پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229534
در شرايط رکود بازار، توجه بيشتر به کارگاه‌هاي توليدي کوچک ضروري است/ مسئولان حمايت جدي از ما داشته باشند
تاریخ انتشار : 1397/04/27
نمایش : 1242
يکي از توليد کنندگان شهر فارسان گفت: در شرايط رکود بازار، توجه بيشتر متوليان اقتصادي کشور به کارگاه‌هاي توليدي کوچک ضروري به نظر مي‌رسد چراکه تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي در عين برگشت به عقب در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي، خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، کارآفريني به معناي خلاقيت در کار و ايجاد فرصت‌هاي جديد اقتصادي و توليدي و خلق ارزش جديد با خطرپذيري در منابع مالي، از عوامل رشد و شکوفايي اقتصادي است، زيرا کارآفريني در يک جامعه و اقتصاد به معناي پويايي و بالندگي است.

امروزه در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و مقاومتي کردن اقتصاد کشور و همچنين مقابله با تحريم‌هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم کشور به فعاليت و توليد در عرصه‌هاي اقتصاد مقاومتي روي آورده‌اند. در اين راستا به سراغ جوان کارآفريني رفتيم تا گزارشي داشته باشيم از وضعيت توليد، اشتغال و مشکلاتي که دارند.

مجتبي خسروي افزود: براي تجهيز و راه‌اندازي کارگاه پشتي دوزي تاکنون 80 ميليون تومان صرف شده که توليدات به استان‌هاي يزد، قزوين، اصفهان و هرمز‌گان عرضه مي‌شود.

خسروي در رابطه با تعداد افراد مشغول به کار در کارگاه توضيح داد: 6 نفر به‌طور دائم در اين کارگاه مشغول به کار هستند و بيش از 10 نوجوان ديگر نسبت به اين حرفه توانمند هستند و در اوقاتي که فراغت دارند به‌ويژه تابستان به اين کارگاه مي‌آيند و در زمينه توليد پشتي دوزي به ما کمک مي‌کنند.

وي هدف از راه‌اندازي اين کارگاه را ايجاد اشتغال‌زايي بيان کرد و گفت: براي عرضه مستقيم توليدات کارگاه در شهرستان و استان اين کارگاه را راه‌اندازي کرده‌ام.

به گزارش پيرغار، از توليدات اين کارگاه مي‌توان به انواع پشتي، تشک‌هاي مسافرتي و معمولي، انواع کناره، انواع بالشت نام برد.

خسروي اظهار داشت: حمايت از کارگاه‌هاي توليدي زوده بازده يکي از مواردي است که با توجه به کم‌هزينه بودن ايجاد چنين کارگاه‌هايي، باعث اشتغال‌زايي خوبي مي‌شود.
 
وي بيان داشت: کارگاه‌هاي توليدي با بهره‌گيري از توان‌بخش خصوصي مي‌توانند در مکان‌هاي کوچک راه‌اندازي شده و ضمن ايجاد کار و اشتغال‌زايي باعث رونق کسب‌وکار و افزايش توليد داخلي شوند.
 
اما آنچه مهم است در شرايط رکود بازار، توجه بيشتر متوليان اقتصادي کشور به کارگاه‌هاي توليدي کوچک ضروري به نظر مي‌رسد چراکه تعطيلي کارگاه‌هاي توليدي در عين برگشت به عقب در حوزه فعاليت‌هاي اقتصادي، در کاهش انگيزه ايجاد چنين کارگاه‌هاي بخصوص در قشر جوانان تأثير خواهد گذاشت.

وي در پايان از خواسته خود مردم و مسئولان گفت: با توجه به تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص تکيه به اقتصاد داخلي و حمايت از توليدکنندگان انتظار داريم مسئولان حمايت جدي از ما بنمايند که بتوانيم امنيت شغلي بيشتري را براي خودم و همکاراني که در اين کارگاه مشغول به فعاليت هستند را داشته باشيم و فعاليت اقتصادي خود را بيش‌ازپيش رونق‌بخشيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html