پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229625
راهپيمايي اربعين،يک ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است
تاریخ انتشار : 1397/08/04 14:05:37
نمایش : 1184
امام جمعه موقت شهر فارسان گفت: راهپيمايي اربعين در شرايط کنوني نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و نشانه ولايتمداري و تعهد مردم ايران اسلامي به ولايت است اين راهپيمايي يک ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام سيدمرتضي احمدي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان ضمن دعوت نمازگزاران به رعايت تقواي الهي اظهار کرد: با فرارسيدن اربعين حسيني شور در دل دوستداران حضرت اباعبدالله الحسين (ع) ايجاد شده است.

وي افزود: اربعين در تداوم واقعه کربلاست و در روز اربعين عاشقان حسيني با حرکت امام حسين (ع) تجديد عهد مي‌کنند.

وي با بيان اينکه اربعين در تداوم قيام عاشورا بسيار مؤثر است، ادامه داد: دلدادگي و تکاپو براي زيارت کردن سيدالشهدا (ع) در روز اربعين هرساله افزايش مي‌يابد.

وي بيان داشت: شيعيان گنج بزرگي به نام امام حسين (ع) و واقعه عاشورا دارند و راهپيمايي روز اربعين به منزله عينيت يافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قيام امام حسين (ع) در عاشوراي حسيني است.

احمدي به حضور پر شور مردم در راهپيمايي اربعين اشاره داشت و گفت: در روز اربعين جمعيت زيادي از کشورهاي مختلف با مذاهب مختلف، رنگ و نژاد متفاوت به کربلا مي آيند و با طي مسافتي طولاني از کشور خود به سيد الشهدا (ع) پناه مي‌آورند و همه در کنار هم يک هدف را دنبال مي کنند.
 
وي تصريح کرد: راهپيمايي اربعين نمايش قدرت جهان اسلام و بزرگترين عامل معرفي تشيع و نهضت حسيني به جهانيان است.

احمدي با اشاره به توانمندي و همدلي مردم عراق در پذيرايي و امنيت زائران در اربعين حسيني خاطرنشان ساخت: بيش از 20 ميليون نفر براي مراسم اربعين به کربلا مي‌آيند و در سلامت کامل با پذيرايي خوب و اسکان مناسب و در امنيت زيارت مي کنند و به کشور خود باز مي گردند.

وي با بيان اينکه راهپيمايي اربعين در شرايط کنوني نشانه عظمت و اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران و نشانه ولايتمداري و تعهد مردم ايران اسلامي به ولايت است بيان کرد: اين راهپيمايي يک ابتکار عظيم نظام جمهوري اسلامي ايران است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html