پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229473
طراحي فاز اول حذف کنکور براي سال ۹۸
تاریخ انتشار : 1397/04/07 10:31:53
نمایش : 2157
معاون آموزشي وزارت علوم گفت: طرح کم کردن سهم کنکور از پذيرش دانشجو در دست تدوين است و اميدواريم بتوانيم شرايطي فراهم کنيم که بخش عمده اي از افراد بدون شرکت در کنکور به دانشگاه راه پيدا کنند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، دکتر مجتبي شريعتي نياسر در حاشيه بازديد از حوزه امتحاني دانشگاه علم و صنعت در گروه علوم رياضي و فني صبح امروز هفتم تيرماه در جمع خبرنگاران افزود: کنکور يکي از دغدغه هاي جامعه ما است و با تدابيري که مي توان براي آن انديشيد، مي توان از اثر رواني و اجتماعي آن کاست. يکي از موضوعات ما در وزارت علوم بحث حذف کنکور است و به همين منظور کارگروهي نيز تشکيل شده است.

وي گفت: طرحي در دست تدوين است تا بتوانيم شرايطي فراهم کنيم که در قالب آن، آن دسته از داوطلباني که به صورت طبيعي مي توانند وارد دانشگاه شوند، بدون شرکت در فرآيند کنکور وارد دانشگاه شوند.

شريعتي نياسر يادآور شد: در چند روز اخير مباحث مختلفي درباره نوع تغذيه و يا حتي ميزان استرس داوطلبان کنکور در برنامه هاي مختلف مطرح شده است و اين نشان مي دهد که کنکور بخشي از دغدغه خانواده ها و داراي اثر رواني است که خوشبختانه بخشي از اين دغدغه ها قابل برطرف کردن است و با توجه به اينکه در برخي از رشته ها نياز به شرکت کنکور نيست، اين فشار رواني کاهش مي يابد.

وي خاطرنشان کرد: ما اميدواريم در فاز اول در رشته هاي کم متقاضي با تدابيري که با همکاري دستگاه هاي ديگر از جمله آموزش و پرورش و وزارت بهداشت براي آن مي انديشيم، طرح بدون کنکور را بتوانيم اجرايي کنيم، البته رشته هاي پرمتقاضي به دليل آنکه رقابت در اين رشته ها سنگين است امکان دارد تا مدت ها در قالب کنکور دانشجو پذيرش کنند، هر چند که من معتقدم در رشته هاي پرمتقاضي نيز مي توان به تدريج پذيرش را به دانشگاه ها واگذار کرد.

معاون آموزشي وزارت علوم افزود: اميدواريم بتوانيم آن درصد از جمعيت کنکوري را که مي توانند (با سوابق تحصيلي) وارد دانشگاه شوند، بدون حضور در فرآيند کنکور پذيرش کنيم. در صورت هماهنگي دستگاه ها براي سال ۹۸ آن را اجرايي خواهيم کرد.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html