پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229474
تسليم مقابل آمريکا پايان عزت ملت است/ مطالبات مردم را بالا نبريد
تاریخ انتشار : 1397/04/07 10:33:53
نمایش : 2047
رئيس‌جمهور با بيان اينکه هيچ عاقل و وطن پرستي تسليم در برابر ظلم و توهين را انتخاب نخواهد کرد، گفت: اگر در برابر آمريکا سر فرود بياوريم به معناي پايان عزت تاريخي ملت ايران است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت الاسلام حسن روحاني رئيس جمهور اسلامي ايران بعدازظهر امروز(چهارشنبه) در جمع مديران ارشد دولت اظهار داشت: در تاريخ خواهد ماند کاري که ملت ايران از حدود ۵۰ روز پيش انجام داد، دنيا در شگفتي است که ايران مي خواهد چه کند و تصميم آينده اش چيست؟ تمام دنيا به استثناء چند کشور، ترامپ و حاکمان کاخ سفيد را محکوم کردند. هيچکس نگفت ايران ترسيده بلکه همه از عقل و تدبير ايران بزرگ حرف زدند.

وي افزود: سه راه پيش پاي ملت ايران است و دولت بعنوان نماينده مردم، که ديروز مي گفت متکي به ۲۴ ميليون راي و امروز مي گويد متکي به ۸۱ ميليون راي هستم، با اتکا به ملت ايران و با توجه به ارشادات رهبر معظم انقلاب آنچه که منافع ملي طلب مي‌کند را با همراهي قواي ديگر پيش خواهد برد.

روحاني ادامه داد: يکي از راه هايي که در برابر ماست، تسليم در مقابل آمريکاست. هيچ عاقل و وطن پرستي تسليم در برابر ظلم و توهين را انتخاب نخواهد کرد. اگر در برابر توهين و خلاف ديگري سر فرود بياوريم به معناي پايان عزت تاريخي ملت بزرگ ايران خواهد بود. فکر نمي کنم يک نفر از ۸۱ ميليون نفر هم باشد که در برابر يک دروغگو و توهين کننده سر فرود آوريم و تسليم شويم.

رئيس جمهور راه دوم را ايستادگي در برابر آمريکا به همراه ادامه دعواها و اختلافات داخلي برشمرد و خاطرنشان کرد: مي‌توانيم روبروي هم بايستيم و دعوا کنيم و عده اي مطالبات مردم را بالا ببرند. مي توان هم گفت شرايط بسيار عالي است و مشکلي وجود ندارد. نتيجه اين دو نگاه اين است که مقاومت ما با بالاترين هزينه براي مردم ايران و بالاخص براي فقرا و اقشار کم درآمد خواهد داشت. در تاريخ بايد به ملت و وجدانمان جواب پس دهيم. اين راه به معناي ايستادگي در برابر آمريکا با بالاترين هزينه است که شکاف ميان ملت را بيشتر خواهد کرد.

وي گفت: راه سوم اين است که دربرابر آمريکا تسليم نمي شويم و عزت تاريخي مان را حفظ مي کنيم و آمريکا را در مبارزه با اراده‌ها به زانو در خواهيم آورد. ملت ايران مثل هميشه تاريخ سربلند خواهد بود و زورگويان و قلدرمابان خواهند فهميد که راه غلطي را انتخاب کردند. در اين راه با کمترين هزينه مقاومت و ايستادگي خواهيم کرد.

روحاني با بيان اينکه امروز دولت و نماينده ملت يعني رئيس جمهور در برابر تمام جناح‌ها و مردم خم مي شود و دست مردم را مي بوسد، تصريح کرد: امروز روز به اهتزاز در آوردن پرچم عزت و عظمت ملت ايران است. ما بايد به دنيا نشان دهيم که سختي را تحمل مي کنيم اما استقلال، آزادي، مردم سالاري، جمهوريت و اسلاميت کشور را معامله نمي‌کنيم.

