پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229630
آمريکا از جنس شيطاني است که بايد با هوشمندي با او برخورد کرد
تاریخ انتشار : 1397/08/11 14:42:31
نمایش : 1401
امام جمعه فارسان گفت: در قرآن کريم بيان‌شده که شيطان دشمن آشکار ماست، آمريکا هم از جنس شيطاني است که بايد با هوشمندي با او برخورد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان به راهپيمايي 13 آبان اشاره کرد و گفت: روز 13 آبان شاهد حوادث مهم تاريخي بوديم که بازداشت امام خميني (ره) و تبعيد ايشان به ترکيه در سال 1343 از مهم‌ترين آن‌ها است.

وي افزود: مناسبت ديگر در روز 13 آبان 1357، حمله رژيم آمريکايي شاه به دانشگاه تهران و به شهادت رساندن دانش آموزان و دانشجويان به‌عنوان ذخاير ارزشمند ملت و مملکت بود و به همين مناسبت اين روز، روز دانش‌آموز نام‌گرفته است.

وي تصريح کرد: سومين حادثه در 13 آبان سال 1358، تسخير لانه جاسوسي آمريکا بود، کار آن‌ها، کار سفارتي نبود، بلکه آن‌ها به جاسوسي، غارت ملت و نقشه‌کشي عليه منافع ملي، سياست و اقتصاد مردم ايران مشغول بودند. در 13 آبان سال 58 دانشجويان خط امام (ره) با اقدام شجاعانه خود و تسخير لانه جاسوسي، موردحمايت امام خميني (ره) قرار گرفتند و اين دانشجويان آمريکايي‌ها را به حقارت و اسارت گرفتند و برگ زريني در تاريخ انقلاب به‌جاي ماند.

حجت والسلام وال مسلمين ملک پور افزود: 13 آبان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني است ما بايد در مراسمي که به نام 13 آبان در هر شهري برگزار مي‌شود حضور فعال و گسترده داشته باشيم و اين‌يک وظيفه شرعي و ديني ماست؛ تا انزجار خود را نسبت به دشمنان خدا و دين اعلام کنيم.

وي اظهار داشت: امام خميني (ره) به‌عنوان يک فقيه، عارف و دين‌شناس فرمودند؛ امريکا شيطان بزرگ است و با اين سخن خود فکرها را به آيات الهي جهت‌دهي کردند، در قرآن کريم بيان‌شده که شيطان دشمن آشکار ماست إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ آمريکا هم از جنس شيطاني است که بايد با هوشمندي با او برخورد کرد.

وي بيان داشت: زماني که ما کشوري را از جنس شيطان مي‌دانيم نبايد سران آن کشور را کدخدا بدانيم و به آن‌ها اعتماد کنيم و در مواجهه با آن‌ها لبخند بزنيم؛ اشتباه بزرگي است که ما فکر کنيم با لبخند به دشمن به اهداف خود دست پيدا مي‌کنيم. از نگاه منطق ديني، قابل‌اثبات است - افرادي که به امريکا دل مي‌سپارند و به آن‌ها اميد داشته باشند، به‌نوعي شيطان‌پرست هستند. مطابق با مباني ديني بايد دشمني شيطان را جدي گرفت، زيرا شيطان دشمني خود را با ما جدي گرفته است، زيرا شيطان در محضر خداي متعال قسم يادکرده است که همه ما را به انحراف مي‌کشاند. ((قَالَ فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ ‏‏))

وي به سخنان امام راحل و عظيم الشان انقلاب اشاره داشت و گفت: که هَرگز سلاح مبارزه با امريکا را زمين نگذاريد، يعني هرزماني که ما اين سلاح را زمين گذاشتيم دشمن نسبت به ما تعرض خواهد کرد، با اين توصيه امام (ره) بايد متوجه شويم که چقدر حرف غلطي است که کساني مي‌گويند ما موشک نياز نداريم.

وي گفت: البته برخي‌ها بعد از پيمان‌شکني و عهدشکني شيطان بزرگ اشاره مي‌کنند که مذاکره با امريکا ديوانگي است بايد از آن‌ها پرسيد اين ديوانگي از چه زماني بوده است؟ مردم، علما و بزرگان سياسي انقلاب از گذشته‌ي بسيار دور تا به امروز صهيونيست و امريکا را دشمن مي‌دانستند. ملت ايران سال‌هاست که با شعار مرگ بر امريکا نشان داده بودند که مذاکره با امريکا ديوانگي است؛ اما برخي‌ها خيلي دير گفتند که مذاکره با امريکا ديوانگي است.

وي اظهار داشت: بايد حقيقت را گفت کار آن‌کساني که کلام خدا را ناديده بگيرند و با سلايق شخصي و منافع گروهي خودشان تصميم مي‌گيرند تا با دشمنان خدادوستي کنند، ديوانگي است و اين را قرآن فرموده و بر آن تأکيد کرده است آيات و تفسير آيات يکم تا دوم سوره ممتحنه ببينيد و معناي سفيه را در قران جستجو کنيد.

وي تصريح کرد: خداوند در قرآن تأکيد کرده آن‌کساني که طبق دستور خداوند با دشمن مخالفت نکنند و با دوستان خداوند همراهي نکنند، اين ازنظر قرآن سفاهت است و سفاهت هم به معناي ديوانگي است. کساني که به مستکبران اعتماد کردند، حيثيت سياسي و عقلاني خود را از دست دادند و به اقتدار ملي آسيب جبران‌ناپذير و نابخشودني وارد کردند زيرا عزت را از غير خدا طلب کرده‌اند درحالي‌که خداوند تأکيد کرده است، همه عزت‌ها نزد من است.
 
امام‌جمعه فارسان گفت: اي‌کاش عقد قرارداد با مستکبران که به‌صورت برجام در ميان ما شهرت پيداکرده است، عقيم و نازا مي‌ماند و هر روز فرزنداني از جنس تحقير، توهين، تحريم و تهديد براي ما به دنيا نمي‌آورد؛ که حتي کشورهايي که روي نقشه هم بايد با ذره‌بين آن‌ها را پيدا مي‌کرديم براي ما شاخ‌وشانه مي‌کشند.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html