پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229538
مسدود شدن ۳۰ هزار سيم‌کارت به دليل مزاحمت پيامکي
تاریخ انتشار : 1397/04/30 09:45:30
نمایش : 2168
رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از مسدودسازي ۳۰ هزار سيم‌کارت به دليل مزاحمت پيامکي خبر داد و گفت: طي سه ماه گذشته با ۳۰ هزار سيم‌کارت شخصي ارسال‌کننده پيامک تبليغاتي برخورد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حسين فلاح جوشقاني در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راهکارهاي حل مشکل پيامک‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده اظهار داشت: مدت‌هاست که در حوزه پيامک‌هاي تبليغاتي در حال تعريف راهکار براي ساماندهي به اين بخش هستيم و هم‌اکنون با ايجاد پنل کاربري، مشترکان مي‌توانند پيامک‌هاي دلخواه تبليغاتي را انتخاب کنند.

وي گفت: از اين رو سامانه‌اي براي اعلام شکايت براي کاربران در نظر گرفته شده و ما نيز بررسي شکايت و مسدودسازي پيامک‌هاي ارسال شده را در دستور کار داريم.

فلاح جوشقاني ادامه داد: به اپراتورها اجازه داديم براي آنکه مردم ترغيب شوند از پنل کاربري استفاده کنند و بسته‌هاي تشويقي پيامکي ارزش افزوده را ارائه دهند.

رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي تأکيد کرد: در حوزه حل مشکل مزاحمت‌ پيامک‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده تا حد بسيار زيادي اين حوزه مديريت و کنترل شده، اما هنوز به ايده‌آل نرسيده است.

فلاح جوشقاني با تأکيد بر اينکه ارسال پيامک‌هاي تبليغاتي از سوي اپراتورها و با سرشماره‌ آنها غيرقانوني است و مورد تائيد ما نيست، اضافه کرد: در اين زمينه به اپراتورها تذکر داده‌ايم؛ اگر اپراتوري خلاف اين موضوع کار کند و با سرشماره‌ خود و غير از پيامک اطلاع‌رساني حساب مشترک، پيامک ديگري به کاربران ارسال کند، تخلف بوده و ما آن را رسيدگي مي‌کنيم.

وي در مورد ارسال پيامک تبليغاتي از سيم‌کارت شخصي نيز گفت: يکي از موضوعاتي که براي جلوگيري از اين مشکل انجام داديم، محدوديت در فعال‌سازي بيش از ۱۰ سيم‌کارت به نام يک نفر است؛ به اين ترتيب که خريدن سيم‌کارت محدوديت دارد و هيچ‌کس نمي‌تواند بيش از ۱۰ سيم کارت به نام خود بزند. در اين زمينه اگر با شکايت مردم در مورد سيم‌کارت شخصي ارسال‌کننده پيامک تبليغاتي مواجه شويم، اين خط را مسدود مي‌کنيم.

معاون وزير ارتباطات تصريح کرد: موضوع حل و ساماندهي پيامک‌هاي تبليغاتي داراي چند بُعد است و نبايد تنها مکانيزم سلبي براي اين موضوع داشته باشيم، چرا که کسب و کارهاي ما در اين اقتصاد راهکاري جز تبليغات براي ديده شدن ندارند و به همين دليل به سمت پيامک هجوم مي‌آورند.

رئيس رگولاتوري ادامه داد: بايد بخش‌هاي ديگر نيز کمک کنند تا براي اين کسب و کارها، راهکارهاي مختلفي براي تبليغات ايجاد شود، مضافاً اينکه در حوزه پيامک‌هاي تبليغاتي و ارزش افزوده، طبق مصوبه شوراي عالي فضاي مجازي، وزارت ارشاد مسئول مديريت محتواي اين تبليغات است و بايد به ارسال‌کنندگان پيامک مجوز بدهد.

فلاح جوشقاني گفت: در بخش نظارتي که مربوط به رگولاتوري مي‌شود، ما بر اپراتورها، شماره‌هاي شخصي ارسال‌کننده پيامک و سرشماره‌هاي پيامکي نظارت مي‌کنيم؛ به نحوي که طي سه ماه اخير ۳۰ هزار سيم‌کارت شخصي ارسال‌کننده پيامک تبليغاتي مسدود شد.

وي خاطرنشان کرد: هم‌اکنون موضوع رفتارشناسي ارسال‌کنندگان پيامک شخصي و نيز بررسي شکايت مردم از دريافت اين پيامک‌ها انجام مي‌شود و اميدواريم با فراگيرتر شدن پنل کاربري، شاهد کاهش شکايات مردم از پيامک‌هاي تبليغاتي باشيم.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html