پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229590
سايت و روزنامه هاي تفرقه افکن ميان ملت ايران و عراق تحت تعقيب قرار گرفتند/ از يک روزنامه توجيهي براي انتشار اخبار کذب پذيرفته شده نيست/ از دادستان تهران گلايه مند هستم
تاریخ انتشار : 1397/07/01 17:36:57
نمایش : 3910
اژه اي گفت: سايت و روزنامه هايي که در انتشار اين اخبار نقش داشته اند اعم از روزنامه شرق و سايت تابناک همه تحت تعقيب قرار گرفته اند. هرچند اين روزنامه ها اعلام کرده اند که خبر خود را از رسانه ديگري گرفته اند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، غلامحسين محسني اژه اي سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ مبني بر ورود دادستان تهران به پرونده انتشار برخي اخبار کذب درباره زايران عراقي در ايران اظهار داشت: سايت و روزنامه هايي که در انتشار اين اخبار نقش داشته اند اعم از روزنامه شرق و سايت تابناک همه تحت تعقيب قرار گرفته اند. هرچند اين روزنامه ها اعلام کرده اند که خبر خود را از رسانه ديگري گرفته اند.

وي در ادامه خاطر نشان کرد: همه اين رسانه هاي منتشر کننده شايعات احضار شده و يا در چند روز آينده احضار مي شوند. اينکه اصل کار زشت و ناپسند بوده و در شرايطي که همه مي دانيم سرويس هاي جاسوسي در حال اختلاف افکني بوده و تلاش هايي براي برهم زدن رابطه ميان دو کشور صورت مي گيرد انتشار چنين اخباري قطعاً عواقبي دارد.

اژه اي افزود: افراد و رسانه هايي که در داخل به اين اختلافات دامن مي زنند و بلند گوي سرويس هاي جاسوسي مي شوند اگر دليل و توجيهي نداشته باشند قطعا کارشان سخت مي شود هرچند از يک روزنامه توجيهي براي انتشار اخبار کذب پذيرفته شده نيست.

سخنگوي قوه قضائيه همچنين خاطر نشان کرد: بنده از دادستان تهران گلايه مند هستم چرا که اين موارد که منجر به فتنه مي شود بايد هم با قوت و هم با سرعت برخورد شود هرچند اقدام اوليه خوب بوده اما بايد با سرعت بيشتري به اين پرونده رسيدگي شود.

صدور حکم ۳۵ نفر از اخلالگران اقتصادي تا پايان هفته

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در ادامه يکصدو سي و يکمين نشست خبري خود در پاسخ به سئوالي درباره آخرين وضعيت پرونده واردات خودرو و ميثم رضايي اظهار کرد: دادگاه هاي ويژه اي که تشکيل شده اگر بگويند جهاد مي کنند، مبالغه نکردم. فکر مي‌کرديم قبل از تعطيلات عاشورا و تاسوعا، حکم 35 الي 36 نفر صادر شود که نتوانستند اما در برخي پرونده امروز آخرين دفاع را گرفتند و فکر مي‌کنم تا آخر اين هفته، حکم به 35 يا 36 نفر صادر شود.

وي افزود: در خصوص ميثم رضايي نيز پرونده در حال تحقيقات است و هنوز دادگاه نرفته و چند متهم دارد که برخي بازداشت و برخي نيز با قرار آزاد هستند. در پرونده‌هاي خودرو، يک مورد به دادگاه رفته که دادگاه نواقصي ديده و چون از بندرعباس آمده بود، تحقيقات کامل نشده بود و الان خود دادگاه در حال تحقيقات است.

محسني اژه اي افزود: چهار نفر از کارمندان صمت هم بازداشت هستند که هنوز پرونده شان دادگاه نرفته است.

سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سئوال ديگري درباره پرونده اميرحسين مقصودلو(تتلو) و اظهارات اخير وي گفت: طبيعي است کساني که اقدام مجرمانه انجام دهند چه در ايران و خارج از ايران، قابل تعقيب است. مسائلي که گفتيد من هم در برخي سايت ها ديدم که برخي از آنها عنوان مجرمانه دارد و به طور طبيعي دادستان پرونده تشکيل مي دهد اما فعلا در دسترس نيست و اگر لازم باشد غيابي و در غير اين صورت منتظر مي مانند خودش يا وکيلش بيايد تا محاکمه صورت گيرد.

جزئيات حکم پرونده گمرک بوشهر

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در ادامه يکصدو سي و يکمين نشست خبري خود با اشاره به يکي از پرونده هايي که حکم شان قطعي شده است اظهار کرد: در بوشهر در تخلفاتي که در گمرک شده بود، پرونده تشکيل و حکم قطعي شد. يکي از متهمان آن بهنام نوروزي فرزند رستم، مدير کل گمرک و ناظر گمرکات بوشهر بود که به اتهام اخذ رشوه، به 5 سال حبس، انفصال دائم از خدمات دولتي و 13 ميليارد و 180 ميليون ريال رد مال بابت اخذ رشوه و معادل همين مبلغ جزاي نقدي محکوم شد.

