پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229781
توليد قارچ در چهارمحال و بختياري رو به افزايش/حمايت مسئولان از توليد کنندگان نقش مهمي در افزايش توليد قارچ
تاریخ انتشار : 1397/12/12 11:57:08
نمایش : 2369
شرايط آب و هوايي مناسب چهارمحال وبختياري براي توليد قارچ دکمه اي موجب شده توليد اين محصول در چهارمحال و بختياري روز به روز افزايش يابد وحمايت مسئولان و اختصاص تسهيلات سرمايه در گردش به توليد کنندگان نقش مهمي در افزايش توليد اين محصول خواهد داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از جهانبين نيوز ؛ چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي سردسير و معتدل منطقه زاگرس در جنوب غربي کشور است که نقش مهمي در توليد بسياري از محصولات کشاورزي کشور دارد.

اين استان باوجود اينکه کوچک است اما در توليد بسياري از محصولات کشاورزي، باغي و دامي جايگاه برتري در کشور دارد.

چند سالي است که توليد قارچ دکمه‌اي در اين استان مورد توجه قرارگرفته و هرساله توليد اين نوع قارچ در استان افزايش مي‌يابد.

شرايط آب و هوايي مناسب چهارمحال وبختياري براي توليد قارچ دکمه اي موجب شده توليد اين محصول در چهارمحال و بختياري روز به روز افزايش يابد.

قارچ دکمه اي توليدي اين استان بيشتر به استان هاي همجوار از جمله اصفهان و خوزستان صادر مي شود.

هم  اکنون توليد اين محصول غذايي درآمد بسياري خوبي دارد و جايگاه آن در سبد خريد خانوار باز شده است.

حمايت مسئولان و اختصاص تسهيلات سرمايه در گردش به توليد کنندگان نقش مهمي در افزايش توليد اين محصول خواهد داشت.



قارچ جايگزين مناسبي براي گوشت قرمز

مريم حسيني کارشناس ارشد حوزه کشاورزي در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز؛  اظهار کرد: پرورش قارچ بايد در يک محيط کاملا تاريک صورت پذيرد .

وي با اشاره به اينکه پرورش قارچ کسب و کاري زود بازده است که نياز به سرمايه اوليه زيادي هم ندارد بيان داشت: علاقه مندان به کار توليدي در خانه مي توانند با پرورش قارچ در منزل به سودي تضمين شده و منطقي دست پيدا کنند.

حسيني ادامه داد: براي اين کار بايد با نحوه آموزش پرورش قارچ بيشتر آشنا شويد ريسک سرمايه گذاري توليد قارچ در مقايسه با ديگر کسب و کارهاي حرفه اي، بسيار کمتر است.

وي بيان داشت: سودآوري، تضمين
سرمايه، ريسک مالي اندک، سادگي کار و بازار فروش خوب از مواردي است که باعث شده تا بسياري از شهرنشين ها هم وارد صنعت پرورش قارچ شوند.

حسيني بيان داشت: انواع قارچ صدفي، قارچ دکمه اي و غيره در صورت پرورش اصولي به خوبي رشد مي کنند.

وي خاطر نشان کرد: ورود به هر حرفه اي بدون داشتن اطلاعات کافي، ريسک کار را بالا مي برد، اگر مي خواهيد کسب و کاري پر سود را با توليد يک محصول غذايي شروع کنيد بايد آموزش هاي لازم را ببينيد.



چهارمحال و بختياري رتبه پنج توليد قارچ در کشور

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي استان گفت: هفت هزار تن قارچ سالانه در چهارمحال و بختياري توليد مي شود.
 
مهندس حميدرضا دانش معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي در چهارمحال وبختياري در گفت وگو با جهانبين نيوز، گفت: هفت هزار تن قارچ سالانه در چهارمحال و بختياري توليد مي شود.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر ۳۰ واحد صنعتي توليد قارچ خوراکي و ۱۵۰ واحد خانگي توليد قارچ خوراکي در اين استان فعاليت مي کنند، بيان کرد: با بهره برداري از طرح هاي جديد در اين بخش ميزان قارچ توليدي چهارمحال و بختياري افزايش مي يابد.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهادکشاورزي استان بيان کرد: شرايط آب و هوايي چهارمحال بختياري متناسب با رويش قارچ است و اين امر زمينه را براي توسعه واحدهاي توليد قارچ در اين استان فراهم کرده است.

وي با بيان اينکه در حال حاضر چهارمحال و بختياري رتبه پنج کشور در ميزان توليد قارچ را دارد، تصريح کرد: سالانه بيش از هفت هزار تن قارچ خوراکي در اين استان توليد مي شود.

  
روستاي قلعه ممکا قطب توليد قارچ خانگي


اکثر اهالي اين روستا به توليد و پرورش قارچ خانگي مشغول هستند و اين روند همچنان رو به افزايش است.

قارچ توليدي اين استان به استانهاي اصفهان، تهران و خوزستان صادر مي‌شود.
 
 
انتهاي پيام/1020ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html