پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229617
ضرورى است در جست‏وجوى راه‌هاي بي‌اثر كردن فشارها باشيم/ بايد فشارهاى دشمن را خنثى و ناكارآمد كنيم
تاریخ انتشار : 1397/07/20 14:24:01
نمایش : 1105
امام‌جمعه فارسان گفت: ضرورى است به‌جاي خارج كردن بهانه‏هاى پايان‏ناپذير از دست دشمنى چون آمريكا، در جست‏وجوى راه‌هاي بي‌اثر كردن فشارها باشيم. وقتى براى فشار دشمن پايانى متصور نيست، راه معقول آن است كه با استحكام‏بخشى به ساخت درونى قدرت، فشارهاى دشمن را خنثى و ناكارآمد كنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: روز يكشنبه هفته جارى لايحه عضويت جمهورى اسلامى ايران به كنوانسيون مبارزه با تأمين مالى تروريسم در مجلس شوراى اسلامى تصويب شد. مخالفت‏هاى بسيارى در برابر تصويب اين لايحه هم در مجلس و هم در فضاى جامعه به وجود آمد.

وي افزود: بيش از ۱۲۰ نماينده به اين لايحه رأي منفى دادند. بسيارى از مراجع تقليد، تَشكل‏هاى دانشجويى و طلبه و رسانه‏ها نسبت به اين لايحه موضع منفى داشتند. حالا با تصويب مجلس كه مسير قانونى خود را طى كرده، اين لايحه به شوراى نگهبان ارسال‌شده و شوراى نگهبان بررسى مغايرت يا عدم مغايرت آن را با شرع و قانون اساسى انجام خواهد داد.

وي تصريح کرد: همان‌طوري كه همگان وظيفه‌دارند به مصوبه قانونى مجلس احترام بگذارند، بايد مسير بررسى كارشناسى و قانونى شوراى نگهبان را به‌دوراز هرگونه فشار و جنجالى را فراهم آورد و هر تصميم كه اين شورا گرفت را بر ديده منت نهاده و قانونى دانست.

امام‌جمعه فارسان به كنوانسيون CFT اشاره داشت و گفت: اين كنوانسيون با ارائه تعريف واحدى از عمل تروريستى، كشورها را به همكارى در زمينه مبارزه با تأمين مالى تروريسم دعوت مى‏كند. هر كشورى كه در اين كنوانسيون عضو شود به ساير كشورهاى عضو متعهد مى‏شود تا در اين زمينه همكارى‏هاى اطلاعاتى، قضايى و استرداد و دستگيري مجرمين را انجام دهد. پيوستن به اين كنوانسيون يكى از توصيه‌هاي «گروه ويژه اقدام مالى» يا همان FATF است.

حجت‌الاسلام ملک پور به دلايل موافقان براى پيوستن ايران به كنوانسيون CFT اشاره داشت و بيان کرد: شايد بشود گفت مي‌توان عمده دلايل موافقان را در صحبت‏هاى دكتر ظريف وزير امور خارجه در جلسه روز يكشنبه مشاهده كرد. دکتر ظريف مهم‏ترين دليل دولت را براى ارائه اين لايحه، گرفتن بهانه از دولت آمريكا بيان كرد.

وي تصريح کرد: دكتر ظريف على‏رغم آن‏كه اكثر موافقان بيان مى‏كردند كه پيوستن ايران به اين كنوانسيون اثر ملموسى بر بهبود وضعيت اقتصادى و روابط بانكى مى‏گذارد و درنتيجه آن نرخ ارز كاهش پيدا مى‏كند، اين ادعا را رد كرد و گفت نه بنده و نه آقاى رييس جمهورى نمى‏توانيم تضمين بدهيم كه با پيوستن به اين لايحه عدم‌حمايت مالى از تروريسم مشكلات ما حل خواهد شد، اما مى‏توانيم تضمين دهيم كه با نپيوستن به اين لايحه آمريكا بهانه مهمى را براى افزايش مشكلات ما پيدا خواهد كرد.

امام‌جمعه فارسان به سخنان وزير امور خارجه اشاره داشت و اظهار داشت: دكتر ظريف وزير امور خارجه كشورمان روز يك‏شنبه پانزدهم مهرماه در جلسه علنى مجلس شوراى اسلامى در دفاع از پيوستن ايران به لايحه CFT (سي اف تي) نكته‏اى را به‏عنوان شاه‌بيت كلام خود بيان داشت كه از جهات مختلف تأمل‏برانگيز است. گفت ... با نپيوستن به اين لايحه، آمريكا بهانه مهمى را براى افزايش مشكلات ما پيدا خواهد كرد يعني تمركز دستگاه ديپلماسى در دولت كنونى، گرفتن بهانه‏هاى فشار از دست آمريكا است.

وي تصريح کرد: اگر اين برداشت درست باشد كه به‌طورقطع درست است؛ اين سؤال‏ها مطرح مى‏شود كه اولاً، فهرست بهانه‏هاى آمريكا براى فشار عليه ملت ايران چيست؟ ثانياً، آيا اين بهانه‏ها تمامى دارد؟ و ثالثاً، مبناى بهانه‏گيرى‏هاى آمريكا براى فشار بر جمهورى اسلامى، حقوقى است، يا اين‏كه مبناى اين بهانه‏ها، سياسى بوده و اين كشور به دليل زياده‏خواهى‏ها و بر اساس خلق‌وخوي استكبارى، با اسلام‏خواهى، استقلال‏خواهى، عزت طلبي و در يک‌کلام با انقلاب اسلامى ملت ايران دشمنى دارد و براى اعمال اين دشمنى، مجموعه‏اى از بهانه‏ها را فهرست كرده و اين فهرست هم پايانى ندارد؟

وي اظهار داشت: تجربه چهل‌ساله نشان مى‏دهد كه دشمنى آمريكا با ملت ايران، نه حقوقى بلكه سياسى و به دليل زياده‏خواهى‏هاى آمريكاى جهان خوار است. وقتى آمريكا با اساس حركت روبه‌جلو و پيشرفت ملت ايران مخالفت مبنايى داشته و بر همين اساس با مردم ما دشمنى مى‏كند، آيا با گرفتن يك بهانه فشار از او، مى‏توان آسوده‏خاطر شد و به حركت ادامه داد؟ يا اين‏كه امريکا با اين منطقي که اين آقايان دارند بر بهانه‌اي ديگر متمركز مى‏شود؟

وي گفت: چند سال پيش كه آمريكايى‏ها بر روى برنامه هسته‏اى ايران تمركز كرده و به‌دوراز تشديد تهديدها و تحريم‏ها بودند، يك جريان فكرى در داخل كشور با همين منطق مى‏گفت، ما بايد با كنار گذاشتن برنامه هسته‏اى و تعطيل كردن آن، بهانه را از دست غربى‏ها و به‏ويژه آمريكايى‏ها بگيريم. حل شد تحريم رفت؟

امام‌جمعه فارسان در پايان بيان داشت: بنابراين ضرورى است به‌جاي خارج كردن بهانه‏هاى پايان‏ناپذير از دست دشمنى چون آمريكا، در جست‏وجوى راه‌هاي بي‌اثر كردن فشارها باشيم. وقتى براى فشار دشمن پايانى متصور نيست، راه معقول آن است كه با استحكام‏بخشى به ساخت درونى قدرت، فشارهاى دشمن را خنثى و ناكارآمد كنيم.
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html