پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229641
هشتگ "تقلب_ظريف" ترند اول توئيتر فارسي شد/ درخواست کاربران از ظريف براي پاسخگويي به ايرادات شوراي نگهبان+تصاوير
تاریخ انتشار : 1397/08/25 14:19:04
نمایش : 1405
کاربران فضاي مجازي به ادعاهاي اخير ظريف اعتراض کرده و حتي هشتگ "تقلب ظريف" نيز در اين راستا راه اندازي شد. اين هشتگ در کمتر از چند ساعت به ترند شبکه هاي اجتماعي به ويژه توئيتر تبديل شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از  خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ طي روزهاي گذشته ظريف در گفتگوي با بيان اينکه، «پول‌شويي گسترده در کشور يک واقعيت است»، مدعي شده بود که در ايران خيلي‌ها از پول‌شويي منفعت مي‌برند و آنجاهايي که هزاران ميليارد پول‌شويي انجام مي‌دهند حتماً آنقدر توان مالي دارند که ده‌ها يا صدها ميليارد هزينه تبليغات و فضاسازي در کشور عليه قوانين ضدپولشويي ايجاد کنند.

«آنهايي که هزاران ميليارد تومان پول‌شويي مي‌کنند آن‌قدر توان مالي دارند که دهها ميليارد هزينه فضاسازي کنند. کل بودجه و حقوق و اجاره نمايندگي‌هاي وزارت خارجه ۱۱۰۰ ميليارد تومان است، کمتر از بودجه فرهنگي برخي دستگاه‌ها که با بعض ارگان‌هاي قدرتمند ارتباط دارند. ما که نمي‌توانيم با آن فضاسازي مقابله کنيم».

در ادامه برخي نمايندگان مجلس در واکنش به اظهارات اخير محمدجواد ظريف درباره آنچه " واقعيت بودن پول‌شويي گسترده در ايران" خوانده بود امضا جمع آوري کرده تا به اين ترتيب از ظريف در صحن علني مجلس سوال شود.

اين اظهارات که در کشاکش بررسي لايحه CFT در نهادهاي قانوني و ظاهرا با هدف منفعل کردن مخالفان اين لايحه مطرح شده در حالي است که سخنگوي شوراي نگهبان چند روز پيش، از ايرادات ترجمه‌اي CFT خبر داده بود؛ ايراداتي که پيش از اين نيز در مواردي چون برجام و پالرمو از سوي وزارت امور خارجه تکرار شده و انتظار مي‌رفت ظريف در اين باره شفاف‌سازي کند.

کاربران فضاي مجازي نيز به اين ادعاي ظريف اعتراض کرده و حتي هشتگ "تقلب ظريف" نيز در اين راستا راه اندازي شد. اين هشتگ در کمتر از چند ساعت به ترند شبکه هاي اجتماعي به ويژه توئيتر تبديل شد.

کاربر مسلم معين در توئيتي نوشت: اينکه وزير خارجه ترجمه متن CFT را غلط به مجلس فرستاده تا نقاط تاريک آن را بپوشاند و بعد بي هدف تهمت مي زند تا تدليس تاريخي خود را سرپوش بگذارد خيانت مضاعف است. توييت هاي مکرر @hesamodin۱ هم درواقع يک گاف است که چه کسي براي رهايي ظريف دست به طراحي سناريو زده.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html