پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229686
تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال به کجا رسيده است؟
تاریخ انتشار : 1397/09/24 09:02:59
نمایش : 2742
به گفته رئيس کميته تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال، اين کميته بر اساس اسناد دريافتي و گفتگو با افراد مرتبط، برنامه هاي خود را پيش برده اما هنوز به نتيجه‎اي نرسيده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، تحقيق و تفحص از دو تيم پرسپوليس و استقلال اواخر خردادماه به تصويب نمايندگان مجلس رسيد. دو هفته بعد از آن و طبق راي گيري انجام شده ترکيب کميته تحقيق و تفحص از سرخابي ها متشکل از  ۹ نفر از اعضاي کميسيون فرهنگي به عنوان کميسيون اصلي همراه با ۵ نفر از درخواست کنندگان تحقيق و تفحص و يک نفر از ميان نمايندگان خارج از کميسيون فرهنگي مشخص و معرفي شد. 

در ادامه و پيش از طرح برنامه ها و مسير انجام تحقيق و تفحص، اعضاي هيات رئيسه اين کميته هم مشخص شدند تا طبق آنچه به تصويب نمايندگان مجلس هم رسيده بود، ظرف مدت زمان ۶ ماه روند تحقيق و تفحص انجام و نتيجه کار اعلام شود. با اين اوصاف و گذشت حدود ۵ ماه از طرح موضوع، چه نتيجه اي در رابطه با سرخابي ها و تحقيق و تفحص از آنها حاصر شده است؟ 

محمد صادق طباطبايي نژاد رئيس کميته تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال در گفتگو با خبرنگار مهر در اين زمينه و در کل برنامه هاي اجرا شده گفت: در تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال عملکرد دو باشگاه به لحاظ درآمدها و هزينه‌کردها، ساختار اداري، جريمه ها و نحوه ورود و خروج‌ها در سطوح مختلف به غير از مباحث فني بايد مورد بررسي و ارزيابي قرار مي‌گرفت. بر همين اساس به اسناد و مدارکي براي آغاز به کار نياز داشتيم که به برخي از آنها از هر دو باشگاه دسترسي پيدا کرده ايم. 

وي با يادآوري اينکه در طرح تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال، عملکرد آنها طي ۱۰ سال گذشته يعني در بازه زماني ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۶ مورد بررسي قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: لازم بود با برخي افراد مرتبط با دو باشگاه هم گفتگوهايي داشته باشيم. به همين منظور تيمي را مامور به انجام اين کار کرديم تا بر اساس اطلاعاتي دريافتي بتوانيم  بررسي هاي دقيق تري روي اسناد و مدارک داشته باشيم. 

اين نماينده مجلس در پاسخ به اين پرسش که «تاکنون و از ميان مديران پيشين پرسپوليس و استقلال با چه افرادي گفتگو شده است؟»، تصريح کرد: شايد اين افراد صرفا جزو مديران دو باشگاه نباشند. نفراتي که با آنها صحبت شده يا نياز است با آنها گفتگو کنيم، شامل همه افرادي که به نوعي مرتبط با باشگاه هستند، مي شوند. از هوادار گرفته تا مديران در دايره اين افراد قرار مي گيرند. در هر صورت تا به امروز با برخي از آنها صحبت هايي شده است. 

طباطبايي نژاد در مورد نتايجي که تا به امروز کميته تحقيق و تفحص به آن دست پيدا کرده است، گفت: همانطور که گفتم تا به امروز کارهايي مقدماتي مانند تهيه اسناد مورد نياز و گفتگو با برخي افراد انجام شده اما هنوز به نتيجه مشخص و واضحي نرسيده ايم. شايد تا دو سه هفته ديگر بتوانيم جمع بندي اوليه اي از اقدامات انجام شده داشته باشيم. 

وي در اين رابطه و با تاکيد بر اينکه مباحث مالي عامل اصلي براي تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال است، ادامه داد: شايد امکان اينکه همه زواياي اسناد و مدارک دريافتي را به طور دقيق بررسي و استخراج کرد، وجود نداشته باشد اما مي توان به موارد مورد ابهام دسترسي پيدا کرد و آنها را مورد آناليز قرار داد تا طبق نتايج به دست آمده، گزارش کلي تحقيق و تفحص را آماده کرد. 

رئيس کميته تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال همچنين با اشاره به فرصت ۶ ماهه اي براي اعلام نتيجه عملکرد اين کميته تعيين شده، تاکيد کرد: اين مدت زمان اصلا کافي نيست به خصوص با توجه به اينکه قرار است تحقيق و تفحص براي يک دوره ۱۰ ساله انجام شود. در هر صورت به زودي جمع بندي اوليه از بررسي هاي انجام شده را ارائه مي دهيم تا حداقل برخي ابهامات برطرف شود و ببينم که تا چه حد تاثيرگذار بوده است. 

طباطبايي نژاد با بيان اينکه کميته تحقيق و تفحص از پرسپوليس و استقلال سخنگو ندارد و نبايد اطلاعات عملکرد آنها به صورت دقيق اطلاع رساني شود، خاطرنشان کرد: نتيجه فعاليت اين کميته به کميسيون فرهنگي ارائه مي شود تا در صحن مجلس قرائت شود. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html