پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229743
طوفان و تندباد چهارمحال و بختياري را درنورديد/ قطع ارتباط ۱۴۹ روستا در کوهرنگ+تصوير
تاریخ انتشار : 1397/10/28 14:37:29
نمایش : 1864
به دنبال فعاليت سامانه بارشي در چهارمحال و بختياري تندبادي با سرعت بيش از ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت چهارمحال و بختياري را درنورديد، همچنين بارش برف در شهرستان کوهرنگ راه ارتباطي ۱۴۹روستا را مسدود کرد.
به گزارش جهانبين نيوز؛ در هفته گذشته دو سامانه بارشي قوي چهارمحال و بختياري را فرا گرفت و بارش‌هايي به‌صورت برف و باران و وزش باد، عمده فعاليت اين سامانه‌ها در اين استان بود.

طوفان و تندباد با سرعت بيش از ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت چهارمحال و بختياري را درنورديد

شاهرخ پارسا مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: طوفان با سرعت ۱۳۳ کيلومتر بر ساعت برخي شهرهاي استان را درنورديد.

وي تصريح کرد: امروز در اکثر شهرهاي چهارمحال و بختياري شاهد وزش تندباد شديد بوديم و اين پديده خساراتي را نيز به همراه داشت.

پارسا با اشاره به اينکه سرعت وزش باد در شهرستان کوهرنگ به ۱۳۳ کيلومتر بر ساعت رسيد اضافه کرد: سرعت وزش باد در ديگر مناطق استان ۱۰۰ کيلومتر بر ساعت است.

مديرکل هواشناسي چهارمحال و بختياري از تداوم وزش بادهاي شديد تا فردا در استان خبر داد و از مردم خواست از تردد بي‌مورد در مناطق مختلف، پارک خودرو در حوالي ساختمان‌هاي در حال ساخت و تابلوهاي نصب شده خودداري کنند.

وي ادامه داد: اين سامانه بارشي تا اواخر وقت امروز از مناطق مرکزي و شرقي خارج مي‌شود و تا اواسط فردا تا مناطق غربي و کوهرنگ فعاليت دارد.

وقوع ۷۲ حادثه نتيجه وزش تندباد و طوفان در شهرکرد

مجيد عليپور رئيس سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري شهرکرد چهارمحال و بختياري حجم حوادث ناشي از وزش باد در شهرکرد را بالا اعلام و اضافه کرد: وزش باد شديد و طوفان باعث ۷۲ حادثه تا ساعت ۱۵:۳۰ امروز شده است.

وي ادامه داد: ماموران سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرکرد به صورت مداوم در حال خدمات‌رساني مي‌باشند و سقوط ۲۷ اصله درخت در معابر، سقوط ۱۷ اصله درخت بر روي کابل‌هاي برق، سقوط ۱۷ تابلو واحدهاي تجاري، سقوط هفت اصله درخت روي خودروها و ويراني چهار ديوار و سقوط در معابر ازجمله مشکلاتي است که تندباد در شهرکرد ايجاد کرده است.

اين خسارات در ساير شهرستان‌ها نيز چشمگير بوده است بطوري که فرماندار شهرستان اردل از تخريب هفت منزل مسکوني بر اثر بارش برف و باران در اين شهرستان خبر داده است.

بارش برف نيز مشکلاتي را براي مردم چهارمحال و بختياري ايجاد کرده است و سقوط بهمن در گردنه چري و شاه‌منصوري باعث مسدود شدن اين محور شده است همچنين ريزش کوه در راه‌ها و لغزندگي معابر خطراتي را براي تردد در ساير محورها ايجاد کرده است.

قطع ارتباط  ۱۴۹ روستا در کوهرنگ

مرتضي زمان‌پورفرماندار کوهرنگ از قطعي برق و مسدود شدن راه ارتباطي ۱۴۹روستاي اين شهرستان خبر داد و بيان داشت: هم‌اکنون برق ۸۷ روستاي بخش بازفت، ۴۲ روستا بخش دوآب صمصامي و ۲۰ روستاي منطقه ميهه –تنگزي به علت افتادن پايه‌هاي برق قطع شده است.

وي با بيان اينکه راه ارتباطي اين روستاها هم به علت کولاک برف و وزش شديد باد با مرکز اين شهرستان قطع است ادامه داد: برق ۱۵ روستاي دهستان موگويي با ژنراتور وصل است.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html