پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229568
مهمترين نياز امروز دنياي اسلام اتحاد کشورهاي اسلامي است
تاریخ انتشار : 1397/06/17 09:14:44
نمایش : 4330
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي تاکيد کردند: اتحاد و همکاري کشورهاي اسلامي زمينه ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همين دليل استکبار و در رأس آن امريکا از همکاري و نزديکي کشورهاي اسلامي نگران است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله خامنه اي، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر امروز در ديدار آقاي رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه و هيأت همراه، مهمترين نياز امروز دنياي اسلام را نزديکي هرچه بيشتر کشورهاي اسلامي و هم افزايي آنها دانستند و گفتند: اتحاد و همکاري کشورهاي اسلامي قطعاً زمينه ساز حل مشکلات منطقه خواهد بود و به همين دليل استکبار و در رأس آن امريکا از همکاري و نزديکي کشورهاي اسلامي و شکل گيري يک قدرت اسلامي نگران است.

ايشان علت دشمني و کينه ورزي امريکا با کشورهاي اسلامي داراي قدرت را همين نگراني برشمردند و افزودند: جمهوري اسلامي ايران و ترکيه دو کشور آبرومند و قدرتمند منطقه هستند و انگيزه هاي مشترکي براي دنياي اسلام دارند، بنابراين بايد همکاري‌هاي دو کشور در زمينه هاي سياسي و اقتصادي بيش از پيش گسترش يابد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به همکاري‌ها و ارتباطات خوب جمهوري اسلامي ايران و ترکيه از زمان روي کار آمدن جريان اسلام‌گرا، تأکيد کردند: لازم است نقاط مشترک هر چه بيشتر تقويت شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين از مواضع آقاي اردوغان درخصوص مسائل ميانمار قدرداني کردند و با اشاره به موضوع فلسطين گفتند: مسئله فلسطين همواره مهم است و لحظه اي نبايد از آن غفلت کرد.

در اين ديدار که آقاي جهانگيري معاون اول رئيس جمهور نيز حضور داشت، رئيس جمهور ترکيه وضعيت منطقه را بحراني دانست و ابراز اميدواري کرد که در سايه همکاري کشورهاي اسلامي مسائل منطقه حل و فصل شود.

آقاي اردوغان، پراکندگي و نبود انسجام ميان کشورهاي اسلامي را از عوامل بروز وضع کنوني برشمرد و گفت: به علت نوع رفتار غرب در قبال کشورهاي مستقل اسلامي، اوضاع از حساسيت بيشتري برخوردار است و همين مسئله ايجاب مي کند همبستگي و برادري بويژه ميان جمهوري اسلامي ايران و ترکيه افزايش يابد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html