پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229742
دشمن تاکنون هر کاري از دستش برآمده عليه ما انجام داده است/ هدف از ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه تربيت قرآني همه ماست
تاریخ انتشار : 1397/10/28 14:30:09
نمایش : 1283
امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن تاکنون هر کاري از دستش برآمده عليه ما انجام داده است و اگر کاري نکرده است، در حقيقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابايي نداشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: در آستانه چهل‌سالگي انقلاب اسلامي قرار داريم ‏ مهم‌ترين دستاورد انقلاب اسلامي استقرار حاكميت تشريعى خدا، ولايت الله، نفى حاكميت‏هاى دروغين و طاغوتى و تحقق نظام ولايى است.

وي افزود: آنچه نظام ولايي ايران را ۴۰ ساله ساخته، وابستگى فكرى و عملى روزافزون امت با ولى امر است آن عاملى كه انقلاب اسلامى را از گردنه‏هاى سخت و فتنه‏هاى بزرگى به‌سلامت عبور داد و تمام تهديدها را به فرصت تبديل كرده، همين ولايت محورى برخاسته از بصيرت و استقامت امت انقلابى و مؤمن است و در آينده هم همين ولايت محورى ضامن بقاء انقلاب و شكست دشمنان آن مى‏باشد.

وي به دستاوردهاي انقلاب اسلامى‏ و موفقيت‏هاى جمهورى اسلامى ايران اشاره داشت و تصريح کرد: انقلاب اسلامي در طول ۴۰ سال گذشته نشان داده در كنار ارزش‏هاى الهى و انسانى كه رسالت اصلى انقلاب و حركت امام خمينى (ره) بوده، در حوزه‏هاى پيشرفت كشور و دانشى كه در زمان طاغوت براى هميشه دست‌نيافتني تصور مى‏شد، در تراز اولين‏ها ظهور و بروز يافته است.

وي اظهار داشت: نگاهي به آمار پيشرفت‌ها و توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي که ايران اسلامي را در حوزه‌هاي پزشکي، علوم پيشرفته، تکنولوژي، فن‌آوري‌هاي جديد هسته‌اي، نظامي و صنعتي در زمره رتبه‌هاي نخست دنيا نشان مي‌دهد بيانگر تحول عظيم و پيشرفت خيره‏كننده ايران، بعد از پيروزى انقلاب اسلامى است. اين در حالي است که دشمنان ملت ايران با ايجاد موانع متعدد، سرعت پيشرفت ايران را مهار کرده و با ابزار رسانه‌اي خود سعى در پوشاندن واقعيت‏هاى انقلاب و ايران اسلامى داشته و دارند.

وي بيان داشت: اوايل انقلاب براي اينکه نظام را تغيير دهند به فکر کودتا بودند و هرازگاهي مانند کودتاي نوژه، ماجراي طبس و جنگ تحميلي، عليه نظام و مردم توطئه‌چيني مي‌کردند.

حجت والسلام والمسلمين ملک پور افزود: در اوايل انقلاب دشمن در فازهاي نظامي متمرکزشده بود و هر چه نيرو، اسلحه و نوکر منطقه‌اي و منافقين داخلي داشت را به کار گرفت تا با جنگ سخت، کودتا و امثال آن مردم را از پاي دربياورد و انقلاب را به شکست بکشاند اما کاري از پيش نبرد و با سرافکندگي و سرشکستگي نااميد بازگشت و ملت ما سربلند، پيروز و سرافراز شدند.

وي گفت: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند دشمن تاکنون هر کاري از دستش برآمده عليه ما انجام داده است و اگر کاري نکرده است، در حقيقت قدرت انجام آن را نداشته است و اگر قدرت آن را داشت، هرگز از انجام آن ابايي نداشت.

وي تصريح کرد: دشمن از هر سلاحي استفاده کرده است و در جنگ تحميلي شاهد بوديم که از بمب‌هاي شيميايي نيز استفاده کرد اما جز شکست، خفت، عقب‌نشيني، يأس و نااميدي چيزي نصيبشان نشد و اين‌ها بخشي از رفتار اوايل انقلاب دشمنان بود. اسلحه امروز دشمن تزريق نااميدي و ناتواني بين ملت ايران است، دشمن امروز با شايعه‌پراکني به دنبال تخريب نظام ولايي است تا اعتماد مردم نسبت به‌نظام مسئولان خدوم کمرنگ شود و اميدمان به کدخدا گري امريکا جلب شود.

وي تصريح کرد: در دوران دفاع مقدس همه مردم شاهد نوع حمله دشمن به‌وسيله موشک‌ها، تانک و مسلسل‌هاي آن‌ها بودند؛ اما امروز در جنگ نرم که دشمن تا منازل ما و در اتاق‌هاي ما به‌وسيله شبکه‌هاي اجتماعي و اينترنت نفوذ کرده است بايد خطر اين حمله نرم را با بصيرت و آگاهي متوجه شويم.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامي از ما انتظار دارند که در جنگ نرم نيز مانند جنگ سخت مهيا و مجهز باشيم تا طعم تلخ شکست در اين عرصه را نيز به دشمنان استکباري بچشانيم.

امام‌جمعه فارسان گفت: گاهي شاهد هستيم عده‌اي از روي ناآگاهي زماني که جمله‌اي در نماز جمعه مطرح مي‌شود، مي‌گويند اين جمله در طرفداري يا کوبيدن فلان کس گفته شد؛ درصورتي‌که در نماز جمعه هدف، تخريب يا حمايت از شخص خاصي نيست.

وي اظهار داشت: زماني که ما در خطبه‌هاي نماز جمعه اقدام غلط عده‌اي را مثلاً در زمين‌خواري -رانت -و حقوق نجومي- و يا بحث گراني اجناس- يا زد و بندهاي سياسي- و يا انتصابات کيلويي را طرح مي‌کنيم اين بيان کوبيدن کسي نيست؛ بلکه وظيفه امام‌جمعه است که اين اقدام غلط را مطرح کند؛ و اين رويه غلط را مطرح کند و مسئولان به فکر نظارت بر بازار بيفتند

وي بيان کرد: وظيفه دارد شرح‌حال منافق و بيان عاقبت کار نفاق، بيان عاقبت اعتماد به دشمن و تکيه‌بر اجانب و ذلت پذيري اين‌ها از مسائلي است که بايد در نماز جمعه روشنگري شود و غرض‌ورزي با شخص خاصي نيست و کساني که برداشت شخصي از اين صحبت‌ها مي‌کنند، رفتارشان پسنديده نيست.

وي افزود: امام‌جمعه وظيفه دارد که آيات الهي با ذکر آدرس آن در قرآن را براي مردم شرح و تفسير کند و تذکرات لازم را مطرح کند؛ زماني که ما مي‌گوييم خداوند فرموده نبايد به دشمن اعتماد کرد، طبيعتاً عده‌اي که زمان مردم و زمان خدمت به مردم را براي مذاکره تلف کردند و فرصت‌ها و سرمايه‌هاي علمي را از دست دادند، شرمنده و ناراحت مي‌شوند -که اين اشکالي ندارد؛ چون ما نمي‌توانيم آيات الهي را تعطيل کنيم.

وي در پايان گفت: همه ما وظيفه‌داريم زندگي خود را قرآني تنظيم کنيم نه اينکه قرآن و دستورات الهي را مطابق خواسته‌هاي خود تفسير و تشريح کنيم؛ هدف از ايراد خطبه‌هاي نماز جمعه هم تربيت قرآني همه ماست.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html