پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229809
بارندگي‌ها به بيش از 2000 واحد مسکوني در چهارمحال و بختياري آسيب رساند/90 درصد خانه‌هاي خسارت‌ديده از ساخت‌ و سازهاي غيرمجاز است
تاریخ انتشار : 1398/01/18 09:12:59
نمایش : 1787
سهراب رئيسي مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: سر جمع واحدهايي که در بارش‌هاي اخير خسارت‌ ديده‌اند، بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۷ واحد است که ۹۰ درصد آن‌ها، واحدهايي هستند که به صورت غيرمجاز، بدون مجوز و در حريم رودخانه‌ها احداث شده‌ بودند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سهراب رئيسي مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ با اشاره به تعداد واحدهاي مسکوني خسارت‌ديده بر اثر سيل اظهار کرد: سر جمع واحدهايي که در بارش‌هاي اخير خسارت‌ ديده‌اند، بالغ‌بر ۲ هزار و ۶۷ واحد است که يک هزار و ۴۱۱ واحد تعميراتي بوده و ۶۵۶ واحد احداثي است.

وي ادامه داد: بازسازي اين واحدها اعتباري بالغ‌بر ۳۱ ميليارد تومان را مي‌طلبد‌ که البته اين مبلغ با احتساب‌ تسهيلات ۳۰ ميليون توماني در روستاها‌ و ۴۰ ميليون تومان براي شهرها مي‌باشد‌.

رئيسي با اشاره به اينکه براساس اخباري که اعلام شده مبلغ تسهيلات در روستاها به ۴۰ ميليون تومان و در شهرها به ۵۰ ميليون تومان افزايش يافته است اضافه کرد: هنوز ابلاغي در اين خصوص نشده اما درحال‌حاضر تسهيلات به همان مبلغ گذشته پرداخت مي‌شود‌.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: در کنار اين تسهيلات هم ارقام‌ و کمک‌هاي بلاعوضي‌ را دولت در نظر گرفته است که در شهرها ۶ ميليون و در روستاها ۵ ميليون تومان مي‌باشد‌.

وي گفت: در روستاها از محل‌هاي ديگر هم کمک‌ مي‌شود، که حدود ۱۰ الي ۱۲ ميليون تومان است، براي افرادي که تحت پوشش کميته امداد هستند، کمک‌ها براساس تفاهم‌نامه‌هايي که منعقد شده پرداخت مي‌شود‌.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بنياد مسکن انقلاب اسلامي و ساير دستگاه‌هاي همکار تا لحظه آخر بازسازي و احداث در کنار مردم هستند و جاي نگراني وجود ندارد تاکيد کرد: طبق گزارش‌هاي دهياري‌ها و شوراها درخواست مردم خسارت‌ديده در مناطق سيل‌زده جمع‌آوري شد و بعد از آن به بخشداري‌ها تحويل مي‌شود.

رئيسي گفت: آمار اعلام شده، ممکن است تغيير پيدا کند و اين به معناي آراي متناقض نيست و آمار طبق کار کارشناسي اعلام مي‌شود و ممکن است اضافه شود‌.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري با اشاره به تخليه برخي از روستاها در بارش‌هاي گذشته افزود: براي روستاهاي تخليه شده، سايتي درنظر گرفته شده بود.

وي افزود: از قبل بستر براي جابه‌جايي فراهم بود و اگر اين امر صورت مي‌گرفت، در محل جديد که فاصله زيادي هم از روستا‌ ندارد اين مقدار خسارت ايجاد نمي‌شد‌و ما باز هم ما نسبت به جابه جايي افراد به نقطه جديد اقدام‌ مي‌کنيم‌.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري بيان کرد: در راستاي رفاه حال روستائيان، دهياري‌ها و شوراها مي‌توانند با هماهنگي شعبه ما نسبت به تکميل پرونده روستائيان جهت دريافت تسهيلات اقدام کنند.

رئيسي يادآور شد: تسهيلات بلندمدت قرض‌الحسنه، عموما با کارمزد چهار درصد و مدت زمان پرداخت ۱۵ ساله هستند و ضمانت‌ها هم به صورت زنجيره‌اي است.

وي ضمن اعلام آمادگي کامل جهت خدمت به مردم در روستاهاي اين استان ادامه داد: تسهيلات صرفا براي روستاها و شهرهاي کوچک نيست و چنانچه واحدي در مرکز استان‌ هم دچار آسيب و خسارت شده است مي‌توانند مراجعه کنند‌.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري از فرمانداران، بخشداران و... درخواست کرد امسال را "سال نهضت مقاوم‌سازي و بازسازي واحدهاي غيرمقاوم‌ و فرسوده" نامگذاري کنند و در اين راستا تلاش مضاعف صورت گيرد چراکه در حال حاضر حدود ۳۰ الي ۴۰ هزار واحد غير مقاوم‌ فقط در روستاها وجود دارد.

رئيسي ادامه داد: در بارش‌هاي اخير ۹۰ درصد واحدهايي که دچار آسيب شدند واحدهايي هستند که به صورت غيرمجاز، بدون مجوز و در حريم رودخانه‌ها احداث شده بودند‌ بنابراين توصيه مي‌کنيم به دهياران‌ که در بخش ساخت‌ و سازها نظارت‌هاي کافي را انجام دهند‌.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html