وي افزود: دولت در خط مقدم اين مبارزه است و همه بايد اين احساس را داشته باشيم که در خط مقدم هستيم. کسي که در خط اول است زير پاي خود بايد مين، تفنگ و تير مستقيم را ببيند. اين هماني است که پيغمبر گفته است، در خط مقدم بودن از شب قدر هم بالاتر است و هر سربازي که در خط مقدم است و آماده است جان و هستي و خون خود را فدا کند، شب او از شب قدر بالاتر است.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه ما بعنوان خط مقدم و همه نظام و همه مسئولين کشور در کنار هم هستيم، خاطرنشان کرد: ما در خط مقدم مرزهاي اقتصاد، آبرو و عزت ايران ايستاده‌ايم و جانمان را با افتخار فدا خواهيم کرد. دولت مي‌ايستد و اگر کسي فکر مي کند دولت مي‌ترسد، استعفا مي‌دهد و يا کنار مي‌رود اشتباه مي‌کند.

روحاني تاکيد کرد: تا روز آخر دولت دوازدهم به عهدمان وفا مي‌کنيم. به مردم وعده داديم و امانت دار مردم هستيم. تا پاي جان، آبرو و حيثيت با افتخار ايستادگي مي‌کنيم و هيچ ترس و هراسي نداريم.

وي با بيان اينکه شرط ايستادگي اين است که ما دولتي‌ها اول فشار را تحمل کنيم، گفت: اگر مي خواهيم بگوييم فشار فقط براي ديگران است، حتما شکست مي‌خوريم. اگر تا امروز تنها ۸ ساعت در روز کار مي کرديم و از اين به بعد بخواهيم با همان شيوه کار کنيم، موفق نخواهيم شد. بايد به فکر مشاورين جديد باشيم. شرايط ما متفاوت است و بايد به فکر کارشناسان جديد باشيم و از افکار جديد استفاده کنيم.

رئيس‌جمهور عنوان کرد: وزير، معاون و مديرکل بايد در عمل نشان دهند که شرايط امروز از ديروز مهمتر است. اگر مي‌خواهيم مردم صرفه جويي کنند اول دولت بايد صرفه جويي کند. از رئيس سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداري استخدامي مي خواهم تا برنامه اي را تدوين کنند تا در هزينه صرفه جويي کنيم.

روحاني با تاکيد بر لزوم کاهش سفرهاي خارجي غيرضروري و اصلاح آن، اظهار داشت: نمي شود در سال 97 سفرهاي خارجي شرکت‌هاي دولتي با سال 96 و يا 95 يکسان باشد. بايد سفرها کاهش يابد. اگر تا امروز با بليط «فرست کلاس» يا تجاري مي رفتيم، از اين به بعد بايد با بليط «اکونومي» برويم. بايد مردم اين را ببينند که از خودمان آغاز کرديم.

وي ادامه داد: بايد برنامه‌هاي خود را براي مردم توضيح دهيم. بدون مردم پيروز نمي شويم و هرکاري مي کنيم بايد براي مردم توضيح دهيم چراکه اگر درست حرکت کنيم حتما مردم از ما حمايت مي کنند.

رئيس جمهور با بيان اينکه امروز بايد برنامه خاص و ويژه اي در مسئله اشتغال، مبارزه با فقر، تنظيم بازار و توليد داشته باشيم، گفت: اين ها را اگر درست انجام دهيم موفق مي شويم. در شرايط سختي بيکاري فشارش مضاعف است. اگر شخص بيکار تا ديروز فشار بر او بوده از اين به بعد فشار بيشتري بر او خواهد بود. بايد وزارت کار ما با همه قدرت به صحنه بيايد و روانتر و آسانتر با گذشت از هزينه هاي تامين اجتماعي براي شش ماه يا يک سال اشتغال ايجاد کند.

روحاني با تاکيد بر لزوم تسريع اشتغال روستايي ادامه داد: اگر مي خواهيم با سبک سالهاي گذشته کشور را اداره کنيم ناموفق خواهيم بود. بايد وزراي کار و مسکن هر ماه در دولت بگويند من براي اشتغال چه کردم. ما مي توانيم در بخش صنعت ساختمان تحول بزرگي ايجاد کنيم. هيچ دستگاهي حق ندارد اگر زميني نياز فوري او نيست در اختيار وزارت مسکن براي ساخت و ساز قرار ندهد. من اين موضوع را دنبال مي کنم و اگر ببينم دستگاهي زمين بلا استفاده را در اختيار وزارت مسکن قرار نداده، حتما آن را پس خواهيم گرفت.

