پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229523
آمريكا عهدشکن و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست
تاریخ انتشار : 1397/04/22 15:24:07
نمایش : 1321
امام‌جمعه فارسان گفت: امروز همه‏ى کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌هاي نماز جمعه فارسان گفت:23 تير، روز گفتگو و تعامل سازنده با دنيا نام‌گذاري شده اين مناسبت سه سال است كه در تقويم ملى كشور ثبت‌شده است و وجه‌تسميه ثبت آن به مذاكرات هسته‏اى دولت يازدهم و توافق اين دولت با 1+5 بر سر موضوع هسته‏اى كه بانام برجام شناخته شد، برمي‌گردد.

وي افزود: قبلاً هم ملت ايران با چنين نام‏هايى آشنا بودند. آنجا كه در شروع دولت دوم خرداد، رييس‌جمهور وقت ايران در اجلاس سازمان ملل متحد سخن از گفتگوى تمدن‏ها گفت و سازمان ملل نيز سالى را به اين نام، نام‌گذاري نمود ولى بلافاصله پس از حادثه 11 سپتامبر، بوش رييس‌جمهور آمريكا ايران را محور شرارت ناميد.

وي تصريح کرد: امروز نيز هرچند دولت يازدهم و دوازدهم، سخن از تعامل سازنده با دنيا را مطرح مى‏كند و بر همين مبنا، سند برجام را با همه محدوديت‏ها امضا و اجرا كرده است، اما در كمتر از سه سال از امضاى اين سند و طرح تعامل سازنده با دنيا شاهد خروج آمريكا از برجام و زير پا گذاشتن هر نوع تعامل سازنده‏اى هستيم.

وي اظهار داشت: عزيزان جمهورى اسلامى اهل منطق و گفتگوست‏ جمهورى اسلامى به ديپلماسى‏ نگاه مثبت دارد اما دنيا فقط مستكبران غربى نيستند و يك حقيقت تلخ و يك واقعيت دنياى كنونى است كه تعامل با مستكبران دنيا تعاملى سازنده نيست. مستكبران دنيا در رابطه‏ى خود با ديگران اصل برابرى و احترام متقابل را رعايت نمى‏كنند. به‌طورمعمول آمريكا و چند كشور اروپايى مانند انگليس و فرانسه تصور مى‏كنند كه بايد به روابط استعمارى سابق خود با كشورها ادامه دهند و نکته مهم لازم است از تجربيات گذشته خود درس و عبرت بگيريم‏.

حجت‌الاسلام ملک پور افزود: ملت ايران به‏خوبى به ياد دارد كه وقتى دستگاه اجرايى كشورمان در طول سال‏هاى 1376 تا 1384 با تأكيد بر گفتگوى تمدن‏ها حاضر شد در برابر آمريكا نرمشى از خود نشان دهد و در مسئله حمله آمريكا به افغانستان با آن‏ها گفتگوهايى داشته باشد، چگونه آمريكاى مستكبر و زياده‏خواه همان مسئولان كشور را در همان زمان محور شرارت خواند و از لزوم براندازى جمهورى اسلامى ايران سخن گفت

وي افزود: درس عبرت ديگرى كه بايد در تاريخ ثبت كنيم و مراقب باشيم كه دوباره به اين تجربه‏ى تلخ دست نزنيم مذاكرات سال‏هاى 1382 تا 1384 با اروپايى‏هاست. در آن سال‏ها ايران با حسن نيت در مسئله هسته‏اى با سه كشور اروپايى وارد مذاكره شد اما آن‏ها با زياده‏خواهى خواهان ريشه‏كن كردن انرژى هسته‏اى در ايران شدند.

امروز همه‏ کساني که روزگارى امضاى مسئولان آمريكايى را تضمين مى‏دانستند مجبور به اعتراف شده‏اند كه آمريكا عهدشکن و مزدور و دروغ‌گوست و اعتمادى به گفتگو و مذاكره با آن‏ها نيست. آمريكايى‏ها نشان دادند كه گفتگو با مستكبران سازنده نبوده و تعامل با آن‏ها مفيد نيست؛ و اميدواريم اين را فراموش نکنند.

مناسبت‌هاي ديگر روز يکشنبه هفته آينده ماه ذي‌القعده شروع خواهد شد و بايد به تعبير رهبر معظم انقلاب براي کسب معنويت در اين ماه تلاش کنيم.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html