پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229467
بودجه اضطراري تدوين کرده‌ايم/بايدبراي کاهش صادرات نفت آماده شويم
تاریخ انتشار : 1397/04/06 09:15:11
نمایش : 1459
رئيس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به تحريم‌هايي که قرار است اعمال شود، بايد خود را براي تقليل صادرات آماده کنيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خانه ملت، محمدباقر نوبخت در نشست مشترک کميسيون انرژي و برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه دولت بودجه اضطراري تدوين کرده است، گفت: مجلس هفته آينده نشستي برگزار کند تا درباره بودجه اضطراري توضيحاتي به نمايندگان ارائه شود.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تغيير نرخ تسعير نرخ ارز، افزود: در حال حاضر نرخ تسعير، ۳۵۰۰ تومان نيست بلکه همان نرخ ۴۲۰۰ توماني بوده که هم اکنون پرداخت مي شود.

وي با بيان اينکه آنچه که تاکنون رخ داده شيپور جنگ اقتصادي است، ادامه داد: هنوز تحريم هاي ۹۰ روزه و ۱۱۰ روزه رخ نداده که التهابات غير طبيعي به وقوع پيوسته است.

سخنگوي دولت با اشاره به روند صادرات نفت طي ماه هاي آتي، يادآور شد: آنچه که در آينده در بحث صادرات نفت رخ مي دهد يا ادامه روند موجود است و يا تقليل صادرات که با توجه به تحريمي که اعمال مي شود بايد خود را براي تقليل صادرات آماده کنيم.

وي با بيان اينکه بحث تقليل صادرات نفت بر روي درآمدهاي ارزي و ريالي تاثير مي گذارد، افزود: دولت سه سناريو پيش بيني کرده که ممکن است بودجه ۳۸۶ هزار ميليارد توماني به ميزان ۴۰ هزار ميليارد تومان يا ۷۰ هزار ميليارد تومان کاهش داشته باشد و پيش بيني ديگر اين بوده که ممکن است براي سال آينده ۱۰۵ هزار ميليارد تومان عدم تحقق منابع رخ دهد.

نوبخت با تاکيد بر اينکه هزينه ها نيز به تناسب درآمد تقسيم بندي شده است، تصريح کرد: برخي هزينه ها اجتناب ناپذير هستند، همانند حقوق که امکان تاخير در اين هزينه کرد وجود ندارد. درباره دستگاه هاي مختلف تعيين شده که چه ميزان مي توان هزينه ها را کاهش داد.

رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه برخي از کاهش هزينه ها نيازمند اصلاح قانون است، ادامه داد: شوراي عالي هماهنگي اقتصادي قواي سه گانه به اين منظور تشکيل شده که درباره موضوعات به صورت روزآمد تصميم گرفته شود و در صورت نياز موارد اصلاحي به مجلس ارائه مي شود.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html