پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 229451
با توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري معضل بيکاري حل خواهد شد
تاریخ انتشار : 1397/04/03
نمایش : 1140
کارشناس مديريت جهانگردي با اشاره به معضل بيکاري در شهرستان و اينکه اين استان رتبه دوم در خصوص بيکاري در کشور را دارد افزود: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و فراهم کردن امکان جذب گردشگر بيشتر هم ضروري وهم مشگل‌گشا خواهد بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، فارسان يکي از شهرهاي استان چهارمحال و بختياري است. جاهاي ديدني شهرستان فارسان سنگ‌نوشته تاريخي مشروطه در کنار غاري به نام «پيرغار» در روستاي سرسبز و جنگلي دِه چشمه، غار سراب در روستاي دهنو.

فارسان نقطه تقاطع و بهترين مرکز دادوستد براي طوايف مختلف بختياري است. در شهر فارسان مسجد جامع فارسان از بناهاي تاريخي و کهن اين شهر است. حمام خزانه‌اي اين شهر که قدمتي حدود 200 ساله داشت بابي توجهي مسئولين شهر و ميراث فرهنگي استان خراب و اسفالتِ خيابان به روي آن کشيده شد.

اين شهر داراي چندين دانشگاه است ازجمله: دانشگاه پيام نور، دانشگاه آزاد،‌ دانشگاه هنر،‌ دانشگاه جامع علمي کاربردي.

آبشار پيرغار يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد

آبشار پيرغار در مجموعه گردشگري پيرغار روستاي ده ‌چشمه شهرستان فارسان قرار دارد. اين آبشار از بالاي کوه پيرغار به پايين سرازير شده و يکي از زيباترين مکان‌هاي طبيعي استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد.

در فصل زمستان سرماي بسيار زيادي اين منطقه را فرامي‌گيرد و موجب يخ‌زدگي آبشار مي‌شود، اما بااين‌وجود به دليل برخورداري اين منطقه از جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي، مورد بازديد علاقه‌مندان بسياري مي‌باشد.




در مجاورت اين آبشار کتيبه‌هايي ديده مي‌شوند که جزو بي‌نظيرترين آثار مکتوب از حمله بختياري‌ها به تهران در زمان مشروطه مي‌باشند. اين سنگ‌نوشته‌ها به شرح فعاليت‌هاي مجاهدين چهارمحال و بختياري براي مبارزه با استبداد محمدعلي شاه قاجار پرداخته است. کتيبه‌ها به‌فرمان حاج خسرو خان سردار ظفر بختياري، حاج علي‌قلي خان سردار اسعد دوم بختياري و جعفرقلي خان سردار اسعد سوم بختياري ايجادشده‌اند.

آبي که از آبشار پيرغار جاري مي‌شود، از کنار روستاي ده چشمه گذشته و کشتزارهاي بسياري را سيراب مي‌نمايد. اين آبشار در سال‌هاي پربارش بيش از دو ماه (از اواسط اسفند تا اواخر ارديبهشت) آبدهي دارد اما در سال‌هاي خشک‌سالي، ميزان آبدهي آن به يک ماه کاهش مي‌يابد.



اين کتيبه از دو قسمت مجزا تشکيل‌شده ولي متن آن‌ها به‌هم‌پيوسته است کتيبه به دستور سردار ظفر بختياري در محل تفرجگاه پير غار روستاي ده چشمه شهرستان فارسان به فاصله 40 کيلومتري شهرکرد ساخته‌شده است متن آن مجملي از واقعه مشروطيت و نقش سرداران و سواران بختياري در آن واقعه ملي است کتيبه اول اين‌گونه شروع مي‌شود:

حاجي خسرو خان سردار ظفر که در سنه 1324 آزادي خواهان ايراني از مقام سلطنت تقاضاي مشروطه نمودندمظفرالدين قاجار طاب اله ثراه حکم مشروطيت را دست خط و بعد از اندک زماني به رحمت ايزدي پيوست.

کتيبه دوم اين‌گونه ادامه مي‌يابد:
در طهران پس از جنگ زياد داخل شهر شدند، محمدعلي شاه در شميران بودند همين‌قدر که تهران اشغال گرديد به سفارت روس پناهنده شد.



مکان‌هاي گردشگري در اين شهرستان داراي زيرساخت‌هاي مناسبي نيستند
 
مسافران و گردشگران به‌جاي دغدغه حضور و اقامت در هتل‌هاي چند ستاره، حضور در روستاها و اقامتگاه‌هاي بوم گردي تمرکز مي‌کنند تا به‌دوراز زندگي ماشيني بر صفاي دل و روح بيفزايند.

يکي از مسافراني که از استان خوزستان به اين شهر مسافرت کرده مي‌گويد: مکان گردشگري وگردشگرخوبي در شهرستان هست ولي زيرساخت‌هاي لازم براي استفاده از اين ظرفيت فراهم نيست.

خانم يداللهي کارشناس مديريت جهانگردي گفت: سالانه بيش از يک‌ميليون گردشگر به شهرستان سفرمي کنند امامتاسفانه امکانات جوابگوي نياز اين‌همه مسافر نيست.

با توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري معضل بيکاري حل خواهد شد

 وي با اشاره به معضل بيکاري در شهرستان و اينکه اين استان رتبه دوم در خصوص بيکاري در کشور را دارد.

افزود: توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و فراهم کردن امکان جذب گردشگر بيشتر هم ضروري وهم مشگل‌گشا خواهد بود.

وي در ادامه به توسعه راه‌هاي ارتباطي بين‌شهري و استان‌هاي هم‌جوار نيز اشاره کرد و گفت: با توجه به کوهستاني بودن، نبود جاده‌هاي مناسب خصوصاً در شهرستان فارسان کوهرنگ ما هميشه شاهد تلفات جاده‌اي در اين منطقه هستيم.
 
 
توسعه مسير ريلي استان مي‌تواند در جهت جذب گردشگر مؤثر باشد

به گفته وي توسعه مسير ريلي استان که از خواسته‌هاي مردم استان نيز است مي‌تواند در جهت جذب سرمايه و حضور سرمايه‌دار و گردشگر در استان نقش مؤثري داشته باشد.

وي در ادامه افزود: مسئولين شهرستان ما بايد براي حضور سرمايه‌گذاران بخش خصوصي برنامه‌ريزي کنند و آن‌ها را درگير بروکراسي اداري نکنند تا بتوانيم از ظرفيت آن‌ها در خصوص توسعه شهرستان استفاده کنيم.



كانون گردشگري و تفريحي چشمه قلعه فارسان در 35 كيلومتري شهرکرد مركز استان چهارمحال و بختياري، تحت نظارت شهرداري فارسان است که همه‌ساله پذيراي گردشگران و مسافران بسياري مي‌باشد.

شهرستان فارسان، با 94 هزار نفر جمعيت، از شهرستان‌هاي 9 گانه استان چهارمحال و بختياري مي‌باشد که مرکز آن (شهر فارسان) در فاصله 35 کيلومتري مرکز اين استان (شهرکرد) قرار دارد.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html