پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229639
تيم جديد اقتصادي پيگير مطالبات و مشكلات بر زمين مانده ي مردم باشند
تاریخ انتشار : 1397/08/18 14:13:53
نمایش : 1225
امام جمعه فارسان گفت: با توجه به معرفى و انتخاب وزراى جديد توسط دولت و مجلس يكى از وظايف اساسى همه ما، يادآورى مطالبات و مشكلات بر زمين مانده ي مردم و تأكيد بر رفع آن‏ها توسط تيم جديد اقتصادى است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهورى دكتر روحانى، سه مطالبه اصلى «پرداختن به مشكلات اقتصادى و معيشتى مردم» «برقرار كردن تعامل گسترده با دنيا» و «داشتن صلابت و قدرت در برابر هر سلطه‏طلبى» از دولت دوازدهم داشتند.

وي تصريح کرد: از طرفي نام‌گذاري سال ۹۷ به «حمايت از كالاى ايرانى»، به‏نوعى ديگر تبيين‏گر مطالبات از دولت دوازدهم است. بر هيچ‌کسي پوشيده نيست كه وزارتخانه‌هاي اقتصاد، رفاه، راه و شهرسازى و صنعت و معدن و تجارت، مهم‏ترين مجموعه‌هاي اقتصادى كشور براى جامه‏ى عمل پوشاندن بر اين نام‏گذارى و عملى كردن مطالبات مى‏باشد.

وي بيان داشت:  با توجه به معرفى و انتخاب وزراى جديد توسط دولت و مجلس يكى از وظايف اساسى همه ما، يادآورى مطالبات و مشكلات بر زمين مانده ي مردم و تأكيد بر رفع آن‏ها توسط تيم جديد اقتصادى است.

وي به عملکرد وزارت راه و شهرسازي اشاره داشت و گفت: وزارت راه و شهرسازى‏ عدم تكميل مسكن مهر كه خانواده‏هاى بسيارى منتظر خانه‏دار شدن هستند؛ و بعد از تعطيلى ساخت مسكن در قالب مسكن مهر، وزارت راه‏وشهرسازى با انتقادات فراوان از مسكن مهر، طرحى به نام مسكن اجتماعى را مطرح كرد؛ ولى متأسفانه در اين حوزه نيز اتفاق خاصى رخ نداد سؤال آيا در شهرستان ما کاري در اين مورد صورت گرفته؟

حجت السلام والمسلمين ملک پور افزود: مشکل ديگر كُندي نوسازى بافت‏هاى فرسوده است به‌طوري‌که طبق گزارش عملكرد وزارت راه‏وشهرسازى طى سال‏هاى ۹۳ و ۹۴ مجموعاً حدود ۱۰ هزار قرارداد براى پرداخت تسهيلات نوسازى بافت فرسوده شهرى از محل اعتبار بانك‏هاى عامل منعقدشده است درحالي‌که طى سال‏هاى ۸۹، ۹۰ و ۹۱، سالانه بيش از ۶۰ هزار قرارداد منعقدشده است. هم‏چنين ساخت مسكن روستايى و اعطاى تسهيلات در اين بخش نيز به‌کندي انجام شد.

وي اظهار داشت: در بخش تأمين ناوگان هوايى هم بااينکه كارهاى رسانه‏اى گسترده‏اى كه صورت گرفت تبليغات زياد انجام دادند و عکس گرفتند، اقدام مشخصى از اين وزارتخانه ديده نشد.

وي افزود: نكته‏ى پر سروصداي ديگر در زمان وزير قبلي سپردن امور رستورانى قطارها به شركت‏هاى خارجى- بى‏تفاوتى در مقابل گرانى‏هاى بخش‏هاى مختلف فرودگاهى، نپذيرفتن مسئوليت در مورد ساخت مسكن در مناطق زلزله‏زده ( يک سال از زلزله سر پل ذهاب گذشته توضيح بدهند چند تا خانه ساختند و چند خانواده هنوز در چادر زندگي مي‌کنند) و واكنش‏هاى ناپسند در پاسخ به سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بود.

وي به عملکرد وزارت اقتصاد اشاره داشت و گفت: در سال‌هاي گذشته رونقى در جذب سرمايه خارجى اتفاق نيفتاد، بانك‏ها و بيمه دچار تغيير و تحول اساسى نشدند و گمرك و سازمان خصوصى‏سازى هم به روند منفعل و ضعيف خود در اقتصاد كشور ادامه دادند. فضاى کسب‌وکار هم همچنان نامساعد باقى ماند و وزير اقتصاد دولت دوازدهم برنامه خاصى براى بهبود رتبه کسب‌وکار در كشور انجام نداد.

وي به عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت‏ هم اشاره‌اي داشت و بيان داشت: در دوران شريعتمدارى در وزارت صنعت، معدن و تجارت، به‏واسطه‏ى عدم كنترل و مديريت نادرست، بااينکه ارزهاى دولتى تخصيص داده شد برخى از كالاهاى اساسى و ضرورى مردم دچار مشكل شدند از طرفي، عدم نظارت دقيق بر واردات و صادرات محصولات كشاورزى، زمينه‏ى افزايش قيمت برخى كالاهاى اساسى مردم چون مواد خوراكى را فراهم و فشار مضاعفى را به‏خصوص به اقشار کمتر برخوردار وارد نمود.

حجت الاسلام ملک پور به عملکرد وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعى‏ هم اشاره‌اي داشت: عدم ايجاد كيفيت بهتر براى زندگى كارگران خصوصاً در شرايط فعلى كشور، ناتوانى در كمك به تأمين معيشت قشر آسيب‏پذير، عدم پرداخت به‏موقع ديون و تعهدات قانونى دولت به سازمان‏ها و صندوق‏هاى بيمه‏گر ازجمله موارد ضعف دوره‏ى قبلى وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي بوده است.

وي بيان داشت: مشکل ديگر نبود توازن بين پرداخت‏هاى حقوقى كارگران و قيمت دلار و شكاف عميقى كه در اين دولت بين ارزش حقوق و قدرت خريد كارگران و ارزش دلار و ارز به وجود آمد؛ همگى ضرورت توجه بيشتر به معيشت اين قشر را نشان مي‌دهد. اين كاهش قدرت خريد با محاسبه دلارى حقوق كارگران در طى سال‏هاى اخير به‏خوبى قابل‌محاسبه است.
 
امام‌جمعه فارسان در پايان گفت: اين مواردى كه به‏عنوان ضعف در وزارتخانه‌هاي مختلف شُمردم؛ درواقع مطالبات مردمى هستند كه تابه‌حال مورد غفلت يا سوء مديريت قرارگرفته‌اند. انتظار آن است كه به ضعف‏هاى گذشته توجه ويژه شود و با جبران اين كاستى‏ها، مجموعه اقتصادى دولت در اين چهار وزارتخانه به مطالبات مردمى پاسخگو باشند؛ و اين وضعيت سخت مردم را بهبود ببخشند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html