پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229461
قطري‌ها هرگز نگفتند ميزباني مشترک با ايران/ روسيه رکورددار است
تاریخ انتشار : 1397/04/04 10:20:45
نمایش : 2216
قطري ها از ايران براي برگزاري ميزباني جام جهاني ۲۰۲۲ کمک خواسته اند اما اينکه برخي عنوان کرده اند قرار است ميزباني مشترک صورت بگيرد، به هيچ وجه درست نيست.

به گزارش خبرنگار اعزامي مهر به روسيه، چندي قبل خبري در رسانه هاي ايران منتشر شد مبني بر ميزباني مشترک دو کشور قطر و ايران که اين موضوع از ديدگاه مسئول رسانه اي فيفا نه تنها صحيح نيست بلکه باعث خواهد شد مسئولان برگزارکننده قطري چنين فرصتي را هم در اختيار کشور ايران قرار ندهند.

مدير رسانه اي فيفا در اين مورد به خبرنگار مهر گفت: ميزباني مشترک حرف غلطي است. کشور آمريکا در جام جهاني ۱۹۹۴ ميزباني بازي ها را برعهد ه داشت و از کانادا براي برگزاري اردو کمک گرفت و در آن مقطع ۱۳ کشور در کانادا اردو زدند. در همان زمان تيم هاي برزيل، مراکش، هلند، اسپانيا و آلمان با کانادا ديدار دوستانه برگزار کردند. ضمن اينکه به طور مثال در همان مقطع تيم هاي سوييس و بوليوي با هم ديدار دوستانه برگزار کردند تا با شرايط جغرافيايي آشنا شوند.

مهرداد مسعودي ادامه داد: در ضمن الان يک مساله در خصوص تعطيلي ليگ هاي اروپايي وجود دارد که بسيار تعيين کننده است. اگر ليگ ها يک هفته قبل از آغاز رقابت ها تعطيل شوند که عملا فرصتي براي برگزاري اردوها باقي نمي ماند اما اگر دو هفته قبل از مسابقات تعطيل شوند جزيره کيش مي تواند با حفظ استانداردها، از اردوها ميزباني کند. 

مسعودي تصريح کرد:  اين براي کشور و فوتبال ما فرصت خوبي است و نبايد با اطلاع رساني غلط چنين فرصتي را از فوتبال و کشورمان بگيريم. کمپ اسپاير قطر پيشنهاد داده بود که حاضر است کيفيت چمن ورزشگاه هاي کيش را ارتقا دهد تا آنها بتوانند ميزبان اردوها باشند که اين فرصت خوبي براي ارتقاي کيفي و فني ورزشگاه هاي ما به حساب مي آيد. اينکه گفته شود ميزباني مشترک باعث خواهد شد قطري ها از خواسته و پيشنهاد خود عقب نشيني کنند و اين هدف بزرگ لطمه بخورد. 

مدير رسانه اي فيفا با بيان اينکه سطح کيفي رسانه اي اين دوره از رقابت ها در روسيه بالا است، گفت: روسيه از حيث پوشش خبري تا بدينجا رکورددار است. در حال حاضر ۳۸۰۰ خبرنگار و عکاس و ۱۱ هزار نفر از شبکه هاي تصويري در اين رقابت ها حضور يافته اند. شبکه فاکس آمريکا به عنوان مثال ۷۵۸ نفر را به روسيه فرستاده ضمن اينکه شبکه خواهر آن يعني تله موندو که به زبان اسپانيايي است ۶۰۰ نفر را به روسيه اعزام کرده است. اين در حالي است که تيم فوتبال آمريکا اصلا به جام جهاني راه پيدا نکرده است.

مسعودي افزود: رقابت هاي جام جهاني به لحاظ رسانه اي و پوشش تصويري روز به روز در حال توسعه است.  به عنوان مثال در فينال جام جهاني ۱۹۹۸ در فرانسه ۳۶ دوربين حضور داشت در حاليکه الان هر مسابقه با ۳۷ و بعضا با ۳۹ دوربين پوشش تصويري داده مي شود که اين از اهميت پوشش تصويري مسابقات حکايت دارد.

وي با بيان اينکه فوتبال و رقابت هاي جام جهاني اين روزها با زندگي افراد جامعه گره خورده، گفت: وقتي قرار شد جام جهاني ۲۰۱۰ در کشور آفريقاي جنوبي برگزار شود، من به فيفا پيشنهاد دادم بايد برنامه اي ساخته شود تا در کنار فوتبال به معرفي موسيقي، فرهنگ، غذا و حتي موضوع آپارتايد پرداخته شود. اين کار در نوامبر سال ۲۰۰۹ يعني يک سال قبل از آغاز جام جهاني با پخش ۱۷ برنامه انجام شد.  موفقيت اين برنامه به قدري بود که تعداد اين ۱۷ برنامه براي جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل به ۳۶ برنامه ارتقا پيدا کرد. 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html