پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229666
اصلى‏ ترين ويژگى‏ هاى جنبش دانشجويى مبارزه با آمريكا بود
تاریخ انتشار : 1397/09/16
نمایش : 1127
امام‌جمعه فارسان گفت: يكى از اصلى‏ ترين ويژگى‏ هاى جنبش دانشجويى مبارزه با آمريكا به‏ عنوان مظهر كشورى ستمگر و استعمارطلب بوده است.‏
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: وقتى اعلام شد كه معاون رئيس‌جمهور كودتاگر آمريكا قصد ورود به ايران را دارد تا نتايج كودتا را از نزديك مشاهده كند، جنبش دانشجويى براى مقابله با آمريكاى كودتاگر و در جهت دفاع از استقلال به حركت درآمد و اعتراضات دانشجويى منجر به آن شد كه حكومت سركوبگر پهلوى جمع زيادى از دانشجويان را به خاك و خون بكشد

وي افزود: اين واقعه هرچند قدرى دير صورت گرفت اما ماهيت و رويكرد اصلى ضد استعمارى، - استقلال‏طلبانه، - ضدآمريکايي، حق خواهانه و ضد استبدادى جنبش‏ هاى دانشجويى در ايران را پايه‌گذاري كرد.

وي تصريح کرد: دانشجويان ايرانى در نظام سركوبگر و وابسته‏ى پهلوى به‌پاي معاون رئيس‌جمهور آمريكا قربانى شدند. اين دانشجويان به خاطر آن به خون خود غلتيدند كه مخالف وابستگى و از بين رفتن استقلال ايران بودند.

وي بيان داشت: دانشجويان آمريكا را مظهر زورگويى بين المللى مى‏ ديدند كه باخيانت و فريب و وعده‏ى دورغ، دولتى را در ايران سرنگون كرده بود و با كودتاى سياه خود ديكتاتورى خون‌ريز پهلوى را به ايران بازگردانده بود.

حجت السلام والمسلمين ملک پور افزود: لذا مشخص است كه يكى از اصلى‏ترين ويژگى‏هاى جنبش دانشجويى مبارزه با آمريكا به‏عنوان مظهر كشورى ستمگر و استعمارطلب بوده است.‏

وي اظهار داشت: البته مانند گذشته احزاب و گروه‏هاى مختلف نيز در تلاش بودند كه از ميان دانشجويان براى خود حاميانى بسازند؛ اما آنچه مهم است اين است كه جز در مواردى معدود كه جريان‏هاى دانشجويى به‌اشتباه تبديل به دنباله‏اى براى گروه‏ها و گروهك‏هاى بيرون از دانشگاه شدند، در غالب موارد حركت‏هاى دانشجويى از سلامت و صداقت و صراحت خوبى برخوردار بوده‏اند.

وي گفت: اگر جريان دانشجويى و گروهى از دانشجويان ازلحاظ شناخت اهداف اسلامى و آرمان‏هاى دينى و راه صحيح گرفتار نقص و اشكالى هم باشند درمجموع بدون دخالت گروه‏ها و گروهك‏هاى خارج از دانشگاه به‌طورمعمول ضد مردم خود و منافع كشور خويش و استقلال و امنيت ملى خود عمل نمى‏كنند.

وي افزود: دانشجويان به‌طورمعمول فرزندان همين مردم هستند، اما گاه کم‌تجربگي و آشنا نبودن با جنبه‏هاى پيچيده‏ى عرصه سياست و حكومت نيز باعث مى‏شود كه بسيارى از گروه‏هاى سياسى سعى در استفاده ابزارى از جريان‏هاى دانشجويى داشته باشند.

وي در پايان بيان داشت: آنچه امروز بايد به آن توجه جدى شود تلاش وقيحانه غرب‌گرايان در ايران براى مصادره جنبش‏هاى دانشجويى و روز دانشجو به نفع آمريكا و غرب است. متأسفانه برخى از جريان‏هاى دانشجويى نيز در كشور از چنين فريب و تحريفى متأثر مى‏شوند اما بايد دانست كه جريان‏هاى اصيل و غير وابسته دانشجويى چنان‏كه ماهيت اصلى جريان‏هاى دانشجويى است، از وابستگى به مستكبران و ستمگران بيزار و حامى استقلال كشور و تلاش براى حفظ آرمان‏هاى آن هستند.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html