پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229518
نرم‌افزار بومي ارزيابي امنيت سايبري توليد شد/کاهش ريسک‌هاي امنيتي
تاریخ انتشار : 1397/04/21 10:22:57
نمایش : 2351
نسخه اول نرم‌افزار بومي «امن جو» به عنوان نخستين نرم‌افزار بومي ارزيابي امنيت سايبري توسط آزمايشگاه ارزيابي امنيت پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات توليد و رونمايي شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از مرکز تحقيقات مخابرات ايران، نرم افزار بومي «امن جو» به عنوان سازوکار سنجش و ارزيابي امنيت سايبري رونمايي شده است.

نسخه اول اين نرم‌افزار بومي به عنوان نرم‌افزار ارزيابي امنيت سايبري در حضور ناظران سازمان فناوري اطلاعات و متخصصان حوزه صنعت، فناوري اطلاعات و امنيت، توسط آزمايشگاه ارزيابي امنيت پژوهشگاه ICT رونمايي شده است و نسخه نهايي آن، بعد از تست در محيط عملياتي و تکميل فرايندهاي ارزيابي، به ذينفعان دولتي و خصوصي عرضه خواهد شد.

اين نرم افزار با هدف کاهش مخاطرات در زيرساخت‌هاي مهم، حياتي و حساس کشور توسعه يافته و يک نرم‌افزار تحت وب است که کاربران را طي يک فرايند گام به گام، جهت جمع‌آوري اطلاعات خاص سازمان در حوزه‌هاي مختلف سخت‌افزار، نرم‌افزار، ارتباطات، سياست‌هاي اجرايي و تعهدات کاربر هدايت مي‌کند.

پس از آن، اطلاعات جمع‌آوري شده با استانداردها و مقررات امنيتي مقايسه مي‌شود، انطباق کلي، مورد ارزيابي قرار گرفته و بر اين اساس توصيه‌هاي مناسب جهت بهبود وضعيت امنيت سايبري ارائه خواهد شد.

اين نرم‌افزار، پيشنهادات را براساس مجموعه‌اي از برجسته‌ترين و پرکاربردترين استانداردها و راهنماهاي موجود در حوزه امنيت سايبري تهيه مي‌کند. در صورت لزوم، پيشنهادات به مجموعه‌اي از اقدامات نگاشت مي‌شود که مي‌تواند به بهبود وضعيت امنيت سايبري منجر شود.

هدف اصلي اين نرم‌افزار، کاهش مخاطرات امنيتي (ريسک هاي امنيتي) از طريق شناسايي آسيب‌پذيري‌هاي بالقوه امنيت سايبري در تجهيزات، ساختار و فرايندهاي سازماني است.

نرم‌افزار بومي «امن جو» طي يک فرايند شفاف، امکان ارزيابي امنيت سايبري را توسط هر سازماني مهيا مي‌سازد.

بهره‌برداري از اين نرم‌افزار، مزاياي زير را براي سازمان‌ها به همراه خواهد داشت:

- رويکردي سيستماتيک و قابل تکرار که امکان ارزيابي وضعيت امنيت سايبري در يک سيستم، شبکه و يا تجهيز را در چهار سطح تضمين امنيت براي سازمان فراهم مي آورد.

- ارزيابي جامع از وضعيت امنيت سايبري در يک سازمان و مقايسه آن با استانداردها و مقررات صنعتي و امنيتي موجود را امکان‌پذير مي‌سازد.

- ترکيب دانش امنيت سيستم‌هاي کنترل صنعتي و امنيت فناوري اطلاعات و تجربه بسياري از سازمان‌ها را امکان‌پذير مي‌سازد.

- به شناسايي آسيب‌پذيري‌هاي بالقوه در طراحي شبکه و سياست‌گذاري‌هاي امنيتي کمک مي‌کند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html