پيش‌ازاين نيز مدعى بودند كه برجام سايه جنگ را از كشور دور كرده است و حال نيز با كوبيدن بر طبل جنگ خيالى، مى‏خواهند به مردم چنين القا كنند كه از بين رفتن برجام، مساوى با جنگ و درگيرى خواهد بود. برجامى كه قرار بود رونق و گشايش اقتصادى ايجاد كند و حال بايد با دستاوردهاى سلبى، آن را بزك و همچون گوساله سامرى به مردم قالب كرد؛ اما چرا اين ارعاب توخالى است و جنگى رخ نخواهد داد. فقط يکي دو نکته مختصر عرض کنم.

امام‌جمعه فارسان گفت: جنگ كار نظاميان است اما راه‌اندازي آن كار سياستمداران، ترامپ‏انگيزه سياسى و راهبردى آغاز جنگى جديد را ندارد. وى در دوران انتخابات رياست جمهورى خود بارها از راه‌اندازي جنگ‏هاى غرب آسيا پس از ۱۱ سپتامبر انتقاد كرده ترامپ هم‏اكنون نيز به دنبال راهى براى خروج از افغانستان و سوريه است. لذا در چنين وضعيتى، آغاز جنگ با ايران، ورود به باتلاقى مرگبار است.
وي افزود: موضوع ديگر به مختصات خاص ايران بازمي‌گردد. ايران لقمه‏اى بزرگ‏تر از دهان آمريكاست. خود تحليل گران وزارت خارجه آمريکا اذعان به اين مطلب دارند.

وي در پايان بيان داشت: به‌هرحال هر زمان ايران از موضع اقتدار در برابر تهديدات خارجى رفتار كرده است، دشمن عقب‏نشيني كرده و اعتبار بين‏المللى ايران افزايش‌يافته است. برعکس، هرزماني كه برخى دولت‏هاى ايران اصرار بر مذاكره به دليل هراس از جنگ احتمالى با آمريكا داشته‏اند، دشمن نه‌تنها به وعده‏هاى خود عمل‌نکرده، بلكه مذاكره را به‏عنوان ضعف تعبير كرده و فشارهاى بيشترى وارد كرده است.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html