پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229612
سالروز سفر عشق به سرزمين عشّاق/ ۱۵ مهر ماندگارترين فصل قاموس افتخارات استان
تاریخ انتشار : 1397/07/15 12:41:24
نمایش : 1220
پانزدهم مهرماه سالروز سفر مقام معظم رهبري به استان چهارمحال و بختياري هميشه در تاريخ اين استان ماندگار شد.
به گزارش جهانبين نيوز، مردم استان چهار محال و بختياري در پانزدهم مهرماه سال ۱۳۷۱ ميزبان قدوم پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب بودند و از پرتو سفر معظم له فضاي معنوي خاصي در استان طنين انداز شد.

عظمت و شكوه سفر رهبري يادآور بيعت ها و حماسه هايي است كه مردم ولايتمدار استان با مولا و مقتداي خويش خلق كردند.

مردم متعهد و ولايي استان چهار محال و بختياري همواره در مقاطع حساس انقلاب با تابعيت محض از ولي فقيه زمان خويش توانسته اند راه و انديشه امام عظيم الشان انقلاب اسلامي را دنبال كنند.

سفر مقام معظم رهبري جدا از بركات معنوي، داراي بركات مادي بسيار ارزشمندي بود كه استان را در مسير تحول و توسعه گسترده قرار داد.

شکوه مراسم مردمي استقبال از مقام معظم رهبري در شهرکرد از عشق و علاقه وصف ناپذير مردم با ايمان و سلحشور اين خطه از ميهن اسلامي به ولايت فقيه و مقام معظم رهبري حکايت داشت.
 
 

مردم خونگرم و عشاير سلحشور چهارمحال و بختياري در حالي که پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران، شاخه هاي گل و تصاويري از رهبر انقلاب اسلامي را در دست داشتند با پخش نقل و شيريني، پاشيدن گلاب، به استقبال مقام معظم رهبري شتافتند و با سردادن شعارهاي انقلابي، شور و شعف صادقانه خود را از ديدار ايشان ابراز کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي پانزدهم مهرماه سال ۷۱ پس از ورود به شهرکرد مرکز چهارمحال و بختياري با حضور در اجتماع با شکوه مردم اين شهر که در ورزشگاه انقلاب،از نقش برجسته مردم با ايمان و سلحشور اين منطقه در صحنه هاي مختلف دفاع از اسلام و انقلاب تمجيد کردند.


 


مقام معظم رهبري در بيانات خود حضور موثر جوانان رزمنده چهارمحال و بختياري در جبهه هاي جنگ تحميلي را موجب افتخار و سرافرازي مردم اين استان دانستند و فرمودند: استان چهارمحال و بختياري از استعدادهاي طبيعي و فرهنگي ارزشمندي برخوردار است و به رغم محروميت هاي اين استان معادن متنوع زيرزميني، آب فراوان و امکانات دامداري و مراتع با ارزش همراه با استعدادهاي فرهنگي جوانان در ميادين علم و دانش، ادب و هنر از ويژگيهاي مهم استان چهارمحال و بختياري است.

ايشان تصريح کردند: عمانِ ساماني و دهقانِ ساماني به عنوان دو شاعر صاحب نام اين منطقه نمونه اي از استعدادهاي جوشان فرهنگي و ادبي در ميان مردم اين استان محسوب مي شوند.

حضرت آيت الله خامنه اي روحيه پرشور، محبت آميز و با نشاط مردم استان چهارمحال و بختياري را تحسين برانگيز خواندند و فرمودند: رژيم ستم شاهي از طريق خوانين و عناصر سرسپرده خود محروميت هاي زيادي را بر مردم اين منطقه تحميل کرد.

رهبر معظم انقلاب ادامه دادند: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون تلاش زيادي براي رفع محروميت در اين استان صورت گرفته است و افزايش بودجه چهارمحال و بختياري به ميزان پنج برابر سال گذشته نشانه روشني از تلاش مسوولان و اجراي طرح هاي متعدد در اين منطقه بدست مي دهد.

