پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229640
مسئولين کاري کرده‌اند که افراد شرمنده خانواده‌هاي خود شده‌اند
تاریخ انتشار : 1397/08/20
نمایش : 1240
انتظار مي‌رود مسئولان قبل از هر تصميمي به فکر قشر ضعيف جامعه باشند که براي تهيه نان و ديگر اقلام خانواده نيز با مشکل روبه‌رو هستند و کاري نکنند که اين افراد شرمنده خانواده‌هاي خود شوند و سفره‌هايشان خالي بماند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها هر کسي وارد بازار شود در همان پنج دقيقه اول متوجه دو يا سه برابر شدن قيمت‌ها مي‌شود و اين موضوع در مورد همه اجناس صدق مي‌کند.

نگاه نگران افراد کم‌درآمد که بر روي قيمت‌ها خشک شده و دستان خالي‌شان، صحنه‌اي است در هر مغازه و فروشگاهي مي‌توان نظاره‌گر آن بود.

زمزمه اين جملات تکراري که "چرا افزايش قيمت‌ها تا اين حد نامتناسب با ميزان درآمدهاست" و "چرا اينقدر قيمت‌ها افزايش داشته" در هر مغازه‌اي به گوش مي‌رسد و فروشندگان هم که آنقدر دليل مي‌آورد که خريدار بينوا خريدش را حساب کرده مغازه را ترک مي‌کند.

اما کارگان فصلي، اقشار کم‌درآمد، خانواده‌هاي مستضعف و... چگونه با اين گراني‌ها کنار بيايند، چرا قبل از اينکه قيمت‌ها افزايش يابد شوند، مبلغ يارانه‌ها بيشتر نمي‌شود و چرا فکري به حال طبقه ضعيف نشده است؟ يعني دولت‌مردان تا اين حد از مردم دور مانده‌اند که نمي‌دانند عده‌اي از مردم با همين يارانه‌ها امرار معاش مي‌کنند؟

يکي از شهروندان فارساني در مورد گران شدن اجناس مي‌گويد: افزايش قيمت‌ها براي آن‌هايي که درآمد ميلياردي دارند اهميتي ندارد، دولت هم به جاي نظارت بر اين موضوع و کنترل قيمت‌ها کار را رها کرده و فقط در راديو و تلويزيون مي‌شنويم که افزايش بيش از حد مجاز قيمت‌ها، قانوني نيست، اگر قانوني نيست چرا برخوردي صورت نمي‌گيرد و چرا با متخلفان مقابله نمي‌شود؟

اين شهروند فارساني به سودجويي برخي از کاسبان اشاره مي‌کند و مي‌گويد: مردم از دستگاه‌هاي نظارتي انتظار دارند درخصوص کالاهاي اساسي مردم با اعمال قوانين بازدارنده، برخورد کنند، در بازار که وارد مي‌شويم از يک کالا در مغازه‌هاي مختلف بيش از ده قيمت مي‌توان يافت و اين يعني بي‌قانوني.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دولت بر اين باور است که تورم را تا حدودي کنترل کرده است اما موج جديد گراني‌ها و خصوصا افزايش قيمت کالا‌هاي اساسي در بازار که مشخص نيست با هماهنگي دولت‌مردان صورت مي‌گيرد يا خودسرانه اعمال‌شده، کمر مردم را خم کرده است و مردم ترجيح مي‌دهند خريد مواد غذايي را در اولويت قرار داده از خريد ساير لوازم و کالاها خودداري کنند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html