پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229464
وداع «ايرانِ باشکوه» با جام بيست و يکم/ حذف با خاطره خوش بيرانوند
تاریخ انتشار : 1397/04/05 08:03:44
نمایش : 2040
تيم ملي فوتبال ايران در ديدار برابر پرتغال به نتيجه تساوي رسيد و با ۴ امتياز سرافرازانه از جام جهاني کنار رفت. گل ايران توسط انصاريفرد از روي نقطه پنالتي به ثمر رسيد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار اعزامي مهر به روسيه، تيم ملي فوتبال ايران در آخرين ديدار خود در مرحله گروهي جام جهاني روسيه از ساعت ۲۲:۳۰ در شهر سارانسک به مصاف پرتغال رفت که پرتغالي ها در دقيقه ۴۵ گل اول را به ثمر رساندند و با برتري به رختکن رفتند. کوارشما در دقيقه ۴۵ براي پرتغال گلزني کرد. اما اين پايان کار نبود و ايران در وقت هاي اضافه توسط انصاريفرد گل تساوي را به ثمر رساند.

ترکيب ايران:
عليرضا بيرانوند، مرتضي پورعلي گنجي، احسان حاجي صفي، سعيد عزت اللهي، مجيد حسيني، رامين رضاييان، اميد ابراهيمي، وحيد اميري، عليرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدي طارمي. 

ترکيب پرتغال:
پاتريسيو، پپه، رافائل گئوريو، ژوزه فونته، رونالدو، اندره سيلوا، ژوزه ماريو، ويليام، کوارشما، سدريک و آدرين.

در دقيقه اول بازي، اميد ابراهيمي روي گئريو بازيکن پرتغال مرتکب خطا شد و داور به بازيکن ايران تذکر داد.

در دقيقه ۳، رونالدو درمحوطه جريمه ايران شوتي را به سمت دروازه زد که بيرانوند آنرا گرفت. 

در دقيقه ۷، عليرضا جهانبخش از سمت راست زمين ايران به سمت دروازه پرتغال حرکت کرد و پاس در عرض خوبي به وحيد اميري داد ولي شوت اميري با اختلاف به اوت رفت.

در دقيقه ۹ بازيکنان پرتغال صاحب بهترين موقعيت خود شدند که سعيد عزت اللهي و عليرضا بيرانوند در اين صحنه با هم برخورد کردند. بيرانوند بعد از بيرون رفتن توپ از بالاي دروازه، درگيري کوچکي با سعيد پيدا کرد. 

پرتغال روي ارسال از کناره ها برنامه دارد. در دقيقه ۱۲ ارسال از کنار پرتغال با اشتباه در خروج بيرانوند همراه شد ولي رامين رضاييان توپ را دفع کرد.

يک دقيقه بعد، بازهم ارسال ديگري روي دروازه ايران شد که توپ از دست بيرانوند در رفت و با هوشياري مدافعان دفع شد. 

در دقيقه ۱۶ پرتغال پشت محوطه جريمه ايران صاحب يک ضربه کاشته شد. رونالدو پشت توپ قرار گرفت و شوت او بعد از برخورد با مدافعان به کرنر رفت. 

ايران در ۲۰ دقيقه ابتدايي حمله جدي ترتيب نداد. در دقيقه ۲۰ احسان حاج صفي به آدريان سيلوا يک لايي انداخت و ضربه خطا گرفت. 

ضربه کاشته رامين رضاييان دردقيقه ۲۱ از کنار دروازه پرتغال به بيرون رفت. 

در دقيقه ۲۳ ايران صاحب ضد حمله شد. سردار آزمون به دل مدافعان پرتغال زد و با يک پاس در عمق زيبا عليرضا جهانبخش را در موقعيت خوبي براي گلزني قرار داد ولي جهانبخش به اين توپ نرسيد و دروازه بان پرتغال آنرا جمع کرد. البته برخورد بازيکن ايران با دروازه بان پرتغال براي لحظاتي بازي را متوقف کرد. 

زماني که توپ دست بازيکنان پرتغال است، تيم ايران با ۱۱ بازيکن در زمين خودش راه هاي نفوذ حريف را مي بندد. تا دقيقه ۳۰، ۶۸ درصد مالکيت توپ در اختيار پرتغال و ۳۲ درصد در اختيار ايران است. 

