پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229623
اجراي سد و بندها بااعتباري بيش از يک ميليارد در شهرستان فارسان
تاریخ انتشار : 1397/07/30 10:07:34
نمایش : 1145
نماينده مردم فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: در خصوص جلوگيري از هدر رفتن روان آب‌ها منابع طبيعي سد و بند‌هاي بااعتباري بالغ‌بر يک ميليارد و سيصد ميليون تومان در شهرستان فارسان اجراشده است.
علي کاظمي باباحيدر در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار در خصوص مشکلات آب اين شهرستان گفت: مشکل آب يکي از معضلات و مسائل وچلشهاي مهم کشور مي‌باشد بنا براين مي‌بايست روش‌هايي را جهت حفظ و نگهداري از اين منابع ملي داشته باشيم و آبخيزداري را گسترش دهيم تا از هدر رفت آن جلوگيري کنيم.

وي در ادامه افزود: طي اين چند سال دولت در خصوص آبخيزداري کارهاي بسيار خوبي را انجام داده است و ما نيز در استان شاهد انجام چندين پروژه در اين خصوص بوده‌ايم و به انجام و ادامه پروژه‌ها مشتاق هستيم.

وي خاطرنشان کرد: يکي از جاهايي که به‌عنوان منابع و سفره‌هاي گسترده زيرزميني ما محسوب مي‌شود چشمه‌هاي روستاي توريستي و گردشگري ده چشمه و چشمه‌هاي معروف پيرغار است که اين چشمه ها هم در بحث شرب، کشاورزي وهم گردشگري مؤثر بوده‌اند به همين خاطر تصميم بر اين شد که از هدر رفتن آب اين چشمه‌ها و روان آب‌ها جلوگيري شود تا بتوانيم نفوذ آب را بيشتر کنيم.

وي تصريح کرد: در خصوص جلوگيري از هدر رفتن روان آب‌ها منابع طبيعي پروژه‌هايي را انجام داده‌اند ازجمله آن‌ها اجراي سد و بندها در ارتفاعات مختلف که اين سد و بندها تا 20 سدبند هم ادامه خواهند داشت و بااعتباري بالغ‌بر يک ميليارد و سيصد ميليون تومان پروژه‌ها را ادامه خواهيم داد.

نماينده مردم فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ در مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به خشکسالي‌هاي چندساله براي رونق بخشيدن به بخش کشاورزي اين طرح باهدف کنترل سيلاب‌هاي فصلي و مقابله با پيامد‌هاي ناشي از خشکسالي و کم‌آبي و ايجاد پوشش گياهي در منطقه اجرا مي‌شود.

روستاي ده چشمه از توابع بخش مرکزي شهرستان فارسان در ۳ کيلومتري شهر فارسان و در فاصله ۳۵ کيلومتري از شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.

اين روستا از غرب و جنوب به کوه کلک (کبود) محدود مي‌شود. ارتفاع روستا از سطح در يا ۲۰۰۰ متر است و اقليمي معتدل و خشک دارد.

انتهاي پيام/590پ


 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html