وي افزود: اگر مي‌خواهيم نقدينگي سرگردان را درست هدايت کنيم، بايد سهام‌تان را در بورس بفروشيد. بايد بگذريم و در راه خدا با جان و مال فداکاري کنيم. سهام کارخانه هاي سودده را به بورس بياوريد و اين ابلاغ و مصوبه رسمي است.

رئيس جمهور با بيان اينکه تمام دستگاه هايي که مي توانند اوراقي را منتشر کنند، بايد به صورت کوتاه مدت و بلند مدت منتشر کنند، گفت: مردم بايد بدانند که پول خود را در جايي سرمايه گذاري مي کنند که هم سود بيشتري مي برند و هم کشور را دچار تحول مي کنند. به همه توليدکنندگان و کارآفرينان مي گويم ما امروز مي توانيم توليدمان را به حرکت در بياوريم.

روحاني تصريح کرد: مواد اوليه کارخانه جات توليدي که از خارج وارد مي شود را تعهد مي کنيم که با قيمت ارز رسمي تامين کنيم. بازار در کنار ما بيايد و ما هم در کنار آنها خواهيم بود. آنهايي که مي خواهند سال آينده براي مجلس کانديد بشوند و تبليغات خود را آغاز کرده اند و توقعات مردم را بالا مي برند، بدانند که اطلاعات غلط دادن راي آور نيست و  استانداران و فرمانداران اين موضوعات را بايد براي مردم بگويند.

وي با تاکيد بر اينکه بايد توقعات را پايين بياوريم و توليد را بالا ببريم، خاطرنشان کرد: از مردم مي خواهيم به ما بگويند راه درست چيست. وقتي ما دهها قلم و صدها قلم کالاي مصرفي را ممنوع مي کنيم اين به معناي حمايت از توليد داخلي است. از قوه قضائيه و مجلس خواهش کردم تا از فضاي کسب و کار حمايت کنند. قول مي دهم هرچه لازم است در جلسه سران سه قوه تصويب و دنبال خواهيم کرد.

رئيس جمهور ادامه داد: مقام معظم رهبري ديروز به بنده گفتند «شما که مصوبات جلسه سران سه قوه را مي‌فرستيد تا من تصويب کنم، ديگر منتظر تصويب من نمانيد، هرچه تصويب کرديد را ابلاغ کن! من حمايت مي‌کنم.»

روحاني عنوان کرد: وقتي سه قوه با هم هستند و مقام معظم رهبري حمايت مي کنند، مي توانيم به راحتي مسير را بپيماييم و از مشکلات عبور کنيم.

وي با بيان اينکه در مبارزه با فقر نبايد بگذاريم به فقراي ما سخت بگذرد، تصريح کرد: وظيفه همه دستگاه هاي ما است که از اقشاري که در فشار هستند حمايت کنند.

رئيس جمهور با تاکيد بر لزوم تعيين قيمت ها در يک مرجع مشخص و تنظيم بازار، گفت: شرکت دولتي وقتي کالايي توليد مي کند وزير مربوطه بايد بررسي کند که آيا قيمت را گران کرده يا نکرده است چراکه تنظيم بازار بعنوان يک رکن بزرگ براي ما است. بخش خصوصي امروز بايد به ميدان بيايد چراکه در مبارزه با آمريکا بايد در کنار ما باشد.

روحاني ادامه داد: امروز روز گله گذاري نيست بلکه روز حمايت از همديگر است و تمام وزرايي که در زمينه توليد، واردات و صادرات نقش دارند از بخش خصوصي حمايت کنند و کمک بگيرند.

وي افزود: الان که تابستان است و به مردم مي گوييم در آب و برق صرفه جويي کنند، دولت بايد در خط مقدم باشند. از وزرا مي خواهم تمام در زيرمجموعه هايشان آب و برق شان را کنترل کنند و اگر بالاتر از پارسال بود مسئول مربوطه را عوض کنند.