وي افزود: متهم بعدي اميد محمدي فرزند نجف، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 3 سال حبس، رد مبلغ 10 ميليارد و 500 ميليون ريال و همين مقدار جزاي نقدي محکوم و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتي محکوم شد.

سخنگوي قوه قضائيه تصريح کرد: متهم الله قلي کماني فرزند اميرعلي، کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال از خدمات دولتي و رد مبلغ 7 ميليارد و 162 يليون و 500 هزار ريال و همين مبلغ جزاي نقدي محکوم شد. هر کدام از اين سه نفر، 74 ضربه شلاق هم محکوم شده اند.

محسني اژه اي ادامه داد: نفر بعدي حميد جعفري فرزند حبيب الله کارشناس گمرک بود که به اتهام اخذ رشوه به 2 سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضريه شلاق، 5 ميليارد و 188 ميليون و 900 هزار ريال رد مال و همين  ميزان جزاي نقدي محکوم شده است. نفر بعدي عملدار کرمي فرزند محمد شريف، کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق، مبلغ دو ميليارد و 50 ميليون ريال رد مال و همين ميزان جزاي نقدي محکوم شد. نفر بعدي سيد اسحاق بهنيا پور فرزند سيد يعقوب کارشناس گمرک است که به دو سال حبس، 3 سال انفصال، 74 ضربه شلاق و يک ميليارد و 810 ميليون ريال رد مال و همين مبلغ جزاي نقدي محکوم شده است. چند نفر ديگر هم هستند که اگر لازم شد مي توانيد از دفتر بگيريد.

بازداشت ۱۵ مدير شرکت واردات خودرو

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در ادامه يکصدو سي و يکمين نشست خبري خود در پاسخ به سئوالي مبني بر اينکه وزير صنعت گفته بود اگر درباره رانت معاون وزير صنعت در بحث واردات خودرو و ثبت سفارش ادعايي وجود دارد، با ذکر نام و ميزان استفاده منتشر شود گفت: در پرونده اي که در رابطه با خودرو تشکيل شده، چند دسته از افراد بازداشت شدند. الان رئيس سازمان توسعه تجارت در بازداشت به سر مي برد. همچنين 15 مدير شرکت و چهار نفر از وزارت صمت بازداشت هستند.

وي افزود: تعدادي دلال و واسطه نيز در ارتباط با اين پرونده بازداشت هستند. از يکي از معاونان وزارت صمت هم يکبار تحقيق شده است. چنين چيزي را از قاضي نشنيدم که ايشان به کسي رانت داده باشد. خود وزير صنعت گفتند که به تخلف رسيديم و سال 96 به سه جا اعم از وزارت اطلاعات، تعزيرات و واحد صنف اعلام کرديم؛ البته آن موقع به دستگاه قضايي اعلام نکرده بودند. بنابراين از معاون وزارت صمت يک نوبت تحقيق شده اما هنوز قراري صادر نشده و اين به اين معنا است که فعلا توجه اتهام به قدري نيست که قرار صادر شود.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينکه کلانتري رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفته قرار بوده تا پايان تابستان، تکليف بازداشتي هاي محيط زيست روشن شود، اظهار کرد: چه کسي اين قرار را گذاشته است؟ پرونده هاي پيچيده و سنگين ممکن است زمان بر باشد. در اين پرونده براي تعدادي از متهمان، قرار نهايي صادر شد اما دادستان ايراد گرفت و برگرداند تا ايرادات برطرف شود.

محسني اژه اي ادامه داد: همچنين قرار بود برخي مقامات ذي ربط که استعلام شده بود، نظر بدهند که نظر دادند و فکر مي کنم پرونده کمتر از دو هفته ديگر به دادگاه برود.

سيف ممنوع الخروج است

حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در ادامه يکصدو سي و يکمين نشست خبري خود درباره موسسه سکه ثامن گفت: تا کنون 600 نفر شکايت کردند اما نمي دانم چه مقدار از اموال شناسايي شده يا مي شود.

وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره ادعاهاي احمدي نژاد مبني بر اينکه اگر مي‌گويند پول‌ها نيست، به من بگويند يا جايش را بگويم گفت: کسي اگر مي داند بايد بگويد نبايد از او بخواهند مگر اينکه جايي گذاشته باشد.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سئوال ديگري درباره پرونده سيف رئيس سابق بانک مرکزي و ممنوع الخروج بودن وي اظهار کرد: يک بار از وي تحقيق شده و اگر لازم باشد بار بعدي هم تحقيق مي شود و پرونده هم در حال رسيدگي است زيرا متهمان ديگري از کارمندان بانک مرکزي و غير بانک مرکزي دارد و پرونده در حال تحقيقات است و اين فرد ممنوع الخروج است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html