رهبر انقلاب اسلامي، مردم اين استان به ويژه جوانان را به کمک و همکاري با مسوولان در جهت رفع محروميت ها توصيه کردند و افزودند: امروز در دنياي سرمايه داري و کشورهاي زير سلطه استکبار جهاني تمامي تلاش ها در جهت رشد سرمايه دارها و پولدارهاست و کمک به طبقات محروم مساله فراموش شده اي است اما حرکت کلي اديان الهي به ويژه اسلام در مسير زدودن محروميت و استضعاف از جوامع بشري به ويژه جوامع اسلامي است .

مقام معظم رهبري در پايان سخنانشان مردم استان چهارمحال و بختياري را به پايبندي هر چه بيشتر در مسائل ديني و تحکيم ايمان و عمل اسلامي فراخواندند و پيروزي قطعي اسلام بر دشمنان کينه توز خود را نويد دادند.

فرمانده کل قوا افزوند: خداي بزرگ را بسيار شکرگزارم که يک بار ديگر اين توفيق را به بنده ارزاني داشت که شما مردم عزيز، خونگرم، انقلابي، مومن، مجاهد في سبيل الله و صادق در پيروي از اسلام و امام را، در اين شهر زيارت کنم.

ايشان فرمودند: من از شهر شما و از شما مردم عزيز، خاطره هاي بسيار خوبي دارم.

رهبرمعظم انقلاب اسلامي بيان داشتند: شما مردم استان چهارمحال و بختياري را در جبهه و در پشت جبهه، با سربلندي و سرافرازي ديده ايم، سپاهيان و بسيجيان و سرداران و فرماندهان و برگزيدگان شما در جبهه هاي جنگ، در قالب تيپ قمر بني هاشم عليه السلام، حقيقتاً مايه سرافرازي بودند، که فراموش شدني نيست.

ايشان فرمودند: شما مردم در پشت جبهه، از جهت کمک هاي مردمي، از جهت بسيج مردمي، از جهت حضور در صحنه هاي گوناگون انقلاب، جزو مردم نمونه کشور هستيد، خدا را شکرگزاريم که دل هاي شما را به نور محبت و صفا و ايمان و عشق به انقلاب منور کرد، قدم هاي شما را استوار، دل هاي شما را اميدوار، گام هاي شما را محکم و پيروزي را در صحنه هاي جنگ نصيب شما کرد. اين، لطف پروردگار است.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: استان چهارمحال و بختياري، استاني مستعد است، هم استعداد طبيعي دارد و هم استعداد فرهنگي، از لحاظ استعداد طبيعي، معادن زيرزميني اين استان، متنوع و قابل توجه است، آب، امکانات دامداري و مراتع اين استان، با ارزش است، از لحاظ استعداد فرهنگي و انساني، جوانان اين استان با استعدادند.

ايشان بيان داشتند: در ميدان هاي علم و دانش و ادب و فرهنگ و هنر، مردماني هستند که علي رغم محروميت هايي که در طول زمان، چه در دوران خان ها و چه در دوران ستمشاهي، بر آنها تحميل شده، اين استان از لحاظ نيروي فرهنگي و انساني، خود را نشان داده است.

ايشان يادآور شدند: من فراموش نمي کنم سالها پيش از اين، قبل از آن که بدانم سامان کجاست، نام عمان ساماني و دهقان ساماني را، به عنوان دو شاعر، مي دانستم و شعر آنها را مي شناختم، اينها يک نمونه است.

حضور تاريخي مقام معظم رهبري در منطقه عشايري کوهرنگ در سفر به چهارمحال وبختياري در اذهان همه مردم ايران باقي ماند.