رئيس جمهور با دعوت از همه فرهيختگان، هنرمندان، مراجع اجتماعي، ورزشکاران براي حمايت از دولت، گفت: امروز روزي نيست که بخواهيم دنبال حاشيه سازي باشيم. تمام دستگاه هاي دولتي با مردم صحبت کنند و به حاشيه هاي گوشه و کنار پاسخ ندهيد؛ ام اگر کسي مي خواهد اخلال کند و تشويش اذهان عمومي کند، سريع پاسخ دهيد.

روحاني تصريح کرد: روابط عمومي ها امروز مسئوليت سنگين تري برعهده دارند و بايد بصورت آني پاسخ دهند.

وي با بيان اينکه اگر مشکل و فشار ما فقط خارجي باشد حتما ما موفق مي شويم، اظهار داشت: اما اگر فشار خارجي با داخلي توام باشد، آنگاه ديگر خطر نيست بلکه مهلک است و مي تواند ضربه سنگين بر کشور وارد کند. مصوبه اي را گذرانديم که دستگاه هاي نظارتي حين عمل دستگاه هاي اجرايي ورود نکند براي اينکه مديران ما شجاعت داشته باشند. مردم ما بايد احساس کنند که نيازهاي ضروري و روزمره شان تامين مي شود. وزير صنعت بايد به مردم با وضوح بگويد که چه اجناسي تامين مي شود و قيمت آن تغيير نمي کند.

رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه وزارت صنعت در ثبت سفارش و بانک مرکزي در پرداخت ارز بايد شفافيت داشته باشند، خاطرنشان کرد:  بايد به مردم بگوييم در اين مدت به چه کسي و با چه قيمتي ارز داده ايم. مردم براي روزمره زندگي خود و براي دارو نبايد دغدغه داشته باشند. اين رسالت ما است و شما مسئولين بايد از مردم استمداد بجوييد و آنها بايد کمک کنند. در برابر فشارهاي بيرون نبايد عصباني شويم و عجله کنيم، بلکه قاطع و محکم بايد ايستادگي کنيم.

روحاني با اشاره به خاطره اي از دوران دفاع مقدس، گفت: شبي مطلع شدم در تمام کشور شرايط ما بگونه اي است که يک سيستم پدافند موشکي هاگ بيشتر نمي تواند کار کند. شب سختي بود و اصلا نخوابيدم و خيلي مشورت کردم. گفتند راهي ندارد بجز اينکه مسئوليت را بپذيري و هر سايت را نوبتي روشن کنيم و من اين را امضا و ابلاغ کردم. هيچ شبي خوابم نمي برد چون مي دانستيم اين کار چه تبعاتي دارد. حتي سيستم پدافندي که در جماران کار مي کرد را ناچار شدم بگويم خاموش کنند. يکي از قطعات حساسي که بسيار کم داشتيم لامپ «پلايسترون» بود که در بازار سياه هم پيدا نمي شد.

وي ادامه داد: در تمام کشور ما يک دانه لامپ وجود داشت و اين لامپ را در کشور جابجا مي کرديم. يک تيم کارشناسي و مهندسي را براي احياي اين لامپ خواستيم و اين تيم گفتند ما در اينجا مي مانيم تا اين لامپ را بسازيم. حدود يک ماه خانه نرفتند تا اينکه لامپ را احيا کردند و تعداد مورد نياز ما يکي پس از ديگري احيا شد.

رئيس جمهور با بيان اينکه روزهاي سخت و مشکلي داشتيم و ريسک هاي بزرگي را پذيرفتيم، تصريح کرد: به ملت ايران اطمينان مي دهم اگر همه دست به دست هم دهيم و به آينده اميدوار باشيم پيروز خواهيم بود. اگر فردي بعنوان رئيس جمهور يک کشور تمام مقررات بين المللي را زير پا مي گذارد، قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند.

روحاني گفت: ما سرمايه اي داريم که ترامپ و آمريکا ندارد و آن خدا و رحمت خداوند است.

وي در پايان خاطرنشان کرد: اگر احساس ما مسئولين اجرايي اين باشد که در خط مقدم هستيم و توليدکنندگان احساس مسئوليت کنند و فعالان اقتصادي احساس کنند که در برابر قلدري ايستاده ايم، ترديد نکنيد که خداوند ما را پيروز مي کند و از اين مقطع حساس تاريخي با افتخار خواهيم گذشت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html