پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229516
۱۰۰ دهياري در چهارمحال و بختياري به وسايل اطفاي حريق مجهز مي شوند
تاریخ انتشار : 1397/04/21 10:19:03
نمایش : 2086
مديرکل حفاظت محيط زيست چهارمحال و بختياري گفت: با هماهنگي استانداري 100 خانه بحران براي همکاري با محيط زيست و ساير دستگاه ها به وسايل اطفاي حريق تجهيز خواهند شد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهارمحال و بختياري در گفتگو با خبرنگار جهانبين نيوز ؛ با ارائه گزارشي از اقدامات حفاظت محيط زيست در اطفاي حريق و جلوگيري از آتش سوزي ها در مناطق تحت مديريت اظهار داشت: از ابتداي سال جاري چهار مورد آتش‌سوزي در مساحت تقريبي يک و سه دهم هکتار شامل دو مورد در مناطق حفاظت شده هلن، يک مورد در سبزکوه و يک مورد در تنگ صياد صورت گرفته است.

احمدي با توجه به اينکه سال جاري، سالي بحراني براي حريق در مناطق حفاظت شده است، اضافه کرد: علي‌رغم کاهش ۴۰ درصدي بارندگي در چهارمحال و بختياري، اکثر بارش‌ها در فصل بهار صورت گرفت که باعث رشد گياهان علفي و يکسان در منطقه شد؛ اين گياهان به دليل کمبود منابع آبي، کاهش چراي دام‌ها و افزايش دماي هوا خشک شده و احتمال آتش‌سوزي در مراتع را افزايش مي‌دهند.

احمدي يادآور شد: از اقدامات مهم جهت حفاظت از مناطق مستعد آتش سوزي، مستقر شدن شيفت حريق ۲۴ ساعته، گشت و کنترل مناطقي که گردشگر بالايي دارند و خريد تجهيزات اطفاي حريق در استان است.

اين مقام مسئول عنوان کرد: آتش زدن زمين‌هاي کشاورزي علاوه بر امکان سرايت به مناطق حفاظت شده، آلودگي هوا را نيز در پي دارد در همين راستا از مردم درخواست کرد حتي‌الامکان از روشن کردن آتش در مراتع و مناطق حفاظت شده پرهيز کنند.

معاون مديريت بحران استانداري در اين جلسه اعلام کرد: ۱۰۰ خانه بحران با هماهنگي اداره کل روستايي استانداري به وسايل اطفاي حريق تجهيز خواهند شد تا در مواقع آتش سوزي به محيط زيست و ساير دستگاه هاي مرتبط استان کمک رساني شود و بتوان از مشارکت مردم در اطفاي حريق استفاده کرد.

احمدي تصريح کرد: اطلاع رساني و آگاهي بخشي به مردم از طريق صدا و سيما و ساير رسانه هاي جمعي در زمينه مخاطرات زيست محيطي و راهکارهاي مقابله با آن نقش بسزايي در پيشگيري از بروز اين مخاطرات و کاهش آسيب ها و زيان ها دارد و همچنين در صورت همکاري مردم و مسئولان محلي مي‌توان هرگونه حريق را در دقايق اوليه مهار کرد.

روابط عمومي اداره کل حفاظت محيط زيست افزود: در اين جلسه سي امين کارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي بود اداره منابع طبيعي و مرکز تحقيقات و آموزش کشاورزي استان در خصوص امکانات لازم براي پايش موضوع زوال و خشکيدگي گونه هاي جنگلي و مرتعي گزارشاتي ارائه دادند.

گفتني است: اين سي امين کارگروه تخصصي مخاطرات زيست محيطي بود که با حضور نمايندگان دستگاه هاي اجرايي مرتبط در محل سالن جلسات معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري به دبيري محيط زيست برگزار شد.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html