رهبر انقلاب اسلامي پس از ورود به روستاي لبد در چند سرپناه بنا شده از سنگ و چوب حضور يافتند و از نزديک با مشکلات و نيازهاي روستائيان آشنا شدند و دستورات لازم را براي حل مشکلات آنان صادر کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين در سخناني که در جمع عشاير روستاي لبد بازفت بيان فرمودند، از عشاير به عنوان مردمي با ايمان، با صفا، شجاع و پاسداران حراست از ميهن اسلامي نام بردند و ضمن تأکيد بر نقش خائنانه خوانين در تحميل محروميت هاي فراوان به استان چهارمحال و بختياري فرمودند: به برکت انقلاب اسلامي، بساط شوم سلطنت و خان و خانبازي از بين رفته است و مسئولان دلسوز نظام اسلامي مصمم هستند با اجراي طرح ها و برنامه هاي مهم خود زندگي عشاير را بهبود بخشند و امکانات مناسب زندگي را براي مناطق محروم فراهم آورند.

مقام معظم رهبري با اعلام تصميم مسوولان اجرائي جهت احداث جاده،مدرسه، حمام و تأمين نيازهاي بهداشتي روستاي لبد بازفت بر لزوم توجه جدي روستائيان به امر سوادآموزي تأکيد کردند و آنان را به همکاري، همراهي و حمايت از مسئولين اجرايي فرا خواندند.
 

 

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در سفر به چهارمحال وبختياري در دومين روز از اقامتشان در شهرکرد از نزديک هزاران نفر از مردم اين استان را يکايک به حضور پذيرفتند.

مراسم ملاقات حضوري زنان و مردان استان چهارمحال و بختياري با مقام معظم رهبري به مدت چهار ساعت و در فضائي آکنده ازشور و هيجان انجام شد و طي آن مشتاقان و علاقمندان به ولايت فرصت يافتند تا از نزديک با ديدار با رهبر انقلاب اسلامي به طرح مسائل و مشکلات خود بپردازند.

در اين ديدار که در محل دبيرستان علوم و معارف اسلامي شهرکرد برگزار شد،جمعيت زيادي از مردم با ايمان و انقلابي اين منطقه در حالي که اشک شوق بر ديده داشتند پيوسته شعار مي دادند:صل علي محمد بوي خميني آمد ، دسته گل محمدي به شهر ما خوش آمدي، حضرت آيت الله خامنه اي در مراسم ملاقات حضوري آحاد مردم با ايشان براي يکايک آنان آرزوي سلامتي و موفقيت کردند و به مسوولان دفترشان دستور دادند تا با بررسي مسائل و مشکلات مطرح شده مردم اقدامات لازم را براي حل اين مشکلات بعمل آورند.

ديدار عمومي و رو در روي آحاد مردم استان با مقام معظم رهبري موجي از شادي و شعف را در ميان اقشار مختلف مردم بوجود آورد و ديدار کنندگان پس از ملاقات با رهبر انقلاب اسلامي براي سلامتي و طول عمر معظم له دست به دعا برداشتند.

به همين مناسبت اولين کنگره ملي شهداي چهارمحال و بختياري، ۱۵ مهرماه امسال همزمان با سالروز سفر مقام معظم رهبري در سال ۱۳۷۱ به اين استان در سال1394شهرکرد برگزار شد.

ضمناً نمايشگاه کنگره با عنوان «اسوه هاي ماندگار» هم در ۸۰ غرفه شامل ۲۰ بخش نظامي، امنيتي، انتظامي، فرهنگي، بهداشت و درمان، کشاورزي، صنعتي، اقتصادي، خانواده، ورزش و جوانان، حجاب و عفاف، فضاي مجازي، بانوان، کودک و نوجوان، علمي (دانشگاهيان)، اختراعات و ابتکارات، آموزش و پرورش، روحانيت و دفاع مقدس، نماز و دفاع مقدس، و محرم و دفاع مقدس، در مصلاي امام خميني (ره) شهرکرد داير و خاطرات و عملکرد مردم استان در پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس را به نمايش گذاشته شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html