پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229817
عقده ترامپ با اعلام طرح تروريستي سپاه پاسداران/ پايان تردد آزادانه سربازان آمريكايى در عراق
تاریخ انتشار : 1398/01/23 15:26:22
نمایش : 1472
امام جمعه فارسان گفت: ترامپ با طرح تروريستى اعلام كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى موجب شد هر سرباز آمريكايى از اين به بعد براى نيروهاى ايران يك تروريست مانند ديگر گروه‏هاى تروريستى به شمار برود و اين به معناي پايان تردد آزادانه اين نظاميان در عراق خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: طرح تروريستى اعلام كردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامى از سال ۲۰۰۱ در دستور كار روساى جمهور آمريكا قرار داشته و جرج بوش و باراك اوباما روساى جمهور سابق آمريكا همواره به دليل هراس از پيامدهاى آن، از عملى كردن اين طرح خوددارى مى‏كردند.

وي بيان داشت: بسيارى معتقدند كه هدف فورى اقدام ترامپ با انتخابات بيست و يكمين دوره اسرائيل مرتبط استالبته خودشان هم اعتراف کردند. اين تصميم يك روز مانده به اين انتخابات اتخاذشده و درواقع آخرين برگ برنده‏اى است كه ترامپ در اختيار نتانياهو براى پيروزى در اين انتخابات قرارداد.

وي افزود: دولت ترامپ به دنبال اجراى يك عمليات روانى عليه ايران است. درواقع ترامپ به دنبال نوعى تفكيك در اقتصاد ايران است تا اقتصاد تحريمى را از غير تحريمى جدا كند و درنهايت سپاه را به‏عنوان عامل مشكلات اقتصادى ايران معرفى كند.

 وي اظهار داشت: آمريكا بسيارى از شكست‏هاى خود را به دليل حضور تأثيرگذار سپاه در ايران مى‏داند. شكست انواع فتنه‏ها در داخل ايران، كودتاهاى ناكام، عبور ايران از تحريم‏ها و تكميل پروژه‏هاى نفتى و گازى در پارس جنوبى و هم‏چنين تأمين امنيت داخلى همه به دليل اقتدار سپاه بوده است.

وي عنوان کرد: علاوه بر اين شكست طرح تجزيه كشورهايى مانند سوريه، عراق و لبنان و هم‏چنين شكست در به قدرت رساندن تروريست‏ها در سوريه و مسائل ديگر به دليل حمايت‏هاى سپاه از مردم منطقه صورت گرفته است. اين مسائل باعث ايجاد نوعى عقده ترامپ نسبت به سپاه پاسداران شده و به همين دليل با تروريستى اعلام كردن اين نهاد مردمى سعى در انتقام دارند.

وي به ‌قرار دادن سپاه پاسداران در ليست گروه‏هاى تروريستى از سوى آمريكا  اشاره داشت و گفت: اين‏كه تصميم تاريخ‌مصرف مشخصى دارد و باهدف كمك به نتانياهو در انتخابات پارلمانى صورت گرفته و احتمالاً پس از برگزارى انتخابات و مخالفت كنگره آمريكا با تصميم ترامپ تاريخ‌مصرف اين اقدام نيز به پايان مى‏رسد يا اين‏كه اهداف بلندترى براى اين تصميم در نظر گرفته‌شده كه در اين صورت تبعاتى كه متوجه آمريكايى‏ها از اين اقدام خواهد شد بسيار بزرگ‏تر و هزينه برتر خواهد بود. اصلاً آمريكا محور تروريسم و تروريسم پرورى جهان‏ در جهان است.

امام‌جمعه فارسان گفت: هيلارى كلينتون وزير امور خارجه دوره اول رياست جمهورى اوباما رسماً اعلام مى‏كند كه القاعده ساخته دست آمريكاست كه براى اهدافش در افغانستان شكل گرفت. ترامپ نيز اعلام مى‏كند كه داعش توسط اوباما ساخته‌شده است. جالب‌توجه آن‏كه اوباما كه ادعاى دموكراتيك و صلح‌طلب بودن سر مى‏دهد در سال ۲۰۱۴ با ورود داعش به عراق اعلام مى‏كند كه هدف آمريكا نابودى داعش نيست و صرفاً به دنبال مديريت آن است چراكه در مواردى داعش در چارچوب منافع آمريكا حركت مى‏كند.

وي عنوان کرد: آمريكا با پوشش ناتو جنگى را عليه يوگسلاوى به راه انداخت. بمباران اين كشور ۷۸ روزبه طول انجاميد و يوگسلاوى از هم فروپاشيد. كشتار مسلمان‏ها توسط صرب‏ها با مشاركت آمريكا صورت گرفت.

وي اظهار داشت: ترامپ با اين تصميم خود موجب شد هر سرباز آمريكايى از اين به بعد براى نيروهاى ايران يك تروريست مانند ديگر گروه‏هاى تروريستى به شمار برود و اين به معناي پايان تردد آزادانه اين نظاميان در عراق خواهد بود. پيش‌ازاين نيز ترامپ به دليل تهديدات امنيتى مجبور شد با چراغ خاموش و شبانه به عراق سفر كند، به نظر مى‏رسد كه از اين به بعد ترامپ اساساً به دنبال سفر به هيچ كشورى كه در همسايگى ايران قرار دارد، نباشد.

امام‌جمعه فارسان به کمک‌رساني به سيل‌زدگان اشاره داشت و گفت: مردم عزيز شهرستان درد مردم و راه‌کارهاي واقعي را نمي‌توان از قاب تلويزيون يا از فضاي مجازي ديد. بيان مشکلات را سريعاً نبايد حمل بر سياه نمايي يا اميد زدايي کرد آن‌هايي که رفتند و آنجا هستند -کار براي انجام دادن فراوان است و مشکلات هم بسيار. آنچه اين حادثه‌ي وسيع را ايجاد کرده، نياز به يک بسيج «عمومي» و «مستمر» دارد.

وي بيان داشت: کساني که متقاضي حضور در منطقه‌اند، حتماً با سازمان‌ها و افراد فعال در مناطق هماهنگ کنند تا دچار سردرگمي نشوند.

وي عنوان داشت: گروه‌ها، خيرين،بسيجيان و مساجد را مرکز فعاليت و کمک‌رساني خود قرار دهند موکب حضرت ابوالفضل عليه‌السلام فارسان چند روز گذشته مختص شهرستان تأسيس‌شده و طبق تقسيمي که از سوي مسئولان استاني و کشوري انجام‌گرفته است در شوشتر مستقر مي‌گردد و کليه کارهاي موکب بر عهده مردم عزيز شهرستان خواهد بود از جمع‌آوري کمک‌ها تا طبخ غذا و توزيع کمک‌هاي مردمي و... لذا جهت پشتيباني مردمي کمک‌هاي نقدي و خوراکي و... جمع‌آوري و به موکب اهداء نماييد.

در پايان اقامه نماز جمعه هم‌زمان با سراسر کشور تظاهرات باشکوه اعلام حمايت و همدلي با سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و انزجار از سياست‌هاي دشمنانه آمريکا و رئيس‌جمهور منفور و نادان آمريکاي جنايتکار در شهر فارسان برگزار شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html