پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229708
اگر آمريکا از سوريه خارج شود ترکيه شکست داعش را کامل مي‌کند
تاریخ انتشار : 1397/10/02 09:07:03
نمایش : 3410
ان‌بي‌سي نيوز با انتشار جزئيات بيشتري از گفتگوي تلفني هفته گذشته روساي جمهور ترکيه و آمريکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمريکا از سوريه خارج شود ترکيه شکست داعش را کامل مي‌کند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ ان‌بي‌سي نيوز در انتشار جزئيات بيشتري از گفتگوي تلفني هفته گذشته روساي جمهور ترکيه و آمريکا گزارش داد اردوغان به ترامپ گفته اگر آمريکا از سوريه خارج شود ترکيه شکست داعش را کامل مي‌کند.

 
يک مقام ارشد کاخ سفيد به ان‌بي‌سي نيوز گفت: «اردوغان به رئيس‌جمهور (ترامپ) گفت، در واقع، من به عنوان دوست شما، در اين مورد به شما قول مي‌دهم.»
 
يک مقام آمريکايي ديگر هم تأييد کرد که اردوغان در خلال اين مکالمه تلفني گفته بود ترکيه، در صورتي که بتواند در شمال سوريه عمليات کند، از پس باقي‌مانده‌هاي گروه تروريستي داعش برخواهد آمد.
 
آسوشيتد پرس نيز گزارش داده که گفتگوي تلفني هفته گذشته رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهور ترکيه، با دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا، باعث تصميم جيمز متيس، وزير دفاع آمريکا، براي ترک کاخ سفيد شده است.
 
آسوشيتدپرس به نقل از دو مقام آگاه آمريکايي و يک منبع ترکيه‌اي اين خبر را مخابره کرده است. به گفته اين منابع گفتگوي تلفني اردوغان و ترامپ در ۱۴ دسامبر انجام شده است، يعني يک روز پس از آنکه مايک پمپئو و مولود چاووش اوغلو، وزراي خارجه آمريکا و ترکيه، توافق کردند سران دو کشور درباره تهديد‌هاي اردوغان مبني بر عمليات نظامي عليه کُرد‌هاي تحت حمايت آمريکا در سوريه رايزني کنند.
 
اين منابع مدعي‌اند رئيس‌جمهور آمريکا که پيش از اين همتاي ترکيه‌اي خود را متقاعد کرده بود نيرو‌هاي آمريکايي در سوريه را در معرض خطر قرار ندهد، در چرخشي صد و هشتاد درجه‌اي، سرانجام در کنار اردوغان قرار گرفت. درحالي که پمپئو، متيس و ديگر مقامات امنيت ملي تلاش داشتند او را از اين تصميم منصرف کنند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html