پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229795
اين روزها با قدم زدن در بازار شاهد اين هستيم که عيد نزديک است
تاریخ انتشار : 1397/12/28
نمایش : 2443
با نزديک شدن به پايان سال، کم‌کم عطر و بوي بهار به مشام مي‌رسد و مردم شهرستان فارسان،با خريد شب عيد خود را آماده نوروز مي‌کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها با قدم زدن در بازار و خيابانها شاهد اين هستيم که عيد نزديک است و مردم همه در تلاش هستند که سال خوبي را آغاز کنند و اين رسمي که از گذشته بوده و هنوز هم ادامه دارد که از مدتها قبل خانه تکانيها شروع شده و مردم از نيمه اسفند ماه خريدهاي خود را براي ايام نوروز تهيه ميکنند.

برخي براي خريد لباس، خريد آجيل و شکلات و برخي هم که وسع‌شان نميرسد، تنها مغازهها را تماشا مي‌کنند، ولي در اين ميان بچهها اين ايام و خريدهاي شب عيد را بيشتر از هر قشري دوست دارند و براي رسيدن عيد لحظه شماري ميکنند، تا با پوشيدن لباسهاي نو به ديدار اقوام بروند و عيدي خود را بگيرند.

بعضي از مردم هم خريدهاي خود را انجام نميدهند، تا در ايام نوروز که به مسافرت ميروند، اين خريدها را در شهرهايي که سفر کرده ميخرند از ايام نوروز هم لذت ميبرند و جالبتر اين که از شلوغي بازار هم فرار مي‌کنند.

در ميان بازار يک آقاي جوان در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: قيمتها بسيار بالا هستند و ليستي که براي خريد همراه دارم را تنها ميتوانم چند قلم آن را تهيه کنم.
وي افزود: خيلي از مغازه‌هاي بازار را گشتم، ولي از نظر پوشاک، لباسهايي که جنس خوب و قيمت مناسبي را داشته باشند پيدا نکردم.

يک مادر ميان سال در گفتوگو به ما اضافه شود و بيان داشت: : من براي خريد مواد اوليه مانند آجيل و شکلات و از اين قبيل به بازار آمدهام، ولي قيمت آجيل بسيار بالا است و با حقوقي که من دريافت کردهام، قدرت خريد خيلي از نيازهايم را ندارم.

فرماندار شهرستان فارسان گفت:در جلسه‌اي که  برگزار شد  خدمات  سفر شهرستان فارسان  و کليه موارد مرتبط  با تعطيلات نوروز  و ورود گردشگران  به اين شهرستان موردبحث و بررسي قرار گرفت.

مرداس طاهري افزود: مقرر شد که فضاسازي‌هاي  روستايي و شهري  در دستور کار شهرداران  و دهياران قرار بگيرد  تا مسافران بتوانند از اين فضاها نيز استفاده‌هاي لازم را ببرند.

وي خاطرنشان کرد :مکان‌هايي براي استقرار مسافران در نظر گرفته‌شده است که مقرر شد  ارگان‌هاي متولي اين امر  امکانات مربوط  براي اين مکان‌ها را  جهت اسکان مسافران  فراهم  و آماده سازند.

وي اظهار داشت: در خصوص تنظيم بازار  نيز مباحث مربوط  را بررسي  شد تا در ايام نوروز و تعطيلات مشکلي پيش نيايد

طاهري اضافه نمود: تمهيدات لازم جهت تأمين اقلام مصرفي مانند مرغ، گوشت، ماهي، ميوه و انواع آجيل شب عيد شهروندان به‌عمل‌آمده است و هيچ‌گونه نگراني وجود ندارد.

وي هدف  ستاد تنظيم بازار، تلاش براي تعادل در قيمت عرضه ميوه شب عيد در ايام پاياني سال و تعطيلات نوروز است که با ذخيره‌سازي به‌موقع و باکيفيت اين محصولات، مشکلي در تأمين اين اقلام براي شهروندان نداشته باشيم.
 

وي ادامه داد: گردشگاه پيرغار، قلعه سردار اسعد بختياري و چشمه قلعه فارسان را از پر بازديدترين نقاط گردشگري در نوروز ۹۷ بود.

فارسان از شهرستان‌هاي ۹ گانه چهارمحال و بختياري هست که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله ۳۵ کيلومتري شهرکرد مرکز استان قرار دارد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html