در دقيقه ۳۳ بازيکنان ايران چند پاس تکضرب به هم دادند و تا پشت محوطه پرتغال پيش رفتند که بازيکنان پرتغال روي جهانبخش مرتکب خطا شدند. اين موقعيت را جهانبخش سانتر کرد و سعيد عزت اللهي هافبک ايران يک ضربه سر به سمت دروازه پرتغال زد که پاتريسيو اين توپ را در اختيار گرفت. 

در دقيقه ۳۷ ايران بازي را در اختيار گرفت و با پاسکاري هاي متمادي و زميني، تا محوطه جريمه پرتغال پيش رفتند. سه حمله ايران در اين يک دقيقه از دست رفت. 

در دقيقه ۴۰ رونالدو از پشت محوطه جريمه شوت محکمي زد که بيرانوند به خوبي آنرا جمع کرد. 

در دقيقه ۴۵ و در حالي که همه خود را براي سوت پايان بازي آماده مي کردند، کوارشما با يک ضربه زيبا و فني از پشت محوطه جريمه گل اول پرتغال را به ثمر رساند تا اين تيم با خيال راحت به رختکن برود.

نيمه دوم بازي با حمله ايران شروع شد. اين حمله هماننند حملات نيمه اول تا محوطه جريمه پرتغال پيش مي رود اما ثمري ندارد.

در دقيقه ۵۰ رونالدو بعد از برخورد با سعيد عزت اللهي در محوطه جريمه ايران به زمين خورد ولي داور راي به ادامه بازي داد. کمک داور ويدئويي از داور وسط خواست تا صحنه را بازبيني کند. داور مجددا راي به پنالتي داد و رونالدو پشت ضربه قرار گرفت ولي بيرانوند اين پنالتي را مهار کرد.

در دقيقه ۵۴ کارلوس کي روش با عصبانيت به تصميمات داور اعتراض کرد و از کنار زمين براي دقايقي بيرون رفت. کي روش هنگام خروج از زمين کت خود را به سمت داور چهارم پرتاب کرد! 

در دقيقه ۵۷، احسان حاج صفي که يک کارت زرد گرفته بود و احتمال اخراجش وجود داشت از زمين خارج شد و ميلاد محمدي جاي او را گرفت. 

در دقيقه ۵۸ بازيکنان ايران با چند پاس زيبا و تکضرب به محوطه جريمه پرتغال رسيد ولي پاس نهايي قبل از آنکه به آزمون برسد، به کرنر رفت. 

در دقيقه ۶۳ تمارض بازيکن پرتغال باعث درگيري لفظي مرتضي پورعلي گنجي با داور شد. 

رونالدو بعد از ناکامي در ضربه پنالتي سعي داشت شانس خود را براي گلزني به ايران از راه هاي ديگر امتحان کند. 

در دقيقه ۷۰ سامان قدوس به جاي جهانبخش به زمين آمد. در دقيقه ۷۶ کريم انصاريفرد جاي عزت اللهي را گرفت تا ايران سه کاپيتان عوض کرده باشد.

در دقيقه ۷۲ سامان قدوس ضربه محکمي به سمت دروازه پرتغال زد که شوت او با اختلاف کم به اوت رفت. 

در دقيقه ۸۰ رونالدو نزديک به مرتضي پورعلي گنجي قرار گرفت و با آرنج خود ضربه اي به مدافع ايران زد. داور اين صحنه را بازبيني کرد و به نشان دادن کارت زرد به رونالدو اکتفا کرد. 

ايران دردقايق پاياني حملاتي داشت که به نتيجه نرسيد. در دقيقه ۹۰ ضربه سر سردار به دست بازيکن پرتغال خورد و بازبيني اين صحنه دقايقي طول کشيد. بازي براي حدود دو دقيقه متوقف شد و در نهايت داور به نفع ايران پنالتي گرفت. کريم انصاريفرد توانست اين پنالتي را به گل تبديل کند. 

در دقيقه ۹۵ مهدي طارمي مي توانست گل دوم ايران را به ثمر برساند که شوت او با اختلاف کم به اوت رفت. پرتغالي ها در دقيقه پاياني اقدام به وقت کشي کردند.

در نهايت اين مسابقه با نتيجه تساوي يک يک تمام شد. ايران با کسب ۴ امتياز در رده سوم جدول قرار گرفت و از صعود بازماند. پرتغال با ۵ امتياز، اسپانيا با ۵ امتياز از اين گروه به مرحله بعد صعود کردند. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html