پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229615
کد پستي‌هايي که هرگز در آدرس فارساني‌ها حک نشد/ خلف وعده پيمانکار نصب کد پستي‌ها را به تاخير انداخت
تاریخ انتشار : 1397/07/17
نمایش : 1195
از هر خانه ١٦٠٠٠ هزار تومان در قبال نصب کد پستي گرفته شد ولي هيچ اقدامي صورت نگرفته است با پيگيري‌هاي صورت گرفته نه‌تنها روستاي فيل آباد بلکه بقيه روستاي شهرستان فارسان هم همين مشکل رادارند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در راستاي دولت الکترونيک دارا بودن کد ملي و کد پستي از ملزومات يک شهروند ايراني مي‌باشد لذا نبود يکي از آيتم‌هاي فوق باعث خلل در زندگي روزمره انسان در آينده خواهد شد.

يکي از شهروندان روستاي فيل آباد در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار مبني بر اينکه چند سالي هست که هزينه‌هاي را از تمام روستاي در قبال نصب کد پستي گرفته‌شده است ولي تاکنون هيچ اقدامي صورت نگرفته است.

وي تصريح کرد: از هر خانه ١٦٠٠٠ هزار تومان در قبال نصب کد پستي گرفته شد ولي هيچ اقدامي صورت نگرفته است با پيگيري‌هاي صورت گرفته نه‌تنها روستاي فيل آباد بلکه بقيه روستاي شهرستان فارسان هم همين مشکل را دارند.

پيمانکار از طرف اداره پست استان به بخشداري‌هاي شهرستان معرفي شد

دهيار قلي محمودي دهيار سابق روستاي فيل آباد گفت: در خصوص تهيه و نصب کد پستي به اطلاع مي‌رساند پيمانکار اين پروژه که کل روستاها و شهرهاي شهرستان را تقبل نموده بود پيمانکار شرکت عمران الوند فردي کرمانشاهي بوده که از طرف اداره پست استان به بخشداري‌هاي شهرستان فارسان معرفي شد.

وي تصريح کرد: بخشداران پيمانکار را به دهياران معرفي کردند پيمانکار نقشه‌برداري و پلاک بندي را انجام داد و قرار بود که پلاک‌ها را تهيه و نصب کند که مدتي طول کشيد و اين کار انجام نشد پس از پيگيري ازطرف فرمانداري درتاريخ 95/10/8 جلسه اي باحضور مدير کل پست استان آقاي عنايتي تشکيل شد و قرارشد پيمانکار از ابتداي سال 96 نسبت به نصب پلاک اقدام نمايد.



ديگر روستاها اين شهرستان هم با همين مشکل مواجه هستند

وي بيان داشت: که متاسفانه پيمانکار به تعهداتش عمل ننمود بعد از آن باز هم چندين بار پيگيري شد ولي نتيجه اي نداشت و ديگر روستاها هم با همين مشکل مواجه شدند و در اين ميان دهياري هيچ‌گونه نقشي در انتخاب پيمانکار نداشته و حتي پول‌هاي شما به‌حساب دهياري يا خود دهياري هم نرفته و بايد دهيار فعلي از طريق بخشداري و اداره پست پيگيري کند.
 
 
اهميت دريافت پلاک و کد پستي مکان‌ها در شهرها و روستاهاي شهرستان
 
بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران بر اساس مصوبه شماره ۴۴۶۲۸/ت ۲۱۸۶۱ هيئت محترم وزيران در خصوص آئين‌نامه اجرايي قانون الزام اختصاص شماره ملي و کد پستي براي کليه اتباع ايراني، به‌منظور ارائه هرگونه خدمات بانکي، بخشنامه‌اي را به کليه بانک‌هاي دولتي، خصوصي، شرکت دولتي پست‌بانک و موسسه اعتباري توسعه ابلاغ کرد که در اين بخش‌نامه کليه خدمات بانکي اعم از هرگونه دريافت تسهيلات، اخذ دسته‌چک و... منوط به داشتن کد ملي و کد پستي جديد ابلاغ‌شده هست.
 
وزارت علوم پزشکي جهت ارائه هرگونه خدمات پزشکي در دولت الکترونيک را منوط به ارائه کد ملي و کد پستي نموده است.
 
زندگي و فعاليت اقتصادي در عصر نوين به‌سرعت و کيفيت بالاي خد مات پستي نيازمند و وابسته است، شرکت پست با راه اندازي اين سيستم ازطريق کدهاي پستي اين انتظار و نياز مردم و نيز شرکتهاي بازگاني- اقتصادي را براورده ساخته است. ارائه خدمات پستي ازطريق کدهاي پستي اماکن سريع ترين سرويس پستي است که کليه عمليات پست از لحظه قبول مرسوله تا توزيع در داخل، در کوتاه ترين زمان ممکن انجام مي شود بهبود و سرعت بخشيدن به اين سرويس، مستلزم توجه مشتريان گرامي ميباشد.
 
باتوجه به اينکه کليه قبوض خدمات زيربنايي يک شهر اعم از آب، برق، گاز، تلفن و... باتوجه به کدهاي پستي اماکن يک شهر به مردم ابلاغ مي‌گردند لذا باتوجه به بهنگام سازي کدهاي پستي اماکن موجود در شهرها براي هريک از اماکن يک کدپستي به همراه پلاک شخصي از طرف اداره پست استانها تعريف و به کليه ادارات ابلاغ گرديده است لذا عدم همکاري در اخذ کدپستي مربوط به هريک از اماکن، موجب خلل در هريک از خدمات رساني هاي فوق خواهد شد که قطعا زندگي روزمره هريک از افراد را تحت تاثير قرارخواهد داد.
 
روش پيدا کردن نشاني و آدرس افراد با داشتن نام و نام خانوادگي و کد پستي انجام خواهد گرفت.
 
کليه خدمات شهري مربوط به شهرداري (اعم از خريد و فروش املاک، تفکيک اراضي، اخذ پايان کار طبق آدرس مندرج در اداره پست و...) از طريق کدپستي صورت خواهد گرفت.
 
ثبت معاملات و املاک صرفاً از طريق کدپستي صورت خواهد گرفت.
 
روستاي فيل‌آباد در استان چهارمحال و بختياري ايران است. اين روستا پيش‌تر مرکز بخش دهستان ميزدج عُليا بوده و در تقسيمات جديد در دهستان سراب پايين (بخش باباحيدر ) قرار دارد و بر اساس سرشماري مرکز آمار ايران در سال ۱۳۸۵، جمعيت آن ۴٬۷۱۳ نفر (۱٬۰۳۲خانوار) بوده است.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html