پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229789
اوضاع اقتصادى سفره ‏هاى بخشى از جامعه را كوچك كرده و مشكلاتى را به همراه داشته است
تاریخ انتشار : 1397/12/24
نمایش : 1533
امام‌جمعه فارسان گفت: اوضاع اقتصادى نه‌چندان مناسبى كه به ‏واسطه چند برابر شدن قيمت‏ها در ماه‏ هاى اخير بر بازار حاكم گرديده، سفره‏ هاى بخشى از جامعه را كوچك كرده و مشكلاتى را براى طبقات محروم و مستضعف جامعه به همراه داشته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهر به دعوت رسمى دولت عراق، از رئيس‌جمهوري اسلامى ايران پرداخت و گفت: هيئت همراه ايشان، ميهمان عراقى‏ ها بودند. استقبال گرم عراق از دكتر روحانى، نشان‌دهنده عمق روابط صميمانه دو كشور و نقطه عطفى براى ايجاد همكارى راهبردى ميان دو ملت عراق و ايران است.

وي بيان داشت: بيانيه مشتركى كه در جريان سفر حسن روحانى به عراق منتشر شد، دو طرف در خصوص اروندرود (شط العرب) و هم‏چنين، يادداشت‏ هاى تفاهم در زمينه‏ هايى مانند نفت، تجارت، بهداشت، حمل‌ونقل ريلى ميان شلمچه و بصره و تسهيل صدور رواديد براى تجار و سرمايه‌گذاران دو كشور به امضا رسيد.

وي تصريح کرد: از نكات قابل‌توجه واكنش آمريكايى‏ ها به اين سفر بوده كه نشانگر خشم و هراس آن‏ها از توسعه و تقويت مناسبات ايران و عراق است. در آستانه اين سفر، آمريكا اقدام به‌قرار دادن نام نيروهاى مردمى حشد الشعبى در ليست گروه‏ هاى تروريستى كرد. هم‌زمان انگليس نيز حزب‏الله لبنان را تروريسم معرفى كرد. به‌هرحال سفر پر خيروبرکتي بود

حجت السلام والمسلمين ملک پور افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامى طى حكمى آيت‌الله رئيسي را به‏ عنوان رئيس جديد قوه قضائيه منصوب كردند. همان‏طور كه حضرت آقا در اين حكم به آن اشاره دارند، اين انتصاب با ورود انقلاب و نظام به دهه پنجم و گام دوم چهل‌ساله آن همراه شده و از اين منظر انتخابى معنادار و قابل‌تأمل است.

وي گفت: رهبر انقلاب و افكار عمومى از دستگاه قضايى و رياست جديد آن انتظار دارند باانگيزه مضاعف و نفسى تازه‌وارد مرحله تازه شد و دوران جديدى كه زيبنده گام دوم انقلاب است، رقم بزنند.

وي به مراسم پرفيض اعتکاف اشاره داشت و اظهار داشت: اعتکاف رجبيه را داريم که فرصتي براي آماده‌سازي براي ماه شعبان، رمضان است اعتکاف رجبيه زمينه‌ساز درک و فهم بيشتر ماه مبارک رمضان، درک ليله‌القدر و قرآن است و خوشبختانه هرسال شاهديم مناسک معنوي اعتکاف نسبت به سال گذشته با جمعيت بيشتري برگزار مي‌شود.

غالب جمعيتي مناسک اعتکاف را جوانان تشکيل مي‌دهند

وي بيان داشت: اين امر مهم نشان مي‌دهد جوانان ما هرسال علاقه‌مندي بيشتري به دين پيدا مي‌کنند و روند حرکتي جامعه و مردم به سمت دين و معنويت رو به افزايش است و مي‌بايد قدردان اين حرکت عظيم معنوي باشيم.

وي افزود: غالب جمعيتي مناسک اعتکاف را جوانان تشکيل مي‌دهند، بايد تبريک گفت به جامعه‌اي که تا اين اندازه از جوانان پرشور معنوي برخوردار است درحالي‌که درگذشته‌هاي نه‌چندان دور مناسک اعتکاف با جمعيت بسيار محدودي برگزار مي‌شد.

امام‌جمعه فارسان گفت: سال ۱۳۹۷ رو به پايان است و شوق و شور خريد شب عيد و آماده شدن براى بهره بردن از تعطيلات عيد نوروز فراگير شده است؛ اما در اين ميان، اوضاع اقتصادى نه‌چندان مناسبى كه به‏واسطه چند برابر شدن قيمت‏ها در ماه‏هاى اخير بر بازار حاكم گرديده، سفره‏هاى بخشى از جامعه را كوچك كرده و مشكلاتى را براى طبقات محروم و مستضعف جامعه به همراه داشته است.

وي به وضعيت معيشت مردم هم اشاره‌اي داشت و افزود: چنين وضعيتى نيازمند هوشمندى مسؤولين و ملت به اين مسئله و تلاش فراگير و همه‏جانبه براى كمك ‏رسانى به اين قشر از جامعه است. اين روزهاي آخر سال لازم داريم اقدامى همه ‏جانبه كه هدف خود را ايجاد خيزشى عمومى جهت «يكسان‏ سازى سفره ‏هاى شب عيد ملت» قرار دهد؛ و اين کار را به‌صورت آتش به اختيار- همه ما- به‌خصوص دلسوزان هر خانواده و محله انجام بدهند

وي در پايان اظهار داشت: سال ۱۳۹۷ توسط مقام معظم رهبري هم‌ چون روال چندساله گذشته مزين به نامى شد كه مردم و مسئولان را مأمور به حمايت از توليد محصولى مى‏كرد كه در كشورمان و با نيروى كار كارگر ايرانى توليد مى‏شود؛ شعارى كه اگر تمام و كمال اجرا مي‌شد، مى‏توانستند بسيارى از مشكلات كشور را مرتفع كند. انشاء الله سالي پر خيروبرکت پيش روي داشته باشيد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html